Polyamoria mediassa, turhauttaako teitäkin?
Jatkuvasti siitä on uutisia ja puhetta jossain. Ohjelmissa, lehdissä, jne jne. Sama juttu onlyfanssissa. Pelkkää hehkutusta vaan. Tuntuu että tuota ihan mainostetaan.
Oonko ihan kalkkis, kun tuollainen harmittaa? Tuntuu vähän moraalittomalta korostaa tuollaista elämäntapaa. Mulle uskollisuus on tärkeä arvo ja rakastelu osa vakaata suhdetta. Ei jotain mitä pitäisi saada kaikkialta, erilaista, eri ihmisiltä koko ajan tai mistä pitäisi käydä kauppaa. Miksi se yksi ei riitä ja miksi ihmiset eivät enää arvosta uskollisuutta?
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo noita polysuhteissa eläviä, niin eipä ole pelkoa, että yhdenkään noista naisista valitsisi edes monogamiseen suhteeseen. Lihavia nörttejä noin yleistetysti jokainen.
Tulee mieleen se Miranna, joka tuli tunnetuksi lähes 40-vuotiaasta miesystävästään, jonka tapasi 14-vuotiaana fanitapaamiselle. Jotenkin ressukan oloinen mies, jos teinin piti tälle opettaa miten tehdä ruokaa. Ja ihmeissäni olin, että eikö vastuulliset vanhemmat tehneet mitään. Olivatko jotain uskovaisia, jos ei mitään epäilyttävää nähneet että 14-vuotias ihan tosissaan vannoo rakkauttaan lähes nelikymppiselle miehelle. Myöhemmin tuo nainen sitten oli kertonut polysuhteestaan ja taitaa nykyään elellä transmiehenä. Liian varhain laittanut itseään aikuisten maailmaan, joten en ole ihmeissäni jos on kasvanut tuollaiseksi. Mennyt ääripäistä toisiin ääripäihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo noita polysuhteissa eläviä, niin eipä ole pelkoa, että yhdenkään noista naisista valitsisi edes monogamiseen suhteeseen. Lihavia nörttejä noin yleistetysti jokainen.
Tunnen vain yhden polynaisen. Todella laiha tapaus
Varmasti löytyy poikkeuksiakin, edes niitä siedettävän näköisiä polyja. Iso osa on kuitenkin sen näköisiä, ettei niitä erehtyisi panemaan edes kännissäkään.
Omalta osaltani elin noin ja menetin sen ehkä elämäni rakkauden.
Tunteet on tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
333: Luuletko, ettei polyryhmiä ole tullut jo katsottua? Mitä ihmeen tekemistä jollain seksihurjastelulla on asian kanssa? Et selvästi kykene sisäistämään lukemaasi tekstiä. Polyamoria ei edelleenkään tarkoita sitä, että hässii kaikkea ja kaikkia.
Miksi pidät minua alempiarvosena, jonka pitäisi ryvetä jossain? Sun käytöksesi on ala-arvoista. Jos sinulla itselläsi on useita kumppaneja, mutta peräkkäin, miksi se on parempi asia? Rypeä itse sarjamonogamiassa ihan rauhassa. Olet varmaan niitä ihmisiä, joka vihaa myös homoja tai kaikkia, jotka eivät mahdu sinun ahtaaseen maailmaasi.
Aika monen potentiaalisen taudinkantajan kanssa joutuisin olemaan, jos polyviidakossa on minä ja aviomies, joilla kummallakin on VAIN 3 kumppania. Nämä kumppanit myös polyja, ja heilläkin keskimäärin VAIN 3 vakikumppania. Päälle vaihtuvat seksipartnerit. Tässä vaihdetaa
Olisin varuillaan ihan niissä yksiavioisissa suhteissakin. Näin monogamian nimeen vannovana turvalliseksi oletettu psrisuhdekin tuo riskejä, kun käydään vieraissa ulkomailla tai koto-Suomessa ja pahimmassa tapauksessa tuodaan HIV puolisolle. Itse olin huono-onninen: minulla on ollut kolme parisuhdetta elämäni aikana ja aikamoinen sattuma, että nämä kolme toivat minulle sukupuolitaudin. Ilman kondomia tietysti panneet jotakin vierasta, tiedä vaikka useita selkäni takana. Onneksi tuli klamydia noista, eikä mitään HIV:iä tai kuppaa. On vain parempi pysyä sinkkuna. Olisinpa elänyt yli 50 vuotta sitten, jolloin toisiin sitouduttiin ja avioliittoa arvostettiin. Näiden per searvojen aikakaudella olen todennut, että sinkkuus ja vaikkapa selibaatti on turvallisempaa eikä yhtään hassumpi ajatus, kun miettii miten maailman globalisoituessa on tullut erilaisia tautimuotoja, joihin ei useat tehokkaat lääkkeetkään auta vaan on supertippuria ja HTLV-1:stä, joista jälkimmäistä ei löydä edes HIV-testilläkään. Kuppakin on taas tullut takaisin.
Tätä keskustelua lukiessa yllättäen osui Iltalehdessä silmään "Olisiko polyamoria sinun juttusi" tai jotain sen suuntaista. Laittakaa vielä salkkareihinkin kiintiöpolypariskunta.
Polyamoria on niin pienen piirin juttu, että en ymmärrä ketä se uhkaa. Suurin osa ei ihmisistä ei pysty jakamaan kumppaninaan. Ja jos joku tällaiseen pystyy, sekään ei ole keneltäkään pois. Antakaa ihmisten elää ja eläkää itse omaa elämäänne.
Vierailija kirjoitti:
Mä lueskelin kanssa varmaan samaa tutkimusta mitä joku aiempi kirjoitti. Poly suhteet päättyi suurimmaksi osaksi alle 1v. 5 vuotta kestäneet suhteet oli alle 5%. monoilla odotusarvo huomattavasti isompi.
Toinen kohta mikä jäi mieleen oli se että monille riittää yksi kokeilu ja sen jälkeen palataan yksi avioisiksi.
Näinhän se on. Polyt ovat todella heikosti kyvykkäitä rakkauteen.
Kyllä turhauttaa, koska kiintymyssuhdetraumasta pitäisi puhua oikealla nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä turhauttaa, koska kiintymyssuhdetraumasta pitäisi puhua oikealla nimellä.
Nyt teit todella hyvän ja osuvan havainnon.
No ei todellakaan turhauta, innolla odotan että meidän pienkerrossatalossa alamme sekstaamaan keskenämme. Monta leskeä ja muutama ukkeli. Kivitelkaa kuinka lystiä meillä olisi. Yksi mamma pitänyt yhtä miestä 30 vuotta me haluumme kans ja heti.
mummo 73 v
Vierailija kirjoitti:
Olet kalkkis. Miksi sinua turhauttaa iloinen sanoma? Mitä pahaa polyamoriasta voi seurata?
lisää mt-ongelmia. Harvapa on täysjärkinen/raitis/hyväkuntoinen muutama vuosikymmen polyna olleena. satun tietämään.
Hblkin hyppäsi tähän junaan. eli teki jostan polynaisesta juttua. Nää on nuoruuden villityksiä eikä sinänsä mitään uutta, paitsi nimeke. Yleensä kuitenkin seuraa itku pitkästä ilosta, draamaa ym.
Vierailija kirjoitti:
"Helposti tulee seksiketjuun kyllä satoja ihmisiä mukaan, kun lasketaan aina mukaan jokaisen polyamorikon seksikumppanit. Aika laajan ihmisjoukon mahdolliset seksitaudit siirtyvät eteenpäin, vaikka jokaisella on näennäisesti vain muutama kumppani. Toivottavasti jokainen käyttää kondomia moniavioisissa suhteissaan ja käy säännöllisesti seksitautitesteissä oireettomien tartuntojen varalta. Aina ketjussa on joku tai useampikin, jotka nauttivat sekstailusta mieluiten ilman asiallista ehkäisyä."
Eivätpähän nuo taudit tarvitse polysuhteita. Keskimääräisellä suomalaisnaisella on ollut jo yläkoulun loppuun mennessä 20 seksikumppania, niin kyllä nuo taudit voivat tarttua muutenkin.
No, ei varmasti ole. Keskimääräisellä naisella on ollut 16-vuotiaana 0 kumppania ja lapsiahan nuo ovat sitä paitsi, eivätkä naisia!
Keskimääräisellä suomalaisnaisella on ollut jo yläkoulun loppuun mennessä 20 seksikumppania, niin kyllä nuo taudit voivat tarttua muutenkin.
lähde ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen vain yhden polynaisen. Todella laiha tapaus
Varmasti löytyy poikkeuksiakin, edes niitä siedettävän näköisiä polyja. Iso osa on kuitenkin sen näköisiä, ettei niitä erehtyisi panemaan edes kännissäkään.
En minä halua sitä naista. Enkä sen miestäkään. En ole lesbo
Vierailija kirjoitti:
Polyamoria on niin pienen piirin juttu, että en ymmärrä ketä se uhkaa. Suurin osa ei ihmisistä ei pysty jakamaan kumppaninaan. Ja jos joku tällaiseen pystyy, sekään ei ole keneltäkään pois. Antakaa ihmisten elää ja eläkää itse omaa elämäänne.
Esimerkiksi deittailijoille se on uhka.
Tai muille paria etsiville. Minä menetin kerran ihastuksen jonkun haaremiin. Oli ollut molemminpuolista ensin.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan turhauta, innolla odotan että meidän pienkerrossatalossa alamme sekstaamaan keskenämme. Monta leskeä ja muutama ukkeli. Kivitelkaa kuinka lystiä meillä olisi. Yksi mamma pitänyt yhtä miestä 30 vuotta me haluumme kans ja heti.
mummo 73 v
Kai ymmärrät, etteivät kaikki halua tuohon mukaan? Se voi olla se mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Olet kalkkis. Miksi sinua turhauttaa iloinen sanoma? Mitä pahaa polyamoriasta voi seurata?
Lähinnä mielenterveysongelmia.
Asian normalisointi ärsyttää. Sen vuoksi, että seksi on vain nimi muistiin ja yksi sulka hattuun lisää nykypäivänä, ei saisi rinnastaa mitenkään parisuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
En anna.
sopii agendaan. ihmisiä heikennetään. Pahan vallassa on media ym
Ja kenestä haluaa ihmisen erottaa? Mieti