Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi löi naamaan, miten reagoida ja käsitellä asia?

Vierailija
13.01.2023 |

Lapseni on kiltti ja herkkä ja aina iloinen tapaus. Tänään hän aivan yhtäkkiä läpsäisi minua poskelle, kun luulin että tulee antamaan pusun. Löi niin, että sattui. Tilanteessa hän oli iloinen ja hassuteltiin siinä yhdessä. Sanoin tietysti heti, että ei saa lyödä ja se sattuu ja hän alkoi itkeä ja selvästi häpesi. Pyysi anteeksi, kun käskin. En vaan tajua miksi löi ja vielä tilanteessa, jossa ei ollut mitään konfliktia (mitä muutenkin on harvoin). Miten tässä pitäisi nyt reagoida? Haluan kitkeä heti alkuunsa tuollaisen touhun.

Lapsi on kohta 3, aloitti juuri päivähoidon viime vuoden lopulla.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi kenenkään lyödä itseäni. Kyllä kolmevuotias (normaali sellainen) jo tajuaa, että jos vetäiset toista naamaan, se sattuu ja voi aiheuttaa pahempaakin vahinkoa, esimerkiksi jos toisella on silmälasit. Eli siis puhuttelu lapselle eikä tuollainen saa enää toistua. Piste.

Vierailija
42/46 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niin kuin meillä on ollut tapana ja palaa asiaan yht`äkkiä ja varoittamatta parinkymmenen vuoden päästä ja lyö toisen vaikkapa huulilla olevaan kahvikuppiin ja sano, että tämä on siitä kun olit lapsena niin ilkeä...

M 49

Ei se nuorempi henkilö ole enää ulottuvilla, kun on paennut sitä pahaa, jota ei saanut edes läpsäistä, kun muuttui vielä pahemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kääntäisi toisenkin posken. Hänellä ei ollut kompleksia. Samalla tavalla aikuisen tulisi kantaa vastuuta, sen sijaan että vetää herneen nenään itsestään, "minä-minä..."

Vierailija
44/46 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke tahtoo, että lyöt lasta.

Vierailija
45/46 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä iässä noin 3-5 vuotiaana tuota voi käydä mutta suurin osa lapsista ei lyö enää myöhemmin.

Vierailija
46/46 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jeesus näitä avohoitopotilaiden viestejä.

Oon ihmetellyt monesti täällä, että kun joku kyselee jotain melko tavallista asiaa, oli kyse sitten joululahjoista, parisuhteesta, synnytyksestä tai mistä vaan, niin aina joku tulee ensimmäisten viestien aikana syyttämään trolliksi ja sitten joku hihhuli sekoilee omaa tuomiopäivän agendaansa. Ja joku kyselee, että etkö sinä juuri eilen / viime viikolla / edellisessä elämässä kysellyt tätä samaa täällä. Aina sama homma.

Ihan niinkuin ihmisille ei koskaan sattuisi tai tapahtuisi mitään.

Kahdeksan ja puolen vuoden takainen kommentti, joka on yhä valitettavasti aivan yhtä ajankohtainen: https://www.vauva.fi/comment/8774285#comment-8774285