Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte kissanne hiljaseks yöllä?

Vierailija
14.01.2023 |

Meillä on sellanen tapa että kerätään kissan kaikki lelut yöksi kaappiin. Niin sillä ei ole tekemistä ja menee nukkumaan.

Päivisin se voi niillä leikkiä jos haluaa. Mutta yleensä vaan nukkuu. Yöllä ois kiva leikkiä , mutta Ei onnistu!

Mites teillä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et leikitä kissaa ollenkaan päivällä ja ihmettelet kun se tylsistyy? Just. Onko kissa ollut teillä pennusta asti?

No meidän kissa kyllä saattaa juosta yöllä vaikka olisi neljä kertaa leikitetty päivällä. Joskus taas saattaa mennä viikkoja että nukkuu vaan yöt nätisti.

Vierailija
22/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei suurempia ongelmia. Joskus pentuna yritti vaatia ulospääsyä vielä nukkumaanmenon jälkeen mutta lopetti kun huomasi ettei tehoa.

Joskus herättää aamulla liian aikaisin mutta olen itsekkin aika aamuvirkku joten ei pahemmin haittaa.

Kyllä se varmaan valvoo yöllä mutta katselee ikkunasta tai joskus kuulen että touhuaa jotain.

Mutta yleensä illalla päästän aina takapihalle ennen nukkumaanmenoa ja vähän leikitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kissahan on yöeläin. Tosi julmaa ottaa lelut yöksi pois. Miksi hankit kissan, jos yöllinen meteli häiritsee? Sama kuin ottaisi koiran ja valittaisi, kun joutuu käymään lenkillä. 🤦🏼

Oisko sulle ihan ok valvoa yöt putkeensa koska on kissa? Vai ainoastaan yötyöläiset tai työttömät päivällä nukkuvat saa ottaa kissan?

Vierailija
24/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissat aloittavat rallin yöllä, kuuntelen koska juoksevat pois makuuhuoneesta ja käyn vetämässä oven perässä kiinni. Usein herään jonkun ajan päästä siihen, että haluavat tulla viereen nukkumaan ja päästän ne sitten takaisin. 

Vierailija
25/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti kissani tulee viereen nukkumaan. Käy se yöllä syömässä välillä ja kai jotain puuhailee, mutta hiljakseen. Aamulla kuitenkin on nukkumassa. Ei häiriköi. Ei ole mun ansiota, vaan kissan itsensä valitsema toimintatapa. Hyvä kissaonni minulla.

Vierailija
26/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana kissani alkoi nähdä huonosti. Silloin alkoi yösekoilut. Kissa meni paniikkiin, kun valot sammutettiin. Piti alkaa pitää yövaloa kissalla, mutta pimeään makuuhuoneeseen sen silti oli päästävä. Sänkyyn ja sitten sängyltä alas. Kissavanhusta pitää passata kuin vanhaa ihmistäkin. 

Vierailija
27/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitän kissan illalla ja se nukkuu mun vieressä, herättää tassulla 5 maissa että saiskos ruokaa, no ruokaa lautaselle ja takas nukkumaan, kissa tulee perässä kun on syönyt. Kissahan on rutiineja rakastava, aina on samat hommat päiväunia myöten.. Kissaeläimet saalistavat aamu ja ilta hämärissä niin empä ole luontaista rytmiä alkanut muuttamaan. Jos kissa rällää yöllä se ei saa tarpeeksi toimintaa päivällä. Eli, katsokaapa miten te itse toimitte ja muuttakaa elämä ns kissan tahtiin niin on kaikilla mukavaa.

Vierailija
28/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti kissani tulee viereen nukkumaan. Käy se yöllä syömässä välillä ja kai jotain puuhailee, mutta hiljakseen. Aamulla kuitenkin on nukkumassa. Ei häiriköi. Ei ole mun ansiota, vaan kissan itsensä valitsema toimintatapa. Hyvä kissaonni minulla.

Mulla ollut aina ja on kissoja. Kaikki olleet kilttejä eivätkä häiriköineet yöllä koskaan. Nykyinen kissa on hauska, nukuttaa minut maaten kyljessäni kun luen sängyssä. Kun laitan valon pois, menee kissa omaan koppaansa sängyn jalkopäädyssä nukkumaan. Ei koskaan herätä minua yöllä tai aamulla, jää koppaansa nukkumaan kun lähden kahvinkeittoon. Yöllä saattaa kävellä talossa mutten siihen ole koskaan herännyt.

Vierailija
29/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kissaa. Jos riehuvat yöllä, niin mutisen puolihorteessa "Nyt nukutaan!" ja hiljentyvät.

Jos niillä on jokin hätä (eli nälkä tai joku on käynyt hiekkalaatikkoon vääntämässä tosipahanhajuiset tortut) niin tulevat uudestaan kertomaan. Sitten kun olen täyttänyt ruokakipon/tyhjentänyt kakat pois, niin antavat taas olla rauhassa.

Vierailija
30/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tulee illalla mun kainaloon nukkumaan, nousee kyllä yöllä syömään, ja tarkastamaan kodin tilanteen, mutta palaa takaisin kainaloon ihan hiljaa 🐈

Vierailija
31/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätisti nukkuu miun viekussa. Välillä toki riehuu, mutta sitten riuhuu, tää on myös mun kisun koti

Vierailija
32/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasi riehuu, koska sillä on tylsää ja se kaipaa seuraa. Leikitän kissaani päivällä ahkerasti ja illalla ennen nukkumaanmenoa, joten illalla mennään yhdessä nukkumaan. Kissa nukkuu vieressäni koko yön. Aamulla noustaan samaan aikaan.

Vierailija
33/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kissat pääse yöksi makkariin. Päivällä ja illalla ovat meidän mukana kun kotona on aktiviteettia, sitten menevät yöksi nukkumaan.

Jos joku on joskus kovin yöllä häiriköinyt niin muutaman päivän kun pitää huolen ettei kissa nuku illalla, käy vaikka ihan nostamassa ylös jotta unet keskeytyy, niin alkaa unirytmi löytyä. Illalla vielä just ennen nukkumaanmenoa reilusti ruokaa tarjolle, syövät mahansa täyteen ja käyvät unille.

Mitä vıťțua X"""""DDDDD Kissa on yöeläin, ja sinä olet ıdıoott. Kissan unirytmi X""""DDDDD

Vierailija
34/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

İdıootti*

Vierailija
35/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti ruokaa kissalle illalla kun menet nukkumaan.

Vierailija
36/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitamme kissan ulos syömään hiirejä.

ne on hiirivä eikä hiirejä

Vierailija
37/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset hankkiko sisustuslemmikkejä. Niitä on lemmikeistä suurin osa. Ainakin kun oman taloyhtiön äänimaailmaa kuuntelee, niin aika harva on harjaantunut koiranomistaja. Se, että omistaa lemmikin ei ole tae harrastuneisuudesta.

Vierailija
38/59 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon semmonen yleiskomento kun karjasen notta "PERKELE", loppuu perseily yleensä kerrasta.

Voi olla ihan lepposa nallekarhu muuten, kunhan sen äänen saa tuleen syvältä rinnasta.

Vierailija
39/59 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki kissat ovat vain jotenkin oppineet meidän rytmiin. Tarpeeksi tekemistä päivisin ja selkeästi rauhotutaan illaksi. Vähän niin kuin lastenkin kanssa. Pentuna enemmän ollaan kiinnitetty huomiota siihen rytmiin. Vanhempanahan kissat yleensä rauhottuvat niin paljon ettei tarvitse miettiä asiaa enää. Jotenkin ne vain oppivat elämään ihmisen rytmissä.

Vierailija
40/59 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa: kissamme nukkuu sängyssä omalla tyynyllään keskellämme 😻 kuorsaa välillä, nukkuu vielä kun Nousen aamulla töihin.

Öisin ei ole koskaan leikkinyt, onneksi.

Mun kissa nukkuu kaikessa rauhassa tyynyn vieressä tai lähellä sängyn reunaa jalkaan nojaten