Kannattaako suhdetta jatkaa, jos jo nyt haistaa ongelmien olevan edessä päin?
Pähkinänkuoressa todeten. Asumme seurustelukumppanin kanssa toistaiseksi erillään, mutta varsinkin hän on alkanut nostamaan esille yhteenmuuttoa. Ongelma vain on yötyöni, tai ei se minulle ole ongelma, mutta seurustelukumppani siitä on aina välillä huokaillut, kun se aiheuttaa meille erirytmisyyden. Itse hieman veikkaan, että yhteenmuutossa tämä asia kulminoituisi entisestään, kun hän joutuisi kohtaamaan asian saman katon alla. Nyt hänen ei omassa asunnossaan touhutessa tarvitse ajatella esimerkiksi, että nukunko minä jne. Suhteessa ei muutoin ole vikaa, mutta kuten todettua, jotenkin haistan ongelmia edessä joita kumppani ei välttämättä haista tietyssä tunnehuumassaan. Tuntuisi sinänsä tyhmältä erota, koska suurempia riitoja tms ei ole, mutta onkohan tätä järkeä jatkaakaan? Jos nyt toteaisin seurustelukumppanille harkitsevani eroa, niin se varmasti tulisi hänelle shokkina.
Ajattelitko sitten etsiä itsellesi puolison, joka myös tekee yötyötä? Miten lasten kanssa, kun he ovat päivisn kouluissa? vai etkö halua lapsia saadakaan? Tunnen paljon perheitä, joissa tehdään vuorotyötä. Silloin pitää nukkua eri huoneissa, joskus asutovaunussa (jos on omakotitalo) jne. keksiä ratkaisuja.