Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattako lukioon mennä n.8 keskiarvolla?

Tulevaisuus mietityttää
15.01.2023 |

Matematiikka on minulle haastavaa, nykyinenen numero 8.lk on 6. En tiedä mitä haluaisin opiskella tulevaisuudessa, myöskään tällä paikkakunnalla ei ole minua kiinnostavia opiskelupaikkoja.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään tiedä mitä haluan tehdä työkseni . Siksi ammattikoulu tuntuu mahdittomalta, mutta lukio myös pelottaa. Olen sosiaalinen ja tykkään ihmisistä, olen alakoulusta asti ollut oppilaskunnan jutuissa mukana.

Voisit sopia hoitajaksi! Tai lähihoitajaksi!

Eii ei, ei hoitoalalle, veri ja eritteet on ällöjä

Vierailija
22/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata. ei lukiossa pärjää noin surkealla keskiarvolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mennä lukioon kuin amikseen jos et tiedä mikä kiinnostaa. Lukio lyhyellä matikalla ei ole paha rasti, jos vähän viitsit hommia tehdä.

Vierailija
24/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joudu lukuainesssa pinnistelemään, saan kasin helposti, melkein ilman lukematta,olen kai laiska?

Tällä asenteella joudut lukiossa ongelmiin. Joko korjaat asennetta tai menet suosiolla amikseen.

Vierailija
25/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään tiedä mitä haluan tehdä työkseni . Siksi ammattikoulu tuntuu mahdittomalta, mutta lukio myös pelottaa. Olen sosiaalinen ja tykkään ihmisistä, olen alakoulusta asti ollut oppilaskunnan jutuissa mukana.

Sinusta voisi tulla Suomen presidentti joku päivä. Ala panostaa siihen. Sinun tarvitsee vain päättää!

Hauska juttu sinänsä, että mummi ja sukulaiset sanoo, että minusta tulisi hyvä politiikan asiantuntija. Yhteiskunnan asiat kyllä kiinnostaa.

Vierailija
26/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mistä kasin ka johtuu. Onko keskiarvo 8 siksi, että yritit kovasti ja tekemällä teit hommia sen ansaitaksesi. Vai onko se 8 siksi, ettet ollut kovin motivoitunut etkä oikein jaksanut kunnolla panostaa.

Jos tilanne on ensimmäisen esimerkin kaltainen, hakeutuisin mielummin ammatilliseen koulutukseen ja panostaisin siellä valitsemaani aineeseen samalla ahkeruudella, ja hommaisin itselleni sitä kautta ja sillä asenteella hyvän duunipaikan - ahkeralle tekijälle kyllä töitä löytyy.

Jos jälkimmäinen, suosittelisin lukiota mutta ainoastaan jos uskot kykeneväsi tsemppaamaan ja motivoimaan itsesi tekemään enemmän työtä opintojesi eteen kuin miten suoritit peruskoulun.

Itse sanoisin, että ensimmäinen tilanne olisi parempi lukion kannalta. Lusmusta on työlästä saada ahkeraa, mutta opiskeluympäristön, opiskelutaitojen ym. kehittäminen on helpompaa, jos motivaatio on kohdillaan.

Vierailija
27/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lukioon, k.a. 7,74.

Tulin lukiosta LLMC papereiden kanssa, sittemmin väittelin.

Lukio on ihmisen parasta aikaa!

Ja unohdin. Lyhyt matematiikka. En edes kirjoittanut sitä, koska silloin oli vain neljä pakollista, nyt viisi.

Vierailija
28/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei? Minä menin aikoinaan 6,4 keskiarvolla, kirjoitin 5 L:ää (ruotsista vain C). Lukion jälkeen en tosin tiennyt yhtään mitä opiskella ja pidin 4 välivuotta, minkä jälkeen menin terveydenhoitoalaa opiskelemaan, mutta tajusin eka vuotena että ei ole yhtään mun juttu. Hain sitten yliopistolle tietojenkäsittelytieteeseen, kun silloinen poikakaveri opiskeli sitä, ja lyhyestä matematiikasta huolimatta pääsin. Ja valmistuinkin sieltä ja olen jo yli 10 vuotta alan hommia tehnyt :)

TietojenkäsittelyTIEDE? Oikeasti?

Vierailija
29/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdit nostamaan keskiarvoasi, ja samalla totutella panostamaan opiskeluun, jos vasta kasilla olet.

Vierailija
30/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pärjäät lukiossa. Sinne mennään huonommillakin keskiarvoilla.  Mutta valitse se lyhyt matikka.

Vierailija
31/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei? Minä menin aikoinaan 6,4 keskiarvolla, kirjoitin 5 L:ää (ruotsista vain C). Lukion jälkeen en tosin tiennyt yhtään mitä opiskella ja pidin 4 välivuotta, minkä jälkeen menin terveydenhoitoalaa opiskelemaan, mutta tajusin eka vuotena että ei ole yhtään mun juttu. Hain sitten yliopistolle tietojenkäsittelytieteeseen, kun silloinen poikakaveri opiskeli sitä, ja lyhyestä matematiikasta huolimatta pääsin. Ja valmistuinkin sieltä ja olen jo yli 10 vuotta alan hommia tehnyt :)

No ihan oikeasti. Mikä sinua vaivaa, oikeasti?

Vierailija
32/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh? Meillä on tällä hetkellä tietokoneet, jotka hakkaavat hyvin monissa tehtävissä ihmisen. Osa niistä oli vielä parikymmentä vuotta sitten mahdotonta. Tietojenkäsittelytieteessä muun muassa algoritmiikka mutta tietysti myös tekoälytutkimus on kovaa tiedettä. Sitä on turha koittaa kiistää.

Vierailija
33/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmeessä, jos vaan pääsee.

Mä menin 8.6 keskiarvolla ammattikouluun ja olihan ne teoriatunnit aika puuduttavia. Ruotsin kokeestakin sai huimat pisteet jo sillä, että osasin laittaa nimeni oikeaan paikkaan. Kolmena luokkani paras niin teoria- kuin työaineissakin. Kirjat sain myydä eteenpäin avaamatta.

Tuolta sitten lähdin opiskelemaan mikrobiologiaa - elintarvikepuolta. Ajallisesti en menettänyt mitään, mutta lukiossa olisin ehkä saanut vähän enemmän haastetta suoraan koulussa, ettei kaikkea tarvinnut itse etsiä ja miettiä. Enkä välttämättä olisi tästä alasta tiennyt mitään lukiossa. Kerralla löysin itselleni mielenkiintoisen alan.

Vierailija
34/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio, amis tai jotain muuta.

Ihan turha ajatella asiaa niin, että jos nyt menet johonkin putkarilinjalle niin teet sitä eläkeikääsi asti.

Ei mene niin.

Tärkeintä on se, että olet aktiivinen ja ylipäätään teet asioita.

Mulla oli 8.5 keskiarvo, menin amikseen.

Se jäi kesken, koska en pärjännyt siellä.

Hyppäsin lukioon, valmistuin.

Tein hanttihommia jonkun vuoden, menin uudelleen amikseen.

Tein amishommia jonkun vuoden, sitten menin ammattikorkeaan, valmistuin inssiksi.

Hain ja pääsin inssihommiin, nyt vuosien perästä olen jonkun sortin väliportaan johtaja pörssiyhtiössä.

Mun mielestä ihan ok kehitys ammattikoulu drop outille.

Pointtini on se, että elämä heittelee, elä sen mukaan.

M40

Vierailija
35/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lukioon. Sinulla ei taida olla perhe kovin kannustava opiskeluun? Meidän suvussa ainakin olisi itsestäänselvyys suositella lukiota kasin oppilaalle.

Vierailija
36/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh? Meillä on tällä hetkellä tietokoneet, jotka hakkaavat hyvin monissa tehtävissä ihmisen. Osa niistä oli vielä parikymmentä vuotta sitten mahdotonta. Tietojenkäsittelytieteessä muun muassa algoritmiikka mutta tietysti myös tekoälytutkimus on kovaa tiedettä. Sitä on turha koittaa kiistää.

Kiitos fiksusta vastauksestasi. Toi toinen ei osannut olla siivosti.

esim. Kaverini kävi Teatterikorkean ja pitkään väitti olevansa teatteritieteen maisteri. Hmm? Jos kuitenkin taiteen. ;)

edellinen

Vierailija
37/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan kysellä. Äiti ja isi päättää.

Vierailija
38/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinne mennä juuri silloin kun ei ole vielä opiskelumotivaatiota tai riittäviä taitoja?

Vierailija
39/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Se on yleissivistävä koulutus. Nuorena kannattaa hankkia sitä sivistystä. Oppii lisää historiaa, matematiikkaa, biologiaa, psykologiaa, fysiikkaa, kemiaa, kieliä jne. Omista valinnoista myös kiinni, missä aineissa tietoa karttuu.

Vierailija
40/42 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kannustaa minua lukioon, molemmat ovat lukion käyneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä