Voiko raskaana ollessa " laihduttaa?"
Mulle jäi ekasta ja tokasta lapsesta n. 10 kg liikaa verrattuna entiseen painoon (160cm, 60kg), ja niitä olen nyt tässä alkanut laihduttaa pois. Parisen viikkoa olen syönyt tosi terveellisesti, ihan normaalia kotiruokaa siis mutta olen välttänyt aivan kaikkia herkkuja, pikaruokia ym. ja korvannut muita ruokia kasviksilla, salaatilla ja hedelmillä. Vaa' assa ei vielä näy kuin ehkä puolen kilon pudotus, mutta olo on tosi hyvä. Tänään tein yllättäen plussatestin, ja koska en ennen raskauksiakaan ollut mikään langanlaiha, niin mietin tässä että voikohan tällaista " terveyskuuria" jatkaa huoletta raskaana ollessa? Mulla on nimittäin sukurasitteena kohollaan oleva verenpaine, joka on aiheuttanut ongelmia aikaisemmissakin raskauksissa, ja nyt on painoa on vähän liikaa, niin vähän mietityttää miten raskaus menee.
Kommentit (5)
Eli se 5-6 kiloa, jotka " maha painaa" on suositeltava painonnousu ylipainoiselle.
Mietin että päteekö se tällaiseen 10 kg:n ylipainoonkin.
söin todella terveellisesti. Lääkärit ja terkkarit sanoivat, että oli todella hyvä asia (paastoverensokeri oli koholla). Jos on ylipainoa raskauden aikana saa laihtua (kunhan se tapahtuu hitaasti) ja se voi olla jopa hyväksi.
Kunhan et siis pihtaile ruoan määrässä, vaan satsaat terveelliseen ja monipuoliseen ruokaan. Usein paino putoaa monilla elintaparemontin tehneillä vaikkei siis laihduttaisikaan. Ylipainoisena raskaana ollessa voi satsata siihen, että paino ei nouse kovin montaa kiloa, joku 5-6 kg on hyvä.