Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos miehelläsi olisi automaattiajokortti?

Vierailija
14.01.2023 |

Eli saisi ajaa vain automaattivaihteisia autoja.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö vielä muka manuaalivaihteisia autoja uutena? 

Suurin osa ajokortin nykyisin ajavista ajaa automaattikortin. Näin ainakin pk-seudulla. 

Vierailija
22/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on duunissa yksi nuorempi nainen, jolla on automaattikortti. Tuli ongelmia, kun toistaiseksi kaikki firman käytössä olevat autot on manuaaleja.

Itselläni on oma auto ollut automaatti vuodesta 2012 lähtien. Ainostaan duunissa tulee välillä ajettua manuaalilla. 

Tuntuu sille että nuoremmat naiset ajavat yllättävän usein automaattikortin. Miten korjasitte ongelman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ajokortin nykyisin ajavista ajaa automaattikortin. Näin ainakin pk-seudulla. 

Myydään mutta lähinnä edullisimpien autovalmistajien edullisimmat automallit tulevat manuaaleina sekä myös jotkut utheiluautot. Muuten saa pelkästään automaattia. Suomessa valtaosa ajaa inssin manuaalilla jottei saisi sitä automaattikorttia. Pk-seudulla tilannw ehkä eri.

Vierailija
24/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myydään, mutta nykyään automaatti alkaa olla se oletusvaihtoehto ja manuaali pitää erikseen haluta.

Vierailija
25/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myydään, mutta nykyään automaatti alkaa olla se oletusvaihtoehto ja manuaali pitää erikseen haluta.

Suurimmassa osassa ei ole enää manuaalia vaihtoehtona ellei ole hyvin edullinen auto tai urheiluato.

Vierailija
26/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa koska minulla on automaattiauto

Vierailija
27/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattelisi mitään muuta kuin, että kiva kun on vielä reilusti aikuisiällään päätynyt hankkimaan ajokortin.

Kauankos ylipäänsä on ollut mahdollista tuo autonaattikortti ajaa?

Vuodesta 1997. Sitä ennenkin taisi olla mahdollista suorittaa ajokoe automaatilla, mutta siitä ei seurannut mitään merkintöjä.

Vierailija
28/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattelisi mitään muuta kuin, että kiva kun on vielä reilusti aikuisiällään päätynyt hankkimaan ajokortin.

Vuodesta 1997. Sitä ennenkin taisi olla mahdollista suorittaa ajokoe automaatilla, mutta siitä ei seurannut mitään merkintöjä.

Kyllä sitä ennen sai suorittaa automaatilla eikö tullut merkintää koska ei ollut EU:n yhteistä ajokorttilainsäädäntöä

Vierailija
29/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on amerikkalainen, täällä melkein kaikki ajaa automaatilla. Myös minä itse.

Vierailija
30/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisessä ajokortissani vuodelta 1975 oli kohta, jossa sanottiin että vain automaattivaihteisto

Vierailija
31/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa kortilla ajeta.

Vierailija
32/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on amerikkalainen, täällä melkein kaikki ajaa automaatilla. Myös minä itse.

Osaako ajaa manuaalia?

Vierailija
33/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöautoajokortti tuli voimaan 1922 ja sillä sai ajaa henkilöautoa ja Fordia.(T mallia, 4 poljinta). Nyt ei osata kolmea poljinta!

Vierailija
34/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on viimeinen hetki ostaa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu auto, jos sellaista jostain syystä haluaa"

https://tekniikanmaailma.fi/nyt-on-viimeinen-hetki-ostaa-kasivalintaise…

Vierailija
35/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikkoa vanha auta, tehdastuore. Manuaali. En halunnut automaattia.

Miksi ajaa automaattikortti? Kannattaa aja peruskortti niin saa ajaa molempia. Entäs jos sattuu tilanne, että,on pakko ajaa vaikka joku sairaalaan eikä ole kuin manuaaliauto. Molempi parempi.

Vierailija
36/36 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yll

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä