Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus, että naiset tykkäisivät aina hoitaa lapsia.

Vierailija
14.01.2023 |

Tätä huomaa mielestäni paljon. Esim. suvun teinitytölle ruvetaan tuputtamaan lastenvahtikeikkaa vaikkei ole millään tapaa asiaan ilmaissut mielenkiintoa. Tai sukulais/tuttavanaisille tarjotaan omia lapsia hoitoon.

Itse olen perheellinen, mutta EN jaksa hoitaa muiden lapsia. Omat hoidan tietysti enkä muidenkaan lapsia inhoa. Mutta mikä oletus on, että minulle tarjotaan esim sisarusten lapsia hoitoon? Puhutaan pienistä lapsista, omat jo koululaisia. Autan sukulaisia/ystäviä mielellään muilla keinoin.

Kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joillakin. Onneksi vähemmistöllä.

Vierailija
2/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustu mihinkään. Näkeehän sen siitäkin että hoitotyössä ei ole kohta ketään, kun palkat eivät vastaa työn vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta. Tapahtuukohan koskaan, että suvun tai naapurin teinipoikaa pyydettäisiin lapsenvahdiksi? Tai pariskunnan mieheltä kysyttäisiin, haluaako hän ottaa hoitoon lapsia.

Vierailija
4/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran kaverin lapsi hoidossa ja vaipanvaihto oli jotain aivan uskomattoman kamalaa. Pidättelin oksennusta koko toimituksen ajan. Omien lasten vaipanvaihto ei ole ollut yhtään niin oksettavaa. Mikähän tuossakin on?

Vierailija
5/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin totta. Tapahtuukohan koskaan, että suvun tai naapurin teinipoikaa pyydettäisiin lapsenvahdiksi? Tai pariskunnan mieheltä kysyttäisiin, haluaako hän ottaa hoitoon lapsia.

Miespuolisilta ei kysytä, kun voivat olla pedareita.

Vierailija
6/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah siis niinpä! Miehen sisko yrittänyt saada kauttani lapsiaan meille hoitoon. En ole suostunut. Kun kysyisi veljeltään niin varmaan hoitaisikin. Jaksaa paremmin pieniä lapsia, kuin minä.

Vierailija
7/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettomat naisetkin usein kiirehtivät painottamaan, että tykkäävät kyllä lapsista. Ihan kuin ollakseen naisena hyväksyttävä pitäisi olla edes jonkinlainen hoivavietti ja kiinnostus lapsiin.

Vierailija
8/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin miehet kuvittelevat että naisella on luontaisesti suuri tarve ja himo hoitaa lapsia, siivota ja tehdä ruokaa.    Sitten perustelevat omaa tekemättömyyttään sillä kun sattuva olemaan miehiä eikä heiltä tuollaista geeniä löydy

Vierailija
9/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi? Veljesi? Sisarustesi teini-ikäiset pojat? Epäiletkö jokaista läheistä miespuolista sukulaistasi ja ystävääsi tosiaan pedariksi?

Vierailija
10/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa teiniä (tyttö) tuttava yrittänyt kysellä lapsenvahdiksi. Vastaanotto teiniltä ollut yrmeä, mutta silti kyselyä tullut useamman kerran. Lopulta puutuin jo itse peliin ja sanoin, ettei ole sen tyyppinen, joka olisi kiinnostunut lasten hoitamisesta.

Vierailija
11/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä mienkään ihmeellisenä pidä jos naispuolisia ihmisiä kysytään lapsenvahdeiksi. Sehän on vain kysymys. Helppo kieltäytyä ja sanoa että en hoida.

Samaten suvun miehiä kysytään varmaan esim. kaatamaan jonkun tontilta puu, pilkkomaan klapeja, maalaamaan tupaa, auttamaan remonttihommissa... Ei sitä yksikään mun tuntema mies ole ihmetellyt. Sitä joko suostuu tai ei suostu.

Vierailija
12/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muuten toinen epäkohta. Ei pyydetä vahdiksi, koska se teinipoika tietenkin on niin kiimainen, että ei väliä vaikka olisi poikavauva heteropojalla hoidossa, niin saattaa alkaa kiihottaa. Sairasta.

Vierailija
13/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo aikuinen lapsi, eikä sen enempää kuvitelmia lapsenhoidon ihanuudesta kuin lapsellisilla kavereillakaan on ollut. Naisilta kysytään siksi, että ne lapset saavat perinteisiltä naisilta keskimäärin luotettavammin parempaa hoitoa kuin perinteisiltä miehiltä, tuskin kukaan kuvittelee kenenkään nauttivan siitä.

Mun 40+ ikäluokassa miehilläkään ei ole ollut mitään kuvitelmia naisten kotityögeeneistä. Olenko elänyt fiksujen miesten kuplassa? On vain hommia jotka täytyy hoitaa, ja kun ne tekee hyvin, ei tarvitse olla heti tekemässä uudelleen.

Vierailija
14/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi? Veljesi? Sisarustesi teini-ikäiset pojat? Epäiletkö jokaista läheistä miespuolista sukulaistasi ja ystävääsi tosiaan pedariksi?

Olen mies. Minulla ei ole lapsia.

Vierailija
15/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muuten toinen epäkohta. Ei pyydetä vahdiksi, koska se teinipoika tietenkin on niin kiimainen, että ei väliä vaikka olisi poikavauva heteropojalla hoidossa, niin saattaa alkaa kiihottaa. Sairasta.

Eli tytöt on tehty kanelista, hoivavietistä, lempeydestä ja vastuullisuudesta. Pojat on tehty etanoista, väkivallasta, seksirikollisuudesta ja vastuuttomuudesta.

Vierailija
16/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä mienkään ihmeellisenä pidä jos naispuolisia ihmisiä kysytään lapsenvahdeiksi. Sehän on vain kysymys. Helppo kieltäytyä ja sanoa että en hoida.

Samaten suvun miehiä kysytään varmaan esim. kaatamaan jonkun tontilta puu, pilkkomaan klapeja, maalaamaan tupaa, auttamaan remonttihommissa... Ei sitä yksikään mun tuntema mies ole ihmetellyt. Sitä joko suostuu tai ei suostu.

Tuosta stereotypiasta pitäisi yhtä lailla päästä eroon. Tietysti on biologinen fakta, että miehillä keskimäärin on enemmän voimaa kuin naisilla, joten jos sitä tarvitaan, niin on ehkä luontevaa kysyä miehiä. Mutta esimerkiksi maalaushommissa naiset ovat ehkä jopa huolellisempia kuin miehet. Ja molemmat sukupuolet pystyvät remonttihommiin, ei niitä sukuelimillä tehdä. Kyse on siitä, onko kiinnostanut opetella.

Vierailija
17/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin miehet kuvittelevat että naisella on luontaisesti suuri tarve ja himo hoitaa lapsia, siivota ja tehdä ruokaa.    Sitten perustelevat omaa tekemättömyyttään sillä kun sattuva olemaan miehiä eikä heiltä tuollaista geeniä löydy

Useammalle miehelle hoivavietti ja siivous ym. geeni löytyy, kun uupunut vaimo halaa tuommoisesta eroa , mikä on riittävä syy. 🤭

Vierailija
18/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Minulla ei ole lapsia.

Mutta ajatteletko, ettei miehiä pidä kysyä lapsenvahdiksi, kun voivat olla pedareita? Jos puhutaan tutuista miehistä. Velijistä, siskonmiehistä, kavereista, naapureista?

Vierailija
19/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotti oma vanhempi täysin puskista että voisin tarjoutua vahtimaan naapurin leikki-ikäisiä lapsia (3 kpl) ja saada vähän lisätienestiä. Olin ehkä 15-vuotias, en ollut koskaan mitään lapsia vahtinut enkä ollut kiinnostunut moisesta. Tuskinpa vanhempamme ehdotti veljelle samaa...

Vierailija
20/28 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voi olla pedareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän