Nimeä yksi ruoka lapsuudestasi, jota kotonasi tehtiin vaikka vihasit sitä, etkä suostu vieläkään syömään
Kommentit (87)
Maksa! Missä tahansa muodossa. Ja hernesoppa.
Vauvapalstan sAiraalloinen negatiivisuus tiivistettynä.
Ole hyvä! 😃
Ei kotona meillä ollut ruokia, joita en olisi halunnut syödä.
Mutta kansakoulussa porkkanavelli, näytti ja maistui minusta koiran oksennukselle. Asiasta käytiin vääntöä opettajan, minun ja vanhempien välillä. Voitin ja lopputuloksena minun piti syödä sitä tarjottaessa vain lusikallinen.
Sen tein pari kertaa ja sitten johtajaopettaja viimein tajusi kuultuaan asiasta, ettei siinä pelleilystä ollut enää mitään järkeä ja vapautti minut siitä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro.
Joka aamu kuusitoista vuotta.
No, oletko nyt oppinut voitelemaan leipiä? Toivottavasti
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä! 😃
Miten niin?
Tässä puhutaan ruuasta...
Omat inhokkini ovat maksakastike, kieli ja sieniruuat
Noita en oksentamatta syö ja sienistä menee muutenkin vatsa sekaisin.
Onneksi näin aikuisena saa syödä muita kuin inhokkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä! 😃Kenelle puhut?
Ilmeisesti ap:lle eli minulle. Ap kiittää!
Meidän köyhässä kodissa syötiin nirpistelemättä mitä oli. Jonkun ruoan vihaaminen vaikuttaa vähän yliampuvalta ja typerältä.
Enpä muista lapsuudestani yhtäkään ruokaa, josta en olisi pitänyt. Enkä muista sellaistakaan, josta joku sisarukseni ei olisi pitänyt. Äiti oli erinomainen ruuanlaittaja.
Koulussa (silloisessa kansakoulussa) tuli sitten eteen ruokia, joita meillä kotona ei syöty ja joita oli vaikea nieleskellä alas. Kaikkein vaikein oli makaronivelli.
Lihamureke. Kuivaksi paistettua jauhelihaa, minkä sisällä herne-maissi-paprika-seos. En voi vieläkään syödä lihamureketta.
Sianpääsyltty.
Ei tosin ollut pakko syödä lapsenakaan. Kotona ei pakotettu syömään mitään, mutta oli jotenkin itsestään selvää, että sitä syötiin mitä ruokana oli, ei ollut vaihtoehtoruokia.
Pääsyltty ei ollut pääruoka, vaan lisä"herkku".
Vierailija kirjoitti:
Ei kotona meillä ollut ruokia, joita en olisi halunnut syödä.
Mutta kansakoulussa porkkanavelli, näytti ja maistui minusta koiran oksennukselle. Asiasta käytiin vääntöä opettajan, minun ja vanhempien välillä. Voitin ja lopputuloksena minun piti syödä sitä tarjottaessa vain lusikallinen.
Sen tein pari kertaa ja sitten johtajaopettaja viimein tajusi kuultuaan asiasta, ettei siinä pelleilystä ollut enää mitään järkeä ja vapautti minut siitä sen jälkeen.
Niin ja minä pidän porkkanasta raakana ja muissa keitoissa. Olen syönyt porkkanan käytännössä joka aamu yli 50v ajan, mutta se maitoon tehty ohuesti suurustettu porkkanavelli oli kamalaa, eikä vain minun mielestä. Olin ainoa joka siitä metelin nosti, muut söivät naamaa väännellen hiljaa.
Johtajaopettaja oli luokanopettajaa viisaampi, koska jos olisin sitä pakotettu syömään, niin se olisi tullut pienestäkin helposti ylös pitkin lattioita. Se ei olisi ollut kivaa kenenkään mielestä. Olin silloin vain 7v ikäinen ensiluokkalainen hintelä poika.
Kaalilaatikko myös täällä, tai kaalikeitto, kaalikääryleet tai lammaskaali. En vain kykene syömään mitään kaaliruokia, pelkkä haju kuvottaa ja tulee pahimmillaan migreeni.
Kanaviillokki 🤢 Limaisia broilerinkoivesta revittyjä suikaleita ja curryn makuinen kastike. En voi syödä edes broilerinkoipia, kun muistuttaa niistä limaisista klönteistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko myös täällä, tai kaalikeitto, kaalikääryleet tai lammaskaali. En vain kykene syömään mitään kaaliruokia, pelkkä haju kuvottaa ja tulee pahimmillaan migreeni.
Minä taas tykkäsin kaikista kaaliruuista pienenäkin, maitokaalikeitto oli suosikkini kaalilaatikon ja puolukkasurvoksen lisäksi 😍
Ei ole ollut tarvetta vihata ruokia.
Äiti oli hyvä monipuolinen kokki. Jotkut ruokalajit ei olleet niin lasten makuun, esim. silakkarullat. Mutta aikuiset söi niitä innolla.
Sori mutta en keksi yhtäkään ruokalajia mitä vihaisin.
Kesäkeittoa ei ole tarvinnut syödä kuin kerran mutta kukapa sellaista nyt tekisikään? Jossain kylässä ehkä lapsena söin sitä.
Sienikastike rouskuista. Kaverillani jouduin kerran syömään kokomaksasta, ei siis jauhetusta, tehtyä pihviä. Se oli todella vaikeaa saada alas.
En tiedä, mikä sen vuokaruoan nimi on, mutta siinä oli viipaloituja perunoita ja ehkä jauhelihaa tai jotain muuta lihaa, vettä, maustepippureita/mustapippureita. Siitä ei millään voi saada maukasta.
Veripalttu