Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karpit neuvokaa

Vierailija
16.11.2006 |

Mitä on lehtileipä? Miten teette kukkakaalimuussia? Mistä löytyisi ohjeita aloittelevalle karppaajalle? Siis ihan ruokaohjeita, karppien sivuilla käyn mutta ne ei oikein pakjon anna mitään, sekavatkin kuin mitkä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http : // karppaus . info /

tuolla ainakin on hyviä reseptejä

Vierailija
2/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität kukkakaalit pehmeiksi, otat sauvasekottimen tai vatkaimen kauniiseen käteen ja muussaat kukkakaalit. Sekaan lorautat kermaa ja minä laitan myös emmentaljustoa, mausta miten itse haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen keittokirja voi myös auttaa alkuun, varsinkin jos vähän osaa soveltaa. Ei karppaus ole mitään tähtitiedettä.

Kukkismuusia teet, kun nopeasti keität kukkakaalia, lorotat sekaan kermaa, voita, suolaa ja mahd. mausteita.

Lehtileipä on kai jotain valmista ohutta leipää, jonka kyseenalainen hyvyys karpeille parustuu siihen, että leipää on vain vähän koska se on niin ohutta. Itse en käytä mitään viljoja.

Vierailija
4/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehtileipää myydään tavallisissa ruokakaupoissa näkkärihyllyllä, ainakin sellainen punertava paketti (en muista merkkiä), siinä lukee selvästi lehtileipä (flatbröd)

kukkakaalimuussia kuten perunamuussia mutta perunan sijasta kukkista

en tee ruokaa ohjeiden mukaan, jos muu perhe syö esim

- soppaa, jossa myös perunaa (kalakeitto tms) niin teen itselleni pienemmän satsin toiseen kattilaan johon laitan perunan tilalle enemmän porkkanaa, parsakaalia tms

- jauhelihakastiketta ja spagettia, niin minä höyrytän/ gratinoin/ paistan itselleni kasviksia, joita syön spagetin tilalla

jne

Vierailija
5/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siella reseptiosiossa. Kukkakaalimuussia teen niin, etta keitan kukkiksen tosi kypsaksi, muussaan perunasurvimella, lisaan ruokakermaa ja mausteita, ja vatkaan vatkaimella tasaiseksi.

Lehtileivasta en uskalla sanoa, kun en ole koskaan syonyt. Sita kuitenkin loytyy ihan tavan kaupasta. Olisiko sellaista ihan ohutta lapin rieskan tyylista?

Kannattaa selailla ajan kanssa sielta resepteista ja ottaa ylos ne mitka kuulostaa hyvalta, ja kokeilla sit itse. Muutama kirjakin on hyva lukea, etta oikeesti tajuaa idean - karppaaminen kun on tosiaan muutakin kuin perunan syonnin lopettamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi