Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä joka inhoan kissoja kerron teille hyviä puolia kissoista.

Vierailija
14.01.2023 |

-Kissat on historian saatossa luultavasti pelastaneet meidät monilta kulkutaudeilta

-Kissat on olleet hyvinä kavereina monille ihmisille

Öh, tähän se valitettavasti päättyy. Jatkakaa hyviä puolia niin minäkin vakuutun.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kissan kanssa voi ulkoilla (kissa valjaissa)

-Kissan kanssa voi keskustella, ne myös oppivat tunnistamaan joitain sanoja. Voi kommunikoida myös silmiä siristämällä

-Kissa on ihanan pehmoinen ja lämpöinen pallero

- Kissa tuoksuu hyvälle

-Kissasta on paljon seuraa

Osa näistä kuulostaa vähän oudolta mutta osa myös tosi herttaiselle. ^_^

Tai siis jos haluan ulkoilla niin heitän valjaat koiran päälle ja lähden lenkille. Ja sanat ja kommunikaatiot onnistuu. Mutta oletan että kissanomistajat hakevat ehkä muuta kuin tuota? Esim. just tota että on pehmoinen pallero. Ja se on musta söpöä!

Kiitos kaikille vastanneille muuten, auttaa mua tässä kissajutussa.

-AP

Vierailija
22/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aplla on hieno asenne. Aina hyvä pyrkiä ymmärtämään asioita, mutta se, että ottaa oikein sellaisen asian joka on ehkä herättäny negatiivisia tunteita ja lähtee siihen tutustumaan on jo tosi cool

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kissan kanssa voi ulkoilla (kissa valjaissa)

-Kissan kanssa voi keskustella, ne myös oppivat tunnistamaan joitain sanoja. Voi kommunikoida myös silmiä siristämällä

-Kissa on ihanan pehmoinen ja lämpöinen pallero

- Kissa tuoksuu hyvälle

-Kissasta on paljon seuraa

Osa näistä kuulostaa vähän oudolta mutta osa myös tosi herttaiselle. ^_^

Tai siis jos haluan ulkoilla niin heitän valjaat koiran päälle ja lähden lenkille. Ja sanat ja kommunikaatiot onnistuu. Mutta oletan että kissanomistajat hakevat ehkä muuta kuin tuota? Esim. just tota että on pehmoinen pallero. Ja se on musta söpöä!

Kiitos kaikille vastanneille muuten, auttaa mua tässä kissajutussa.

-AP

No mulla oli koira ja nyt on kissa. Ikinä en vihannut kissoja, mutta ajattelin silti että ei ne voi olla yhtä hyviä kuin koira. Nyt mielipiteeni on täysin muuttunut. Toki mitään reippaita lenkkejä ei voi kissan kanssa käydä, se ehkä harmittaa mua koska en saa lenkkeiltyä yksinään. Muuten tuosta kissasta on kuoriutunut niin ihana pallero että en olisi voinut kuvitellakaan tällaisia hellyydentunteita. Jos näkee kissoja vaan jossain tutulla, niin ei niiden luonnetta näe samalla tavalla kuin jos on oma kissa. Kissat on niin erilaisia koirat, niihin pitää tutustua eikä ne useinkaan tule heti silitettäväksi niin kuin koirat. T. viesti 3

Vierailija
24/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista niin haistele joskus kissanpentuja, ne tuoksuu niin hyvälle. Rakastut kissaan välittömästi.

Vierailija
25/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee rinnan päälle kehräämään, tulee ovelle vastaan kotiin tullessa, puskee ja kehrää puolet päivästä, tekee hauskoja asioita, joka päivä löytyy uutta mille nauraa kissan käytöksessä. Nytkin se nukkuu tossa ihan vieressä tyynyllä. Sitä saa silittää milloin tahtoo, syliin nostaessa tunkee heti otsansa omaa otsaani vasten ja ylläri, taas kehrää.

Negatiivisina puolina se, että joskus riehuu yöllä ja pitää hereillä. Tätä ei kuitenkaan tapahdu välttämättä edes joka kuukausi. Lisäksi kissanvessan tyhjennys ja puhdistus ei ole lempipuuhiani.

Kissassa on myös se huvittava puoli että jos haluat kissan seuraavan, sitä ei kannata käskyttää vaan pitää kävellä toiseen suuntaan, jolloin se saattaa tulla perässä. Kissaa pitää osata maanitella oikealla tavalla ja se on elävä pehmoeläin, jota on kiva paijata.

Vierailija
26/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arka rescue-kissani on hiljainen ja kiltti, pieni ja kitukasvuinen, täynnä haavoja ym. rankan lapsuuden pahoinpitelyn ja liiian varhaisen vieroituksen takia. On kuitenkin nyt terve, hellyydenkipeä ja aivan ihana.

Mutta jos hän kuvittelee, että minua kiusataan tai  satutetaan tai hyökätään (esim. miesystävä 'härnää' tahallaan, tämä Leijona hyökkää piilosta esiin häntä pörheänä puolustamaan mitä vastaan tahansa! Samoin kylässä käynyt kissa ja toisen ystävän koira saivat saman puolustuskäsittelyn. Urhea puolustuskissa!

Lisäksi olin aikanaan vuodepotilaana n. 2.5 v. Koko aikana näimme elävän ihmisen ehkä n. kerran viikossa tai kahdessa. Kissani hoiti mm. kipujani ja jomotuksiani tarkistaen aina, missä kivut pahimpia ja kävi siihen viereen lämmittämään ja hurisemaan. Samoin iltaisin kiertyi lähelle lämmittämään ja rentouttamaan uneen asti. Välillä öisin kävi tarkistamassa, vieläkö hengitän. Siveli usein tassuillaan niskaani kuten tekee vieläkin.

Ja kenelle muulle sitä kertoilisi omia päättömiä tarinoitaan kuin aina kaiken ymmärtävälle kissalle.

Kissa on paljon järkevämpi vaihtehto kuin kallis, tehoton ja typerä ihmisterapeutti!

Vierailija
27/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aplla on hieno asenne. Aina hyvä pyrkiä ymmärtämään asioita, mutta se, että ottaa oikein sellaisen asian joka on ehkä herättäny negatiivisia tunteita ja lähtee siihen tutustumaan on jo tosi cool

Hitsi tää oli kivoin asia mitä musta on sanottu aikoihin!

-AP

Vierailija
28/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro niitä huonoja puolia, lupaan etten vakuutu

En halua keskittyä kissojen (mielestäni) huonoihin puoliin vaan haluan että alan pitää kissoista. :)

-AP

Ystävän aikoinaan vihasi kissoja.Kun tuli kotiime kylään pyysi eristää ne.En eristänyt. Hänellä oli aina ollut koiria.Sitten hän erosi ja löysi hyvin pian miehen.Joka mutti hänen luokseen avopuolisona kissojen kanssa.Vaihtoehtoja ei hänellä ollut.Joten miehn mukana elämä alkoi kisojen kanssa ja rakaus kisoihin säilynyt ,vaikka erosivat.Hanki itsellen 2 kissa.

Vierailija
29/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut 8 vuotta samat kissat, nyt jo 13 vuotiaita. Toinen niistä oli vaatehuoneessa ja sängyn alla varmaan kolme ekaa vuotta eikä antanut koskea, oli kaltoinkohdeltu edellisessä kodissa.

Nyt nukkuu vieressä ja tulee syliin ja antaa nostaa. Ihana nähdä se muutos siinä.

Kissat myös poistaa masennusta ja pakko nousta aamulla ylös kun toinen kissoista koskettaa tassulla joka aamu naamaani niin kauan että nousen ylös antamaan ruoan ja keittämään kahvin sille.

Tuo tosi paljon iloa elämään.

Keittämään kahvin sille?? Onpas harvinaisen vaativa kissa sulla, kun vaatii jopa aamukahvia itselleen. Meidän kissoille riittää ihan vesi.

Haha😄. piti kirjoittaa siis keittämään kahvin ja antamaan ruoan sille. Tuli väärässä järjestyksessä.

Samalla kun keität kahvit itsellesi, voit tarjota kissalle kupillisen kermaa.

Vierailija
30/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut 8 vuotta samat kissat, nyt jo 13 vuotiaita. Toinen niistä oli vaatehuoneessa ja sängyn alla varmaan kolme ekaa vuotta eikä antanut koskea, oli kaltoinkohdeltu edellisessä kodissa.

Nyt nukkuu vieressä ja tulee syliin ja antaa nostaa. Ihana nähdä se muutos siinä.

Kissat myös poistaa masennusta ja pakko nousta aamulla ylös kun toinen kissoista koskettaa tassulla joka aamu naamaani niin kauan että nousen ylös antamaan ruoan ja keittämään kahvin sille.

Keittämään kahvin sille?? Onpas harvinaisen vaativa kissa sulla, kun vaatii jopa aamukahvia itselleen. Meidän kissoille riittää ihan vesi.

Kyllähän kisu aamukaffet tarvii.

Mitäpä jos ap et inhoa kissoja. Pelkäät niitä jostain syystä. Minäkin pelkään kissoja.

Vierailija
31/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ajattelin että kissat on vain tylsiä, mutta kokemus opetti. Samaa mieltä kuin ap, kissat on inhottavia.

Vierailija
32/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihminen olla julma. Onneksi osasit toimia pelkäävän kissan kanssa oikein. Sitkeästi kyllä jaksoit. 😻

Vierailija
33/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixistä inside the mind of a cat -dokumentti!

Vierailija
34/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua keskittyä kissojen (mielestäni) huonoihin puoliin vaan haluan että alan pitää kissoista. :)

-AP

Ystävän aikoinaan vihasi kissoja.Kun tuli kotiime kylään pyysi eristää ne.En eristänyt. Hänellä oli aina ollut koiria.Sitten hän erosi ja löysi hyvin pian miehen.Joka mutti hänen luokseen avopuolisona kissojen kanssa.Vaihtoehtoja ei hänellä ollut.Joten miehn mukana elämä alkoi kisojen kanssa ja rakaus kisoihin säilynyt ,vaikka erosivat.Hanki itsellen 2 kissa.

Mäkin oikeastaan aloitin tämän etsimisen rakkauden kautta. Mun pitkäaikaisella poikaystävällä on kissa, ja me ollaan kissan kanssa pidetty puolin ja toisin etäisyyttä. Mutta tää kissa on nyt keksinyt että mä olen hereillä silloin kun "isäntä" nukkuu. Joten mä oon se joka päästää hänet takapihalle.

Vähitellen lähestytään toisiamme.

-AP

Vierailija
35/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollu koiria, mutta kun viimeinenkin koira lopulta jouduttiin vanhuuttaan lopettamaan, ajattelin että otan seuraavaksi kissan. Ja kissan otin. No, ei siinä kissassa mitään vikaa ollu, mutta koin sen liian tylsäksi lemmikiksi koiraan verrattuna. Harmitti myös kun se kissa ei halunnu niin paljon silityksiä mitä olisin toivonut ja mihin koirien kanssa olin tottunu.

Annoin kissan lopulta ystävälleni, joka on sekä kissa että koiraihmisiä. Hänellä oli ennenkin ollu kissoja. Sielä se nyt on jo 6v eläny onnellista kissan elämää.

Ja itse otin taas sen koiran.

Vierailija
36/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollu koiria, mutta kun viimeinenkin koira lopulta jouduttiin vanhuuttaan lopettamaan, ajattelin että otan seuraavaksi kissan. Ja kissan otin. No, ei siinä kissassa mitään vikaa ollu, mutta koin sen liian tylsäksi lemmikiksi koiraan verrattuna. Harmitti myös kun se kissa ei halunnu niin paljon silityksiä mitä olisin toivonut ja mihin koirien kanssa olin tottunu.

Annoin kissan lopulta ystävälleni, joka on sekä kissa että koiraihmisiä. Hänellä oli ennenkin ollu kissoja. Sielä se nyt on jo 6v eläny onnellista kissan elämää.

Onneksi kissasi pääsi hyvään kotiin ja sait kaipaamasi koiran kaveriksi.

Minulla on omia kissoja kaksi ja olen toiminut sijaiskotina yli kymmenelle kissalle, joten on kokemusta, kuinka erilaisia persoonia kissojen joukosta löytyykään! Jotkut rakastavat silityksiä ja kiipeävät itse syliin rapsuteltavaksi, kun toiset taas viettävät suurimman osan päivästä omissa oloissaan ja ovat arkoja ihmistä kohtaan.

Vierailija
37/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä koiraan halua verrata, enkä saada kissasta silityslemmikkiä. Toki silitän jos toi haluaa. Enemmän tarvin infoa kissaihmisiltä, jota olenkin rutkasti jo saanut. :)

-AP

Vierailija
38/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä koiraan halua verrata, enkä saada kissasta silityslemmikkiä. Toki silitän jos toi haluaa. Enemmän tarvin infoa kissaihmisiltä, jota olenkin rutkasti jo saanut. :)

-AP

Jos sulla on siellä kissa, jonka kaa ootte pitäny viileän etäiset välit, mutta haluaisit jollain tapaa tutustua siihen, niin esimerkiks kissapusuja voi kokeilla. Eli jos sulla on kissan kans katsekontakti, niin hitaasti käytät silmiä kiinni. Se on kissalle luottamuksen ja rauhallisuuden osoitus. Se saattaa tehdä sen myös ihmiselle :) myös silleen on helppo monen kissan kans, että jos se on lähellä, niin ojentaa sormen sille. Se saattaa tökätä kuonolla siihen ja ehkä puskea kans

Vierailija
39/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet huonouninen niin kissa tuskin parantaa nukkumistasi. Onhan se kiva nukahtaa, kun on kehräävä sängynlämmittäjä vieressä, mutta valitettavasti harva kissa nukkuu kiltisti läpi yön.

Itse heräsin viime yönä 1,5-2h välein kissani herättämänä. Kolmannen kerran jälkeen en enää nukahtanut kunnolla, mutta kissa tietysti nukkui sen jälkeen tyytyväisenä koko aamupäivän. 😺

Viimeisin kissamme tuskin nukkui koko yötä, mutta oli hiljaa aina n. Klo 6.00 aamulla, jolloin sai aamiaisen. Kun me sitten klo 7.00 heräsimme ylös, mitä edelsi kissan keinot herättää kaikki, niin

tämä veti pitkäkseen ja kiertyi sikeään uneen. Tiedän että piti yöllä vahtia, sillä sinä yönä kun tyttären pyörä varastettiin ihan ikkunan takaa vain röyhkeästi, niin kissa piti kovaa meteliä ja mouruntaa.

Vierailija
40/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kisu muistuttaa mun miestä😻😹😸😺

Sano vielä että juotte kahvinne samasta posliinikupista.