Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen pitkään haaveillut pienestä omasta yrityksestä. Mille käsityötuotteelle olisi kysyntää?

Vierailija
13.01.2023 |

En osaa tehdä muuta kuin tekstiilitöitä.
En ole kuitenkaan varsinaisesti vaateompelija ja kaavoituksistani tulee aika kyhäelmiä.
Mietin paljon millaisia pieniä tuotteita voisin alkaa valmistamaan.

Mitä mieltä olette plus kokoisista koristeellisista naisten alusvaatteista? Esim. braletteja ja sukkanauhaliivejä?
Käyttääköhän kukaan enää "hepeniä"?
Itse haluaisin sellaisia käyttää mutta harvoin tulee vastaan sopivia kokoja.
Olenkin alkanut metsästää muokattavia kaavoja ja kokeilla tehdä alusvaatteeni vastedes itse.

Olenko ihan hakoteillä tässä yritystoiminnan ideoinnissa?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausompelua?

Vierailija
82/88 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan ryhtyisitkin valmistamaan, niin pyri siihen että tuotteet valmistettaisiin kierrätysmateriaaleista, olisivat kestäviä, korjattavia ja tyyliltään ajattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Minulla ainakin olisi kysyntää ammattitaitoisista ihmisistä. 

Haluaisin leveälahkeiset farkut, tietystä kankaasta paidan.

PunaVihreäKeltainen - iso kaulahuivi ja jonkunvärinen pipo. 

Voisin maksaa käyvän hinnan.

I

Miksi et ole mennyt ompelijalle? Vai etkö halua maksaa oikeasti käypää hintaa?

En ole kommentoija, mutta kokemuksesta opittua että ompelija tekee tilauksesta yksittäiskappaleita, ja hinta on ihan jotain muuta kuin pienissäkin sarjoissa.

Eli ompelijan pitäisi asiakkaan toiveesta tehdä tietystä kankaasta vaatteita sarjana, joista asiakas ostaa yhden ja muut pitää itse myydä? Ei taida olla kovin kannattava bisnestä.

Vierailija
84/88 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han puhui bralette-tyylin alusvaatteista, ei kunnon rintaliiveistä. Bralettet eivät tue rintoja joten niissä ei tarvitse miettiä mitoitusta niin tarkasti. Itse ostaisin kyllä jos tulisi vastaan ja bralettet olisivat kivoista kuoseista/materiaaleista ja miellyttävissä väreissä. Olen pluskokoinen ja ketjuliikkeiden valikoima on tosi rajallinen ja väritkin on jotain mustaa ja punaista. Haluaisin romanttisia kukkakuvioita, raitoja, keväisiä värejä.

Bralettejen lisäksi voisit tehdä kimonotakkien tyylisiä kevyitä aamutakkeja, näitäkin on vaikea löytää isoissa koossa jos haluaa muuta kuin sähköisestä halvasta satiinista tehtyjä hepeniä tai kylpytakkimaisia froteesäkkejä. Myös hiusdonitseja, meikkipusseja ja muita pieniä ompeluja voisit kokeilla. Kunnon brändäys ja tyylikkäät kuvat someen.

Vierailija
85/88 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pien yrittäjyys on valtion säännösten takia tuhoon tuomittua, kun YEL vielä muuttui tänä vuonna. Taloudellisesti mahdotonta, paitsi osuuskunnan kautta, mutta osuuskunta taas rokottaa tuloista järkyttävästi.

Laittomasti pimeenä voisi onnistua

Vierailija
86/88 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Minulla ainakin olisi kysyntää ammattitaitoisista ihmisistä. 

Haluaisin leveälahkeiset farkut, tietystä kankaasta paidan.

PunaVihreäKeltainen - iso kaulahuivi ja jonkunvärinen pipo. 

Voisin maksaa käyvän hinnan.

I

Miksi et ole mennyt ompelijalle? Vai etkö halua maksaa oikeasti käypää hintaa?

En ole kommentoija, mutta kokemuksesta opittua että ompelija tekee tilauksesta yksittäiskappaleita, ja hinta on ihan jotain muuta kuin pienissäkin sarjoissa.

Eli ompelijan pitäisi asiakkaan toiveesta tehdä tietystä kankaasta vaatteita sarjana, joista asiakas ostaa yhden ja muut pitää itse myydä? Ei taida olla kovin kannattava bisnestä.

No ei, vaan tekee niitä pieniä sarjoja joille uskoo olevan kysyntää toiveiden mukaan. Minulle riittäisi edelleen se siisti muotoon ommeltu T-paita, joka säilyttää muotonsa ja on kestävä ja pestävä

Vierailija
87/88 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä ilmoitettiin Rapalan uistimien ja Marttiinin puukkojen tuotannon siirtymisestä Viroon.

Vierailija
88/88 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä syksynä ilmoitettiin Rapalan uistimien ja Marttiinin puukkojen tuotannon siirtymisestä Viroon.

Kyllä,

Suomessa nostetaan ensimmäisellä kytkimellä veroastetta, toisella kytkimellä byrokratiaa, kaiken aikaa.

Tällöin maan pitäminen kauttaaltaan asuttuna tulee aiempaa kalliimmaksi.

Tätä nimitetään innovaatiotaloudeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme