Miten saatte kissanne hiljaseks yöllä?
Meillä on sellanen tapa että kerätään kissan kaikki lelut yöksi kaappiin. Niin sillä ei ole tekemistä ja menee nukkumaan.
Päivisin se voi niillä leikkiä jos haluaa. Mutta yleensä vaan nukkuu. Yöllä ois kiva leikkiä , mutta Ei onnistu!
Mites teillä?
Kommentit (59)
Mun kissa saa ulkoilla vapaana öisin. Saapahan lajityypillisen elämän
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa saa ulkoilla vapaana öisin. Saapahan lajityypillisen elämän
Totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti kissani tulee viereen nukkumaan. Käy se yöllä syömässä välillä ja kai jotain puuhailee, mutta hiljakseen. Aamulla kuitenkin on nukkumassa. Ei häiriköi. Ei ole mun ansiota, vaan kissan itsensä valitsema toimintatapa. Hyvä kissaonni minulla.
Mulla ollut aina ja on kissoja. Kaikki olleet kilttejä eivätkä häiriköineet yöllä koskaan. Nykyinen kissa on hauska, nukuttaa minut maaten kyljessäni kun luen sängyssä. Kun laitan valon pois, menee kissa omaan koppaansa sängyn jalkopäädyssä nukkumaan. Ei koskaan herätä minua yöllä tai aamulla, jää koppaansa nukkumaan kun lähden kahvinkeittoon. Yöllä saattaa kävellä talossa mutten siihen ole koskaan herännyt.
Joo mulla ihan sama. Välillä huvittaa koska aivan kuin se varmistaisi että emäntä varmasti käy nukkumaan ja vasta sitten lähtee omiin yötouhuihinsa.
Joskus harvoin jos en saa unta, se on levoton ja selvästi vahtii, hyppää uudestaan viereen tms :)
Mun kissa riehuu yöt ja päivät. Maukuu ja huutaa ja juoksee rallia täällä. Joskus mul menee hermot ja meen viettää aikaa ystävien kaa kaupungille.
Mun kissa taas vanhuuttaan on alkanut maukumaan ihan järkyttävältä äänellä. Tekee sitä myös öisin. Herää unestaan joskus ja alkaa heti rääkymään lopettaa kyllä kun kysyn mikä hätänä. Ennen oli tosi hiljaa naukuva mutta nyt ei. Voiko olla että jos kuulo on hänellä huonontunut niin naukuukin kovempaa?
Osta kissalle kissan juoksupyörä ja sijoita se asunnossa niin ettei sen käyttö häiritse. Maksaa useita satasia mutta kissa kiittää ja sinäkin kun se voi purkaa energiaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Osta kissalle kissan juoksupyörä ja sijoita se asunnossa niin ettei sen käyttö häiritse. Maksaa useita satasia mutta kissa kiittää ja sinäkin kun se voi purkaa energiaa siihen.
Meillä ei ole kissa ollut koskaan siitä kiinnostunut. Oppi heti käyttämään, mutta käy kävelemässä siinä vain jos yrittää kerjätä ruokaa tms (koska tietty kehutaan kun kävelee siinä). Täysin turha 500€ ostos.
Meillä on tietyt rutiinit, aamulla leikitän viitisen minsaa ja tarjoan ruoat, kotiintullessa tarjoan ruoat aktivointipallosta, illalla klo 23 opiskellaan temppuja ja leikitään noin vartin verran, minkä päälle ruoka. Muun ajan yleensä köllöttelee sängyllä tai kiipeilypuussa, leikkii joskus itseisesti hiirellä tai pallotornilla, on siis aika kiltisti. Joskus öisin huutaa unissaan, siis nukkuu ja mouruaa, mutta siitä selviää herättämällä sen.
Kokeilisin aloittajan luoda kissan rutiinit uusiksi. Aktiivinen aika muuhun kohtaan vuorokautta kuin kolmeksi yöllä, ei se kissa siitä kärsi mitenkään. On se muutenkin lajina joutunut muuttamaan elintyyliään kesyyntymisen myötä.
Kisut saa iltaleikkejen jälkeen märkäruuan ( raksuja on aina) ja tulee mun viereen nukkumaan.
Pehmolelut kulkee yöllä salaperäisesti itsekseen ympäri asuntoa, koska kun herään, kissat nukkuvat nätisti vieressäni.
Ihanat eloisat itämaiset!
Meillä on ollut monta kissaa. Ovat hereillä päivisin ja menossa mukana, yöllä nukkuvat sitten. Hirveä mökä alkaa kun herätyskello soi aamu kuudelta. Katti tietää että silloin on ruoka-aika.
Vierailija kirjoitti:
Et leikitä kissaa ollenkaan päivällä ja ihmettelet kun se tylsistyy? Just. Onko kissa ollut teillä pennusta asti?
Kissan oma vika jossei leiki päivisin kun olen töis.
Meillä se yöllinen riehuminen loppui haulikolla.
Meillä on 7 vee kissa. Nukkuu yöt kunnes kello soi aamu kuudelta. Sitten alkaakin loputon riekkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Leikitetään kunnolla illalla niin kissa nukkuu yönsä paremmin.
Ja päivällä. Runsaasti aktiviteettia kisulle päivän mittaan. Mutta jos yksin kotona ja nukkuu kaiket päivät, energiaa riittää yön ajalle. Kissa kun on yöeläin.
Mun toinen kissa tulee hakemaan mut nukkumaan..istuu olohuoneen käytävällä, katsoo tiiviisti mua koko ajan ja kävelee makkariin edelleen tuijottaen, yleensä vielä naukuu tässä kohtaa. Vielä sänkyyn hypätessään tuijottaa, että tulenhan minä perässä. Edellinen kissani teki ihan samalla tavalla :)
Yöt nukutaan kyljikkäin, tai sit kissa toisen kissan vieressä jalkopäässä omalla tyynyllään. Välillä naukuu, jos pissahätä yllättää kesken unien ja pitää nousta vessaan.
Kun menen nukkumaan, heitän kissalle namit, joiden perään se saa juosta etsimään, ja vedän oven kiinni. Kissa ei siis pääse makuuhuoneeseen yöksi. Kissa puuhailee namien parissa hetken ja menee sitten ilmeisesti itsekin nukkumaan. Ei se yöllä häiriköi. Aamulla saattaa alkaa paukuttelemaan ovea.
Tähän on totutettu pennusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa: kissamme nukkuu sängyssä omalla tyynyllään keskellämme 😻 kuorsaa välillä, nukkuu vielä kun Nousen aamulla töihin.
Öisin ei ole koskaan leikkinyt, onneksi.
Joo Onni kisukin osaa kuorsata 😼
Miksei kissa saa leikkiä leluillansa milloin haluaa?
Mä nukun, kissa puuhaa mitä haluaa. Teidän ongelmana taitaa olla teidän oma huono unenlaatu. Ostakaa korvatulpat.
Aktivoi kissaa päivisin. Nuku rauhassa öisin.