Mikseivät äidit/naiset enää leivo?
Tästä oli toinenkin aloitus, mutta ihmiset eivät pystyneet keskittymään olennaiseen. Otsikossa kysymys.
Ennen vanhaan leivottiin, tuoksuttiin pullalta, pidettiin itsestä ja kodista huolta. Yhteisöllisyys oli tärkeää, elämä otettiin vastaan hymyillen. Ei ylipainoa, ei tatuointeja, ei pinnallisuutta. Vaikeutensa oli kaikilla, mutta pikkuasioista ei valitettu tai alettu voimaantua kaikesta.
Ja kyllä: myös miehet tekivät enemmän töitä ja paiskivat hommia perheen eteen. Ei ole edes kyse vain naisista, vaikka heissä ilmiö korostuu. Mikä tämän muutti? Nykyään kaikkia kiinnostavat vain älypuhelimet, ja jos jotakuta huvittaa kodin laittaminen, hän saa niskoillensa vain syyttelyä.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Voisin leipoa tosi mielelläni, mutta kelle tungen kaikki ne leivonnaiset? Töihin ei voi koko ajan raahata ja lapset ovat taaperoita. Samaan aikaan pitäisi itse olla hoikka eli en voi syödä ja lastenkin pitäisi saada pääasiassa terveellistä ravintoa, että ei voi heille tuputtaa.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin leipoa tosi mielelläni, mutta kelle tungen kaikki ne leivonnaiset? Töihin ei voi koko ajan raahata ja lapset ovat taaperoita. Samaan aikaan pitäisi itse olla hoikka eli en voi syödä ja lastenkin pitäisi saada pääasiassa terveellistä ravintoa, että ei voi heille tuputtaa.
Et oo pakastimesta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kumpikaan syö leipää tai leivonnaisia, siksi. Kokkaan kyllä oikein mielelläni.
Ei varmaan jos ne sun tekeleet on pahoja. Kannattaa opetella leipomaa jotain oikeasti hyvää.
Ei kenenkään tekemiä. Mies on viljaton ja minä en välitä.
Nykynaiset tukevat vastuullisesti pienyrittäjyyttä ostamalla tuotteet leipomosta.
Itse tykkään joistakin leivonnaisista paljon. Kaupasta ei monestikaan saa hyvää ja ovat myös laatuunsa nähden kalliita. Jostain konditorioiden tuotteista puhumattakaan, vaikka hyviä olisivatkin. Arvostan myös sitä, että osaa ja viitsii leipoa. Se myös melko halpaa ja saa isomman annoksen aineksista.
Sitten jos mietin itseäni niin en osaa leipoa oikein mitään. Yritän monesti, mutta en onnistu. Sitten menee ainekset haaskuun. Kukaan ei ole tavallaan opettanut minua leipomaan. Jos joku neuvoisi niin ehkä oppisi tekemään jotain perusjuttuja hyvin. Ohjeet on aina erilaisia ja en tiedä mitä käyttäisin yms. Näin monien täysin epäonnistuneiden kokeilujen jälkeen olen luovuttamassa leipomisen suhteen. Viime aikoina niitä esim sisältä raaka kuivakakku ja litteäksi jääneet mokkapalat (ei ole eka kerta). Ehkä kerran on mokkapalat onnistuneet. Näin en oikein osaa leipoa. Oma juttunsa on se, kun en esim käytä kananmunaa ja ehkä sekin vaikuttaa jos reseptiä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En leivo juuri siksi että yritän muutenkin olla syömättä makeita tai suolaisia rasvaisia herkkuja. Leivon vain isompiin juhliin. Tuntuu paljon fiksummalta ostaa leipomosta yksi pulla puoliksi puolison kanssa kuin leipoa kaksi pellillistä. Tulee myös edullisemmaksi.
Aloitus oli jotenkin surullinen. Tuntuu ettei aloittaja ole oikein löytänyt paikkaansa elämässä.
Surullinen on tämä sinun kirjoituksesi. Että oikein yksi pulla PUOLIKSI puolison kanssa? Voi puolisoparkaa. Varmaan tykkäisi tulla tänne meille missä saisi tuoretta pullaa syödä ihan vaikka kokonaisen tai kaksi. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on leipoa pakastin täyteen pullaa, niin ettei sinne mahdu kohta muuta? Ei kaikilla ole arkkupakastinta vaan jääkaappipakastin.
Kaikki naiset ei osaa leipoa tai se ei heitä kiinnosta. Se tuntuu olevan monelle myös jostain syystä tulenarka aihe.
En leivo, kun en tykkää syödä leivoksia ja mieskään ei niitä ainakaan tarvitse. Työelämä vie kaikki mehut, olen päivätyön lisäksi yrittäjänä. Kuulostaa vähän erikoiselta, että minkä ongelman se leipominen nimenomaan ratkaisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.lle tiedoksi: pullan paistaminen onnistuu vaikka sulla on pippeli!
Eli leipomaan mars!Parhaat leipurit on muuten miehiä, suvusta löytyy. Kommenttis on loukkaava.
Mitä loukkaavaa siinä on, että pippelillinenkin voi leipoa? Juurihan itsekin sanoit, että se onnistuu.
Sai käsityksen, että miesleipurit on jotenkin naurettavia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on leipoa pakastin täyteen pullaa, niin ettei sinne mahdu kohta muuta? Ei kaikilla ole arkkupakastinta vaan jääkaappipakastin.
Kun leivon pullaa niin pakkaseen päätyy ehkä max. 3 pussillista. Sieltä ne kyllä hupenee tosi nopeasti kun on helppo sulattaa ja syödä. Varsinkin meillä lapset löytää ne sieltä hyvinkin äkkiä. Ja mies.
Mitä tässä nyt siis pitäisi leipoa ja miksi?
T. Nainen ja äiti
En leivo, koska sen jälkeen tulisi myös syötyä niitä leivonnaisia. Verensokeri nousee ja siitä tulee halju olo. Lisäksi kamppailen jo nyt ylipainon kanssa, joten parempi jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ei osaa leipoa tai se ei heitä kiinnosta. Se tuntuu olevan monelle myös jostain syystä tulenarka aihe.
Miksi sen pitäisi kiinnostaa? Eiväthän kaikki tykkää vaikka maksalaatikosta. Miksi sitten kaikkien pitäisi tehdä maksalaatikkoa? Tuskin ketään pitää leipomista tulenarkana asiana(perus kotitaloustaito, jota moni mies tekee myös)
Vaan asia sanotaan ap:n tyyliin että voiii miksi naiset ovat niin kauheita ja läskejä ja tatuoituja, eivätkä kurki kukkamekoissaan valkoisen säleaidan yli ja tarjoile pullaa?? Niin sitten se ehkä ärsyttää, kun se kuulostaa niin typerältä.. :D
Mulla tuli mieleen yksi hauska juttu, kun asuttiin joskus kerrostalossa missä oli pihatalkoot. Naapurin nuori nainen oli leiponut sinne sitten pullaa ja näin kauniisti sanottuna ne ei maistuneet oikein miltään. Lisäksi ne oli leivottu veteen.
No toinen naapuri, oikein hiljaisena ja hillittynä tunnettu iäkkäämpi mies tokaisi siinä kun kahvilla istuttiin, että nämähän menisi varmaan tiilisenästäkin läpi. Kyllä siinä meinasi mennä kahvit väärän kurkkuun ja naurattaa tämä tapaus vieläkin näin vuosien jälkeen.
Naapurin nuori nainen ei tietenkään ollut siinä kuulemassa.
Kaikki ei tosiaan vaan osaa leipoa. 😀
Kokkaan ja leivon jatkuvasti. Yleensä hyödynnän marjoja ja teen vähäsokerisempia vaihtoehtoja verrattuna kaupan tuotteisiin ja perinteisiin resepteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun leivon pullaa niin pakkaseen päätyy ehkä max. 3 pussillista. Sieltä ne kyllä hupenee tosi nopeasti kun on helppo sulattaa ja syödä. Varsinkin meillä lapset löytää ne sieltä hyvinkin äkkiä. Ja mies.
Niin, mutta jos asuu esimerkiksi yksin tai kaksin, eikä kumpikaan välitä pullasta. Niin miksi sitä pitäisi leipoa..
Vierailija kirjoitti:
Eli naisten työ on ongelma. Harmillista, että tasa-arvon nimissä useimmat pakottavat itsensä töihin, vaikka se ei olisi heille luontaista ja estäisi paljon asioita väsymyksen takia. Ymmärrän tietenkin, että tasa-arvon aikaansaaman syyllistämisen lisäksi suurin syy taitaa olla veroissa. Ne ovat liian korkeat ja hankaloittavat elämistä.
Mitäpä jos tukia vähennettäisi tai ne lakkautettaisi, veroja laskettaisi rutkasti ja miehillä olisi rahaa antaa perheelle toimeentulo, kuten ennen? Kuka kannattaa?
Luuletko että se on naisille tavoite passata aikuista miestä. Tavoite, jota naisten päivätyö häiritsee? Jos noin kovasti kaipaat äidin korviketta, palkkaa itsellesi kodinhoitaja.
Joitain naisia v ituttaa ihan suunnattomasti se, että jotkut naiset leipoo , tekee ruokaa ja on semmoisia äidillisiä ja huolehtivia vaimoja.
Tässäkin ketjussa huomaa, miten jotkut kokee henkilökohtaisena loukkauksena ja hyökkäyksenä tämän ap:n aloituksen.
Rauhoittukaa.
Ei varmaan jos ne sun tekeleet on pahoja. Kannattaa opetella leipomaa jotain oikeasti hyvää.