Riiviö lapseni, auttakaa neuvoja!
Hei!
Olen kolmen "riiviön" lapsen äiti. Kaksospojat 3v ja tyttö 5v. Apua, että viikonloput on nykyisin raskaita" !!!!Lapseni ovat päiväkodissa 5 pv ja siellä kuulemma kuin "enkeleitä" ja viikonloppuna tuntuu, että mitään kuria en saa lapsiini, vaikka kovasti yritän kaikilla sallituilla keinoilla "ei ruumiillista kuritusta, korkeintaan luunappia" Jämäkästi "yritän" asettaa rajoja että ei niin tai näin, mutta varmasti tekee juuri päinvastoin ja tätä tapahtuu 5 minuutin välein.
En saa lapsiani enään edes päiväunille (ei siis lepotaukoja), välillä purskahdan itkuun "niin ettei lapset nää" , mutta keinot tuntuu olevan aina vaan vähissä. Monta kertaa päivässä haluaisin lapset pois vaikka Timbaktuun. Mieheni on paljon poissa kotoa töissä ja taloa rakentamassa.
Täytyy sanoa, että tällä hetkellä en oikein voi sanoa, elämääni mitenkään mukavaksi. Milloin tämän rääkki loppuu!!!!!! Miten ja milloin saisin lapseni tottelemaan ja milloin niille kasvaa "AIVOT".Niin päätöntä touhu välillä on, riitelevät keskenään jatkuvasti ja niin "mitättömistä" asioista.!!! APUA auttakaa ja antakaa nyt hyviä keinoja ja neuvoja. Itse olen saanut piiskaa lapsena ja olen vieläkin siitä vanhemmilleni "kiukkuinen ja katkera, kun heidän oma äly ja keinot ei muuhun rittänyt" Valitettavasti neuvovat ja ihmettelevät, miksen itse tee samoin, vedoten vanhaan typerään sanalaskuun; joka ei lastaan piiskaan jne. Onko hyviä neuvoja kertokaa tai valkotakit tulee minut kohta hakemaan kotoa!!!!
Kommentit (5)
mitä enemmän ollaan ulkona niin sen rauhallisempaa on meno sisällä :) meidän lapset ei katso sekuntiakaan viedoita vaikka niin haluaisin,yritetään sitten keksiä muuta toimntaa,piirtelyä,muovailua,autoleikkejä yms. itse joudun olemaan koko ajan ohjaajana muuten ei suju
harvemmin 3 ton ikäistä leikkii keskenään, ilman että tulee konflikteja. Ole niiden kanssa samassa huoneessa, tai ulkona, ja keksi pientä puuhastelua, kotityöt voi ja saa jättää vähemälle, ei sun tartte olla mikään yli-ihminen. Kannattas olla kimpassa "isompi" sen 5 vuotiaan kanssa, ja pitää huolta niistä kahdesta superoravasta, 5 vuotiaat on tosi hyviä apulaisia, ja mielellään auttavat kun ovat "isompia", eli muista aina kiittää ja sanoa että onneksi mulla on sut, en tulis toimeen ilman noin mainiota apulaista.
Heti aamupalan jälkeen ulos, siellä huuto ja mekastus särkee paljon vähemmän korvia ja lapset tappelevatkin vähemmän ulkona. Reipas kävely- tai pyörämatka leikkipuistoon tai metsään, jossa lapset voivat touhuta melko turvallisesti omiaan ja sinä pääset istahtamaan ja hengähtämään. Kotiin syömään, lapset petiin ja luet heille jotain todella tylsää, ehkä jopa nukahtavat. Jos eivät, niin videoita peliin, että saat vähän rauhaa. Iltapäivällä uudestaan ulos, jos tuntuu, että sisäleikit eivät suju. Jos olette kahden huoltajan perhe, niin vuorotelkaa, toinen saa sitten omaa aikaa.
toivottavasti lopetat luunapit,aiheuttavat lisää uhmaa.olet selvästi väsynyt kaikkeen tähän ja tarvitset itse apua.puhu neuvolassa olostasi ja yritä saada myös miehesi mukaan lastenhoitoon..esin apulaista tarvitsisit viikonlopuille.meillä päiväunet ovat itsestäänselvyys,en ole antanut koskaan vaihtoehtoja asialle.3v menee itse yläkertaan kun on syöty.2v vien sänkyyn,myös 4v menee unille.mitenkähän pärjäät kun lapset kasvavat jos pompottelu jatkuu.ole tiukkana..rajojen haku onnistuu pieniltäkin..panosta ensin vaikka päiväuniin opeta lapsesi rutiineihin,joista ei enää poiketa.elä anna pienille päätösvaltaa asioihin jotka ovat aikuisten päätettävissä..tsemiä kokoperheelle..t 6 alle 6v.
Mutta mites jäähyt? Oletko kokeillut? Ite en juu tiedä auttaako, mutta sitä kaikki aina mainostaa...