Käyttekö lenkillä näillä keleillä?
Kommentit (56)
En ulkoile, ei kiinnosta lähteä vesisateeseen. Varusteet kyllä olisi eli se ei ole ongelma, ei vain ole mitään mielenkiintoa. Ei ole minulle ongelma olla sisällä vaikka viikon ajan putkeen.
Kyllä, koirien kanssa mentävä, satoi tai paistoi. Nastat on kengissä ettei kaadu ja pyrin välttelemään liukkaita paikkoja. Liukastuessaan koirakin voi loukkaantua pahasti.
Olen sen verran mukavuudenhaluinen, että näillä keleillä sisäliikuntaan: salia, ryhmäliikuntaa, sulkapalloa, uintia. Toki salille tai hallille menen kävellen, että saan edes vähän raitista ilmaa.
Itsehän ulkoilen vain touko-syyskuun välisellä ajalla.
Kyllä käyn, mutta tietenkin kastun. Minulla ei ole sadehousuja, eikä sade hanskoja. Ne kastuvat joka tapauksessa. Sadetakin alle ei mahdu riittävästi lämmintä ja sadetakki hiostaa. Se on vaan kastuttava.
Mitkään sateet eivät haittaa minua, mutta liukastelemaan en lähde. Tykkään kävellä reipasta vauhtia (n. 7,5 km/h) ja tuolla jääalustalla en saisi mitään iloa kävelemisestä.
Kyllä. Mulla on tosin ainakin toistaiseksi ollut tänä talvena pakkasrajana vähän yli -10 astetta, mutta muuten lähden aamulenkille säässä kuin säässä. Nostan varmaan tuota pakkasrajaa talven edetessä. Tänäaamuna juoksin puolimaratonin verran.
Pakko. Sään mukaiset vaatteet itselle ja koirille niin hengissä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mitkään sateet eivät haittaa minua, mutta liukastelemaan en lähde. Tykkään kävellä reipasta vauhtia (n. 7,5 km/h) ja tuolla jääalustalla en saisi mitään iloa kävelemisestä.
Aika harvoin on oikeasti liukasta. Lumi ei ole liukasta ja ainakin tänä talvenä on useimmiten ollut uutta lunta ja tullut koko ajan lisää, joten liukkaudesta ei ole ollut pelkoa. Joskus on toisi paha jääkeli, mutta kyllä siinäkin pystyy juoksemaan pitäväpohjaisilla lenkkareilla, tai pitää sitten hätätilassa lepopäivän. Seuraavana päivänä pyörätiet onkin ehkä jo hiekoitettu tai on tullut uutta lunta päälle.
Räntä eikä sadekaan haittaa, mutta täällä korvessa on tiet luistinratoja ettei edes nastat kengissä auta, kun yritin, sitten meinasin et jos lähdenkin pellolle tai metsään koiria kun on, niin on niin paljon lunta ja vaikeuksia pienemmällä koiralla, että meni kymmenen minuuttia 30m matkaan. Että nyt saa lenkit olla, onneksi koiria varten 0.7ha pihapiiri aidattu niin saavat edes siellä juosta energiaa pois ennen kuin pääsee kävelemään.
Jos on mitään oireita että on kipeä, en menisi. Jos on terve, sitten ulos. Liukkaalla säällä voi hirvittää, onko silloin parempi varoa.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Kyllä sohvaperuna aina syitä keksii, miksi jäädä sohvalle makaamaan ja syömään.
Muutenhan ei voi ihminen liikkua kuin ulkoilemalla? Itse ainakin tykkään talvisin enemmän sisäliikunnasta.
Ei haittaa. Kuoritakki-ja housut, merino-kerrasto ja nastalenkkarit. Ja toki musaa kuulokkeista. Kävin aamulla 9km reippaalla kävelylenkillä.
Olin tunnin lenkillä, samalla kun kävin äänestämässä. Kävely oli itse asiassa mukavampaa kuin ajattelin! Olisin pärjännyt ilman sateenvarjoakin.
Mukavaa, kun jäät on sulanu. Muistatteko viime maaliskuun, jäät kesti kauan.
Eilen kävin 1h40min kävelylenkillä ja voin kertoa että tärisin autossa kun ajoin kotiin sen jälkeen. Olin litimärkä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, kun jäät on sulanu. Muistatteko viime maaliskuun, jäät kesti kauan.
Äläpä yleistä! Suurimmassa osassa Suomea katujen tilalla on luistinradat tällä hetkellä.
Käyn kun koiran kanssa on pakko. Suuntaan lähimpään metsään, ja metsässäkin mennään off roadia, että ei ole liukasta ja koira saa liikuntaa. Muuten se katselisi vain kun minä töpöttelen vieressä. Onneksi lähin metsä on 50m päässä. Mutta katu tästä talolta sinne on peilijäätä, joten jeejee.
Mä innostuin taas pitkästä aikaa kotijumpasta (siis laitan telkkariin jonkun ohjatun tunnin, niin on ihan tehokasta menoa). Harmi homma, kun hiihtoladut meni pois. Mut tuolla siis sataa kunnolla ja tuuleekin ihan hulluna, että ei tosiaankaan tee mieli ulos lähteä.