Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi ruskuaispussia, yhdet sydänäänet

15.11.2006 |

Hei!

Kävin varhaisultrassa 7+5 viikoilla ja siellä todettiin kaksi ruskuaispussia, mutta lääkäri löysi vain toisesta sydänäänet. Totesi kuitenkin, ettei tämä tarkoita välttämättä sitä, etteikö toisessakin pussissa voisi olla sikiötä (pussit olivat vierekkäin, joten toinen saattoi olla piilossa). Nyt pitäisi sitten odottaa np-ultraan asti, jotta tietäisi odotanko kaksosia vai en. Onko kellään tietoa miten yleistä on, että sydämen sykettä ei löydy ja silti siellä voisi olla jotain?? Mietityttää kovasti, että kannattaisikohan parin viikon päästä mennä uudestaan yksityiselle? Tietoa ja kokemuksia olisi mukava saada???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavasta tilanteesta. Meillä kanssa tehtiin varhaisultra 6+ jotain, jossa toisessa pussissa ei näkynyt elämää ja toisessa näkyi. Kaksi viikkoa myöhemmin molemmissa oli alkiot. Lääkäri sanoi ekassa ultrassa, että voi olla ettei vaan vielä näy johtuen sijainnista/koneesta/ultraajasta/ raskauden varhaisuudesta jne tai sitten on kuulemma yleistä sekin, että toinen kuivuu pois alussa. Monet eivät kuulemma tiedä edes odottaneensa kaksosia, kun käyvät vain normaaleissa ultrissa, jolloin toista ei vältäämättä enää ole. Meillä siis molemmat lähtivät kuitenkin kehittymään ja ovat nyt myöhemmin olleet tähän asti aina ihan saman kokoisiakin arvioissa.

Koita kestää pinnaviikot niin saat ainakin sitten varman tiedon.

Qvasi rv 35+

Vierailija
2/8 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin aamulla neuvolaan ja sain ultra-ajan ensi viikon perjantaille, jolloin pitäisi olla noin 9+0 ja lääkärin mukaan pitäisi jo näkyä onko toisessakin pussissa elämää. Sanoin tosiaan neuvolan tätille, että en oikeasti jaksa odottaa np-ultraan saakka, kun tämä on kuitenkin niin iso asia. Toivottavasti asia selviää sitten kunnolla, eikä enää tarvitse pohtia miten asia on

Kiitoksia Qvasille kokemuksesta, se on siis mahdollista.... Toivon tosiaan lisää tietoa tai kokemuksia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan eka ultra oli jo 6+3 ja sitten piinaviikkojen jälkeen uusi ultra 9+1, jolloin molemmat näkyivät jo hyvin =)

Aina on siis toivoa!

Vierailija
4/8 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa kysymään ihan samaa!

Mä kävin tänään ultrassa (8+0), ja vain toisessa oli syke. Toinen ruskuaispussi näytti kyllä paljon pienemmältäkin, ja siinä lääkäri näki noin 3mm pituisen ulokkeen. Minun kohdallani taitaa toivo olla heitetty? Kai tässä vaiheessa jo pitäisi molemmat näkyä, jos ovat näkyäkseen?

Vierailija
5/8 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten uusintaultra käyty ja kyllä sieltä kaksi elävää sikiötä löytyi. Minulle tämä uutinen oli kyllä aikamoinen järkytys, sillä olen sitä mieltä että yksi kerrallaan riittäisi. Nyt täytyy vain totutella ajatukseen ja alkaa iloita siitä, että vauvoja onkin kaksi. Tällä hetkellä kaikki vain pelottaa, miten selviän raskausajan 2-v kanssa, kuinka saadaan pidettyä vauvat tarpeeksi kauan massussa ja miten ihmeessä selviän kahden vauvan kanssa kotona, kun on jo yksi vaatimassa huomiota. Taustaksi sen verran, että esikoinen on moniallerginen ja vauva-aika oli todella vaikea. Joten jos näillä kahdella on edes vähän samoja ongelmia, en ymmärrä kuinka selviän. Huoh...

Olisiko jollakin vinkata jotakin aktiivista palstaa, jossa kaksosia odottavat keskustelevat??

Popi1 ja tupla 9+0

Vierailija
6/8 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toivutaan samantapaisesta järkytyksestä.

Olen 1,8-vuotiaan tytön kotiäiti ja kävin eilen ultrassa (rv7+3). Kohdustani löytyi kolme pussukkaa ja kaksi sydäntä.

Olen tässä vuorokauden aikana ehtinyt ajatella vaikka mitä ja epätietoisuus on suuri. Vertaistukea tarvitaan.

Tuon pienemmän alkion " riippana" on siis tyhjä pussi, jossa nähtävästi kehitys loppunut.

Se aiheuttaa molemmille eläville 50% keskenmenoriskin, joten sekin tässä vielä huolettaa kaiken muun lisäksi. Kahden viikon päästä on seuraava ultraus, joten saapa nähdä päästäänkö sinne asti.

Pää on sekaisin,

Kubla

Vierailija
7/8 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan samankaltaisia ajatuksia, kun sulla on. Meillä kanssa 2v esikoinen, joka ollut todella moniallerginen ja sen puolesta vaatinut koko elämänsä paljon hoitoa. Itse olin myös järkyttynyt saadessani tietää kaksosista ja parhaansa ovat tehneet myös äitipolilla tuon " pelottelun" lietsonnassa ja siinä kuinka paljon kaksosraskauksissa on vaivoja... Olin aiemmin sanonut, ettei toivottavasti ainakaan ole kaksosia, mutta kummasti sitä tottuu ajatukseen ja nyt jo tuntuu suorastaa ihanalta =)

Lohtuna voin myös kertoa, että hyvin on ainakin mulla mennyt ja vaikka arki on välillä väsyttävää tuon 2v kanssa niin kyllä sitä vaan selviää jotenkin.

Kannattaa kuitenkin miettiä jo hyvissä ajoin vaihtoehtoja miten esim. järjestät hänen hoidon, jos joudut itse lepoon. Varsinkin jos esikoisesi on vielä kanssasi kotona niin kuin meillä on. Nyt pelottaa enää sitten miten pärjää kolmen kanssa kotona ja tietysti, että ovatko kovinkin allergisia tai vaikka muuten hoitoa vaativia/sairaita/ huonosti nukkuvia.... jos haluat kirjoitella niin osoitteeni on qvasi@luukku.com

Terveisin,

Qvasi rv36+ ja esikoinen 2v

Vierailija
8/8 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit keskustelu palstaa kaksosten odottajille/vanhemmille!

Täällä on ainakin suht virkeää keskustelua www.phpbbserver.com/monikkoperheet