olen pitkään haaveillut pienestä omasta yrityksestä. Mille käsityötuotteelle olisi kysyntää?
En osaa tehdä muuta kuin tekstiilitöitä.
En ole kuitenkaan varsinaisesti vaateompelija ja kaavoituksistani tulee aika kyhäelmiä.
Mietin paljon millaisia pieniä tuotteita voisin alkaa valmistamaan.
Mitä mieltä olette plus kokoisista koristeellisista naisten alusvaatteista? Esim. braletteja ja sukkanauhaliivejä?
Käyttääköhän kukaan enää "hepeniä"?
Itse haluaisin sellaisia käyttää mutta harvoin tulee vastaan sopivia kokoja.
Olenkin alkanut metsästää muokattavia kaavoja ja kokeilla tehdä alusvaatteeni vastedes itse.
Olenko ihan hakoteillä tässä yritystoiminnan ideoinnissa?
Kommentit (88)
Kuulostaa hauskalta. Taidealusvaatteita.
Etsi Instasta taidetilkkuteoksia. Mikä vain voi olla taidetta.
Ehkä plus-koon alusvaatteilla saa jonkin verran myyntiä, mutta tuskin niin paljoa että plussalle jäisi.
Pitää tehdä sitä, mikä tuntuu oikealta. Universumi ohjaa eteenpäin.
Miten olisi taidekangaskassit? Uniikkeja tai vaikka viiden kappaleen sarjoissa. Niistä saisi ainakin muutaman kympin.
Kauniita kestokasseja ostaisin mielelläni.
Ostaakohan burleskiharrastajat vermeensä valmiina vai tekeekö itse?
Käsitöissä on tietty se ongelma, että niiden tekemisessä menee järjettömästi aikaa, ja jos myyt siihen hintaan että joku ostaa, tuntipalkaksi tulee noin 3 senttiä.
Laita leipomo ..Pullille on kysyntää
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt noita. Moni voisi laittaa kympin tai kaksikymppiä taidekangaskassiin.
Vierailija kirjoitti:
Käsitöissä on tietty se ongelma, että niiden tekemisessä menee järjettömästi aikaa, ja jos myyt siihen hintaan että joku ostaa, tuntipalkaksi tulee noin 3 senttiä.
Kannattaa aloittaa harrastuksena. Ja olla aidosti innoissaan. Yritys voi kasvaa siitä.
En tiedä. En halua lytätä mutta en varmaan ostaisi. En ole pluskokoa ja osaan tehdä pienet käsityöni itsekin.
Ulkoiluvaatteita koirille. Tosi vaikea löytää sopivia.
Helppoa pikkusälää olisi scrunchiet (hiusdonitsit) niistä saa hyvät katteet ja jämätilkkuja voi huödyntää. Essut kivoista kankaista voisi mennä ja helppo valmistaa. Voisit myös myydä palveluna verhojen lyhennystä, vetoketjujen korjaamista jne.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos tekee sellaista asiaa mitä rakastaa tehdä sen sijaan että käy töissä (mikä on aikaa pois rakkaasta tekemisestä) niin onko välttämätöntä että saa isoa tuntipalkkaa. Jos vaan käteen jää sen verran ettei tarvitse käydä lisäksi töissä. Tuntipalkka ei aina ole paras mittari
Tulos 550e , menot 6500e , lopuksi konkurssi ja 85 00e velkaa 16% korolla.
Monipolimaassa ei kannata oikea työ.
Älä missään nimessä perusta yritystä vaan jos pienimuotoista toimintaa meinaat tehdä niin myyt ihan ilman mitään y-tunnuksia . 10 000 saa tienata ilman, että tarvii maksaa veroja ja siihen saa jo tosi monta villapaitaa myydä.
Mutta kaunis neuvo, yritystä älä perusta. Menetät silloin kaikki yhteiskunnan tuet.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hauskalta. Taidealusvaatteita.
Etsi Instasta taidetilkkuteoksia. Mikä vain voi olla taidetta.
Ei muuten ole verottajan mielestä
Tilan vuokrat pilvissä , sähkö pilvissä , tietovälineet ja yhteydet pilvissä , palkkakulut pilvissä , asiakkaat .....niitä 2-12 .
Vierailija kirjoitti:
Niitä vaan on joka paikassa myynnissä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos tekee sellaista asiaa mitä rakastaa tehdä sen sijaan että käy töissä (mikä on aikaa pois rakkaasta tekemisestä) niin onko välttämätöntä että saa isoa tuntipalkkaa. Jos vaan käteen jää sen verran ettei tarvitse käydä lisäksi töissä. Tuntipalkka ei aina ole paras mittari
No jos tuntipalkka on 3 senttiä, niin on se aika hyvä mittari... Käteen pitää jäädä joku 10e/h että pärjää edes jotenkin, ja sekin on aika huono edes nettona.
Kestäviä vaatteita