Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kasvattanut kotivaraa pikkuhiljaa kohta vuoden. Nyt alkaa olemaan pariksi vuodeksi eteenpäin ruokaa ja muita hyödykkeitä

Vierailija
15.01.2023 |

Kuten lääkkeitä, vaatteita, hygieniatuotteita.
Joten kun tavaraa ei ole saatavilla, tai se kallistuu moninkertaiseksi, minun ei tarvitse laskea elintasoani.

Muita varautujia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinö vaiheessa kun tilanne on päällä, toivoisit että ne hörhöt ja köyhät???? auttaisi sinua😂😂 omavaraisuus ei ole ihan köyhien juttu...

Vierailija
22/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää hamstraa vaan syön pikkuhiljaa varastoa pois. Sitä on niin paljon. Kohta shampoopullo loppuu ja otan kotivarasta tilalle ja jää vielä 10 pulloa.

Muista ostaa uusi tilalle!

Jos oikein halpaa tulee jossain supertarjouksessa vastaan niin sitten ostan. Muuten kulutan vanhoja pois ja nautin siitä ettei mene rahaa noihin (juuri nyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken ylimääräisen voi käyttää päihteisiin. Kerranhan täällä vain eletään!

Kerran. Olutta, viiniä ja viinaksia on yli omien tarpeiden.

Ja tupakkaan en koske, joten sitä olen hommannut vain vaihdon välineeksi.

Wc-paperi on hyvä vaihdannan väline myös. Loppuu ensimmäisten joukossa jos teotwawki iskee kuulemma.

Vierailija
24/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survivalismi on hiukan enemmän kuin yläkaapin ruokajemma....

Vierailija
25/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on moneksi vuodeksi kaikkea, löytyy antibioottista lähtien kaikkea.

Ei huolta meillä.

Mistä meinasit pelastua? Luoti, pommi, syöpä, tapaturma, tulipalo, sairaudet ja lopulta kuolema koskettavat sinua ihan samalla tavalla kuin kaikkis muitakin.

Vierailija
26/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut ilmeisesti maalla? Tajusin että jos sota tulisi, niin täåltä pääkaupungista evakuoitaisiin vöki muualle. Eli mukaan saa sen, mitä pystyy itse kuljettamaan. Eli varmuusvarastona kannattaa pitää vain sitä normaalia suositeltua n 3 pv -ehkä viikko pari varastoa.

Vierailija
27/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ehdi jo vanhentua tässä. 

Vierailija
28/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, toki kuolemme kaikki mutta KUN tulee ikäviä aikoja, joko luonnonkatastrofin takia, ei ole sähköä ymv tai muu, niin elämä on hiukan helpompaa kun on valmiiksi elinolot sellaiset että ei ole hätää perusasioista, on naivia ajatella että mitään ei voisi sattua. Meillä on sähkö/ vesi omasta takaa ja vuosiksi polttoainetta, aseita, ruokaa, lääkkeitä, pesutarvikkeita ymv. Meillä ei ole mitään hätää jos ei nyt ydinpommi osu suoraan tähän tai meteoriitti. Haluan turvata perheeni ja sukuni, jos jotain ikävää sattuu minun elinaikanani.

Vierailija
29/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla tottakai asumme ja talo ymv rakennukset on sellaiset että pärjäämme myös ilman kantaverkon sähköä ja vettä.

Myös ihan kunnon bunkkeri löytyy mailtamme🙂 Kaupunki on surmanloukku jos kaaos iskee, liikaa ihmisiä.

Vierailija
30/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tarkistaa niiden päivä määrät tai parasta ennen päivää määrät.

Vierailija
31/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaraa pitää kierrättää, eli syödä sieltä vanhemmasta päästä.

Muuten varastot on täynnä vanhentunutta epäkuranttia tavaraa kuin Huoltovarmuuskeskuksessa.

Kotivara ei siis ole jotain, mikä kerran hankitaan ja sillä hyvä, vaan sitä uudistetaan koko ajan.

Vierailija
32/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin kuukauden kotivara, osa sellaista, mikä menee päivittäiskäytössä ja sitten säilyvämpää. Se säilyvämpi on sellaista, mikä ei vaadi juurikaan valmistusta tai esim.sähköä. Löytyy myös nuotipannu ja -paistinpannu ym.tarviketta, mikä menee ihan retkeilykäytössäkin. Kotivara on hyvä esim.sairastumisen varalta. Vettä on kanistereissa (kaupasta ostettua).

Vierailija
33/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, toki kuolemme kaikki mutta KUN tulee ikäviä aikoja, joko luonnonkatastrofin takia, ei ole sähköä ymv tai muu, niin elämä on hiukan helpompaa kun on valmiiksi elinolot sellaiset että ei ole hätää perusasioista, on naivia ajatella että mitään ei voisi sattua. Meillä on sähkö/ vesi omasta takaa ja vuosiksi polttoainetta, aseita, ruokaa, lääkkeitä, pesutarvikkeita ymv. Meillä ei ole mitään hätää jos ei nyt ydinpommi osu suoraan tähän tai meteoriitti. Haluan turvata perheeni ja sukuni, jos jotain ikävää sattuu minun elinaikanani.

Minun turvani on ikiaikojen Jumala.

Minulla ei ole huolta huomisesta.

🕊

Vierailija
34/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Survivalismi on hiukan enemmän kuin yläkaapin ruokajemma....

Joo, onhan niitä kaikenlaisia preppaajia ja jostainhan se täytyy aloittaa kaikkien, joten eipäs lyttäillä siellä.

Vierailija
35/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää hamstraa vaan syön pikkuhiljaa varastoa pois. Sitä on niin paljon. Kohta shampoopullo loppuu ja otan kotivarasta tilalle ja jää vielä 10 pulloa.

Muista ostaa uusi tilalle!

🤣🤣👍

Vierailija
36/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös kasvatus lihaa, joista olen tehnyt paljon kuivalihaa. Todella hyvää. Jos asuu kaupungissa, kannataa olla perustarpeet ja vettä myös, sekä lääkkeitä 2-3 kk tarpeisiin.

Vierailija
37/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun turvani on ikiaikojen Jumala.

Minulla ei ole huolta huomisesta.

🕊

Minut Jumala johdatti tähän varautumisharrastukseen, jotta en kärsisi niin kovin kun ajat tulevat olemaan kovat. Etenkin meillä kristityillä.

Vierailija
38/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei paljon auta ja nälkä kurnii mahassa.

Vierailija
39/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt ruoka-apua seurakunnasta?

Vierailija
40/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katso taivaan lintuja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän