Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kiilakavennuksia?

Vierailija
13.01.2023 |

Mulla on jalassa ostetut villasukat joissa ei näytä olevan kiilakavennuksia. Sukkien päällysosassa jatkuu varsien patenttineule, korvaakohan se kavennukset. Oisko jollain ohjetta moisille? Ovat niin vanuttuneet etten oikein näe...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kiilakavennukset on aina niissä samoissa pohjapuolen silmukoissa joihin on tehty kantapääkin ja päällispuolen silmukoissa jatkuu sama neule kuin varressa.

Toki kantapään voi tehdä muutenkin kuin perinteisesti kiilakavennuksilla. Päällispuoleen se ei kuitenkaan vaikuta.

Vierailija
4/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://silmukkasatuja.blogspot.com/2021/11/krumeluuri.html?m=1

Kiitos, mutta näissä on kiilakavennukset.

Vierailija
5/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasikantapää?

Vierailija
6/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiilakavennukset voi tehdä myös sukan pohjaan.

Vierailija
7/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasikantapää?

Ei ole, sen osaan.

Vierailija
8/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasikantapää?

No ei se kantapää niihin sukan päällä oleviin silmukoihin vaikuta millään tavalla. Ihan sama miten se on tehty.

Ne päällä olevat silmukat odottaa puikolla (tai apulangalla) sen aikaa kun tehdään kantapää ja sitten ne kantapään reunasta otetut muutamat ylimääräiset silmukat kavennellaan pois noilla kiilakavennuksilla kunnes on taas sama määrä silmukoita kuin siinä vaiheessa kun sitä kantapäätä alettiin neulomaan. 

Vierailija
9/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tehdään ihan aina pohjapuolen silmukoilla kantapäässä. Kärjessä kavennellaan sitten kummaltakin puolen ja molemmista reunoista.

Vierailija
10/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä haluat että varressa oleva neulos jatkuu samanlaisena siinä teräosassa? Niinhän se jatkuu aina eikä siihen nuo kantapään kiilakavennukset vaikuta mitenkään.

Vierailija
11/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kantapään nykyisin jälkikäteen en tee kavennuksia erikseen.  Tämä sopii kärjestä aloitettuihin sukkiin ja tietenkin myös perinteisesti varresta alkaviin.

https://kantalappu.fi/jalkijattoinen-kantapaa/https://kantalappu.fi/jal…

Vierailija
12/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukan kutominen #@€€! Mistä tietää mikä on ensimmäinen puikko kantapään jälkeen? Mulla menee aina hermot siinä vaiheessa! 🤬

Vierailija
13/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun neuloo varpaista alkaen, niin ei tule kavennuksia mihinkään, pelkkiä lisäyksiä vaan.

Vierailija
14/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tehdään ihan aina pohjapuolen silmukoilla kantapäässä. Kärjessä kavennellaan sitten kummaltakin puolen ja molemmista reunoista.

Tiedän, ja tarkoitinkin tapaa, jossa kavennukset tulevat sukan ollessa jalassa jalkapohjan kohdalle, eivät jalkaterän sivulle.

Vierailija
15/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veikkaus on että ovat neulottu alhaalta ylös, lisäsilmukat saattaa vähän metodista riippuen olla huomaamattomampia kuin kavennukset (kiilana).

Googleta toe-up knitted sock, ilmaisia ohjeita löytynee joko garn studiolta tai ravelrystä

Vierailija
16/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun neuloo varpaista alkaen, niin ei tule kavennuksia mihinkään, pelkkiä lisäyksiä vaan.

Ja ne lisäykset pitää vartta kohti mennessä kaventaa pois.

Vierailija
17/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasikantapää?

kärkikavennuksista oli selvästi kyse eikä kantapäästä.

Vierailija
18/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukan kutominen #@€€! Mistä tietää mikä on ensimmäinen puikko kantapään jälkeen? Mulla menee aina hermot siinä vaiheessa! 🤬

Mä jaan ne kantapään silmukat tasan kahdelle puikolle, ensimmäiset kantapään silmukat 4-puikon loppuun ja viimeinen puolikas 1-puikon alkuun. Tällöin siis ensimmäistä kerrosta kantapään jälkeen aloittaessa joutuu muutaman silmukan neulomaan periaatteessa 4-puikon loppua.

Vierailija
19/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasikantapää?

kärkikavennuksista oli selvästi kyse eikä kantapäästä.

AP kyllä puhuu kiilakavennuksista.

Kärjen kavennuksissa kuvio- tai pintaneule pysyy suht ehjänä, jos tekee ns. nauhakavennukset eli kaventaa jalkaterän sivuilla, ei päällä.

Vierailija
20/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele luuppamaan ja tekemään tiimalasikantapää! Sillä lailla minusta tuli sukkien neuloja, muut tavat vaan ärsytti ja tuntui vaikeilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän