Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkin olen syyllistynyt salakolaukseen

Vierailija
14.01.2023 |

Anonyymillä palstalla uskoallan tunnustaa että minäkin olen syyllistynyt lumen salakolaukseen. Kolaan yleensä lumisateen jälkeen paitsi autotallin edustan ja sisäänkäynnin, niin myös niiden välisen kadunpätkän omalta puoleltani ja useimmiten jopa koko kadun leveydeltä, yhteensä noin 15 metriä katua.

Kaduttaa ja lupaan lopettaa. Anteeksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kola Peninsula:ssa (Kuolan nimimaa) salaa juo kolaa ja samalla salakolaa lunta. Käsin vai minitraktorilla?

Vierailija
2/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen salakolaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapioinut polun lähipäiväkodille. En lapioi enää.

Vierailija
4/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin kiinni salalapioinnista viime talvena. Lapion taloyhtiön pihaa auki ihan kysymättä lupaa keltään. Tuli vähän pahaa silmää.

Vierailija
5/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisit ottanut vastuun jos joku olisi liukastunut tällä alueella?

Vierailija
6/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa välillä salakolannut naapurin tietä (yksinhuoltajaäiti, joka ei jaksa tehdä lumitöitä).

En ole pyytänyt lupaa.

T. M51

Vierailija
7/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aloittajalla ole lisäksi laitonta eu-rekisteröimätöntä kompostia tontillaan?

Vierailija
8/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aloittajalla ole lisäksi laitonta eu-rekisteröimätöntä kompostia tontillaan?

Tänään voisi muuten hoitaa kompostin ilmoittamisen, kiitos muistutuksesta.

Vierailija
9/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sala-auraaja ja salakolaaja, nuo kauheat rikollliset

Vierailija
10/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannakin salakolasi yksityisasunnossa viime kesänä. Ei jäänyt kiinni.

Kolabileet! Helppoa näin talvella. Paitsi jos aurinko paistaa ja vettä sattaa.

Vierailija
11/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt niin salaa kolannut, mutta kolasinpa kuitenkin viimeksi, kun pyrytti kunnolla erään kadunpätkän auki naapurin kanssa, että saatiin mahdollistetuksi töihin lähteminen. Kaupunki, kun on päättänyt nipistää entisestään sivuteiden talvikunnossapidosta :) Mitä muutakaan siinä voi sitten muuta kuin tarttua itse kolaan?

Vierailija
12/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että kaupunki/kunta ei huolehdi tarpeeksi hyvin auraamisesta niin sit ei saisi edes itse kolata????

Vierailija
13/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Tein lumityöt lapseni päiväkodin pihalla, kun kyllästyin siihen, että aamupäivän ulkoilu ei toteutunut, kun esim. päiväkodin portteja ei lumisateen jälkeen saatu ulkoilua varten  suljettua, koska huolto tuli pihalle niin myöhään.

Vierailija
14/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kaupunki/kunta ei huolehdi tarpeeksi hyvin auraamisesta niin sit ei saisi edes itse kolata????

Toi Janakkalan tapaus kai tässä ketjussa innoittajana

HS. NOPEASTI eskaloitunut aurauskohu johti torstaina Janakkalan kunnanjohtaja Reijo Siltalan julkiseen anteeksipyyntöön. Kyse on tapauksesta, jossa Janakkalan Kauriinmaalla asuva Antti Vau jäi tiistaina verekseltään kiinni auratessaan kevyen liikenteen väylää mönkijällään. Paikalle sattunut virkamies haukkui Vaun pystyyn, koska tällä ei ollut virallista lupaa kunnossapitoon vaan kyse oli kunnan näkökulmasta salaa auraamisesta.

Tai YLE https://yle.fi/a/74-20012577

Vierailija
15/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Tulee ankarat nuhteet kunnan virkamiehiltä jos jäät kiinni.

Vierailija
16/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapioin oikopolun roskakatokselle tässä joku päivä sitten. Omatunto on kolkuttanut niin ettei unta saa. Mihin voin mennä tunnustamaan ja hakemaan rangaistukseni?

Vierailija
17/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa välillä salakolannut naapurin tietä (yksinhuoltajaäiti, joka ei jaksa tehdä lumitöitä).

En ole pyytänyt lupaa.

T. M51

Ihanaa että salakolaat! 🧡

t. Toinen yksinhuoltajaäiti, joka olisi todella kiitollinen tuollaisesta avusta

Vierailija
18/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös täältäkin. Olen syyllistynyt samaan. Salakolaan sakon uhallakin myös jatkossa, jotta pääsee kulkemaan. Kaupunkia ei kiinnosta meidän sivukadun ja jalkakäytävän auraaminen kuin satunnaisesti.

Vierailija
19/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä on Spartacus. 

Ei ole lunta, mutta jotenkin oikein ja Nato.

Missä on Matti Rönkä?

Vierailija
20/29 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla julkishallinnon logiikalla olen siis valelääkäri jos yritän parantaa itseni, kosken saisi heiltä aikaa lääkärille kuin vasta 2 kuukauden päähän? Eli jos he eivät pysty jotain tekemään niin sen tekeminen on sitten kiellettyä minultakin?

Joku tässä nyt mättää eikä se ole oma pääni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi