Miten saada 30 kiloa pois?
MIkä olis paras konsti? Onko Painonvartijoista hyötyä? Olen siis kerännyt nuo 30 ylimääräistä kiloa 5 vuoden sisään 3 raskauden myötä... Hävettää ja ällöttää! Kertokaa äkkiä parhaat konstit. Mutta - lisää liikuntaa ja vähennä syömistä -sen konstin tiedän jo, mutta omat rahkeet eivät riitä sen toteuttamiseen...
Kommentit (3)
hedelmä ja kuppi teetä. Vaikka söisit 4 omenaa kerralla, niin sen kun syöt. Päätä, että sinusta omenat ovatkin parempia kuin suklaa ja keksit yms. makeiset, ja limut ja tuoremehu nyt moraalittomuuden huippu, pelkkää sokeria molemmat.
Minusta on vaikeaa muuttaa koko ruokavaliota kerralla, jos saisi edes karsittua isoimman paheen todella tehokkaasti pois niin se on jo hyvä alku.
Kannattaa kokeilla noita webbilaihdutussivustoja (keventajat tai kiloklubi). Ne ovat paljon parempia kuin pv:n kirjekurssi ja pv:n ryhmätapaamisiin ei kovin kauaa jaksa osallistua, kun lapsetkin vaativat aikaa...
Itse olen jättänyt pois karkin, pullat, sokerilimut, kuivatut hedelmät ym. liian makeat ruoat. Ongelmani on ollut makeanhimo, eikä mulla onnistu se, että yrittäisin syödä makeaa kohtuudella. Liikun myös vähän enemmän ja yritän syödä terveellistä normaaliruokaa.
Näillä ohjeilla olen tiputtanut tähän mennessä n. 10 kiloa.
Olen aloittanut laihdutuksen viimeisen kolmen vuoden aikana aika monta kertaa, enkä osaa sanoa, miksi tällä kerralla tuntuu onnistuvan. Ehkä vain saavutin jonkinlaisen totaalikyllästymispisteen...
Söin todella niukasti viikolla, oikeastaan vain aamupalan ja töissä lounaan. Viikonloppuisin saatoin syödä vähän enempi sekä syödä myös suklaata yms.
Liikuntaa en lisännyt yhtään.
Mutta poissa ovat kilot pysyneet! Kyllä kannatti!
(169cm ja 96kiloa oli alkaessa, nyt siis semmoiset noin 67kiloa)