Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
101/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat tupakkayskät pitää myös muistaa kehittää matkalla alas ja ulos tupakalle.

Vierailija
102/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eikös se suurin piirtein mennyt näin että kerrostaloasumisen yleistyttyä rakennettiin parvekkeita jotta ihmiset nimen omaan alkaisivat polttaa ulkona eikä enää sisällä kuten aikoinaan, nyt sitten suuressa viisaudessa aiheutetaan kielloilla houkutus alkaa taas polttaa sisällä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Isa Häkkisen huoraileminen on sallittua yksityisasunnossa, mutta tupakointi ei?

Vierailija
104/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy aloittaa uudelleen polttaminen jos joku yrittää parveketupakointikieltoa yhtiöömme. Useamman vuoden ollut polttamatta eikä huvittaisi aloittaa uudelleen, mutta vielä vähemmän siedän niitä jotka haluavat kieltoja kieltojen vuoksi.

Vierailija
105/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä nillittäjät ampuivat itsejään nilkkaan hankkiessaan meidänkin pihalta pois kaikki tuhkikset. Nyt me röökaajat viskotaan tumppimme ympäri pihaa kun tuhkapistettä ei ole ja purkkiakaan ei saa pitää pihalla.

Tuo on omaa laiskuutta ja tyhmyyttä. Taskutuhkikset on keksitty.

Vierailija
106/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnah76 kirjoitti:

Tupakan vastustajat todellakin ampuvat itseään nilkkaan kuten joku jo tuossa ylempänä sanoikin. Kielletään tupakointi parvekkeilla-yöllinen ralli röökipaikalle alkaa. Poistetaan tuhkikset-piha on täynnä natsoja.

Oma terveydentilani alkoi kohentua aika nopeasti parveketupakointikiellon jälkeen. Ei häiritse yhtään, jos kuulen alakerran asukin menevän yöllä tupakalle. Parina ensimmäisenä viikkona heräsin siihen ovien paiskomiseen ja lompsimisääniin rappukäytävässä, mutta enää en herää. Saatan tiedostaa sen unissani, mutta en herää siihen.  meillä isännöintitoimisto hoitaa piha-alueita ja siinä samalla tupakantumpitkin lähtevät pihoilta pois.

Vierailija
107/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse polta, mutta ei haittaa vaikka parvekkeilla poltetaan. Sitä en tajua, että miks tupakan savusta valittajat ei muuta savuttomiin kerrostaloihin, kun niitä kuitenkin paljon on. Haluavat vissiin vaan valittaa

Ikävä pikku fakta: tupakoitsijat tunkevat nykyään myös savuttomiin taloihin.

Olisi parempi ratkaisu koota ne tupakoitsijat omiin ghettomaisiin kerrostaloihin, joissa he saisivat polttaa vapaasti sisällä ja ulkona posket lommolla Belmontia, niin että alimmaisessa kerroksessa olisi vielä tupakkatuoteita myyvä liike. Se asuinkortteli sijaitsisi sopivan kaukana muista asunnoista, jotta hajuhaitat ja tumpit eivät leviäisi muualle.

Sehän olisi syrjimistä ja siksi Suomessa lain vastaista.

Vierailija
108/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse polta, mutta ei haittaa vaikka parvekkeilla poltetaan. Sitä en tajua, että miks tupakan savusta valittajat ei muuta savuttomiin kerrostaloihin, kun niitä kuitenkin paljon on. Haluavat vissiin vaan valittaa

Varmasti poltat, kun olet noin tyhmä.

Savuttomia asunto-osakeyhtiöitä on todella vähän.

Ja kuten tässä ketjussakin on tullut esiin, savuttomuutta rikotaan räikeästi.

Ostin itse asunnon uudistuotannosta, isolla rahalla arvoalueelta, mutta niin vain ansa laukesi ja sain ketjupolttavan naapurin.

Laitan asunnon myyntiin, kunhan markkinat virkistyvät.

Ahdasmielisyytesi kertoo enemmän typeryydestä. Oletko olevinasi parempi ihminen, kun et tupakoi? Kertoo älykkyydestäsi jotakin, kun automaattisesti ajattelet tupakoivan ihmisen olevan tyhmempi.

Kyllä sellainen ihminen on aivan v**un tyhmä joka tieten tahtoen pilaa oman ja ennen kaikkea ympärillä olevien ihmisten terveyden.

Uuden tutkimustiedon valossa ilmansaasteet ovat aiemmin arvioitua vaarallisempia terveydelle. Suomessa esimerkiksi Helsingin keskustan vilkkaimmilla kaduilla pakokaasupäästöjen vuosipitoisuudet ovat noin kolminkertaisia uuteen ohjearvoon verrattuna.

https://yle.fi/a/3-12228877

Jollain tupakan polttajalla ei ole mitään vaikutusta sun terveyteesi jos jotain hajuja tulee. Ole huolissasi ennemmin ihan muista ilmansaasteista joihinka et voi vaikuttaa millään lailla edes vähentämällä omaa saastuttamistasi. 

Pääasia että tupakoitsija menevät ulos polttamaan eikä sisätiloissa kuten ennen poltettiin. Parempi se on että tupakoi kuin laittomia aineita vedeltäisiin. 

Vierailija
109/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä nillittäjät ampuivat itsejään nilkkaan hankkiessaan meidänkin pihalta pois kaikki tuhkikset. Nyt me röökaajat viskotaan tumppimme ympäri pihaa kun tuhkapistettä ei ole ja purkkiakaan ei saa pitää pihalla. Ihan oma vika.

Mä nakkaan aina rappuralliin tumpin. Ennen oli vielä tuhkis alaoven läheisyydessä, mutta joku ilmeisesti tykkää keräillä niitä tumppeja mieluummin pitkin pihoja mieluummin kuin tyhjentelisi tuhkista.

Kiinteistönhoitajat/siivoojat joutuu ne keräämään.. riippuu kumman työhön rappurallin putsaus kuuluu, vähän vaihtelee sopimuksista.

Poltan itsekin, mutta minä oon tuonut tuhkiksen silti, mutta jemmaan sitä aina johonkin, ettei tarvitse mun sotkuja siivota kenenkään muun. 

Vierailija
110/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Ajattelet varmasti samoin huumeista.

Tupakka on ihan laillinen "huume" kuten alkoholi, ehkä tulevaisuudessa myös kannabis. Turhaan tuota edellistä kirjoittajaa huumemyönteisyydestä epäilet.

Vierailija
111/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy aloittaa uudelleen polttaminen jos joku yrittää parveketupakointikieltoa yhtiöömme. Useamman vuoden ollut polttamatta eikä huvittaisi aloittaa uudelleen, mutta vielä vähemmän siedän niitä jotka haluavat kieltoja kieltojen vuoksi.

Itsekin olen vähentänyt reippaalla kädellä, mutta pitää alkaa taas korsteeniksi, jos vammainen sääntö-Suomi iskee joka taloyhtiöön.

Vierailija
112/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnossa tupakoivat vain paskovat oman kämppänsä jälleenmyyntiarvon. Vuokra-asunnoissa on useimmiten tupakointi kielletty.

juuri tein tarjouksen eräästä kerrostaloasunnosta. Koska taloyhtiössä ei oltu tehty parveketuapkointikieltoratkaisua, niin alensin omaa tarjoustani 20000 eurolla perustellen, että tupakansavua voi kulkeutua sisätiloihin ja sitten tulee lisäkustannuksia siitä minulle enkä voi käyttää parveketta aina halutessani, koska tupakoitsijoiden myrkyt voivat levitä sinne. .

Vierailija
113/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi parempi ratkaisu koota ne tupakoitsijat omiin ghettomaisiin kerrostaloihin, joissa he saisivat polttaa vapaasti sisällä ja ulkona posket lommolla Belmontia, niin että alimmaisessa kerroksessa olisi vielä tupakkatuoteita myyvä liike. Se asuinkortteli sijaitsisi sopivan kaukana muista asunnoista, jotta hajuhaitat ja tumpit eivät leviäisi muualle.

Samalla periaatteella myös kaikki somput ym. ryhmät omiin ghettoihin, kouluihin sekä päiväkoteihin.

Synnynnäinen ominaisuus vs. oma valinta

Vierailija
114/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...

Vierailija
115/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...

P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D

Vierailija
116/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella myös kaikki somput ym. ryhmät omiin ghettoihin, kouluihin sekä päiväkoteihin.

Synnynnäinen ominaisuus vs. oma valinta

No se tupakointi ei ole lain vastaista, niin heidän karsinointi olisi yhtä lailla syrjimistä, kun kissan omistajat suljettaisi omiin kerrostaloihinsa. Oma valinta sekin on omistaako kissan vai ei.

Vierailija
117/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ketään yllätä. Tupakoitsijat nuo itsekkäät kusipäät. Ainahan ne on paiskonu ovia ja syytäny tumpit maahan. Leikkipuistoonkin tullaan polttamaan ja muille urputetaan kuinka heillä on oikeus. Meidän talon sadekaivo on tukossa koska sinne syydetään niin tupakantumppeja kun ei viitsitä laittaa tuhkikseen, ettei se kyllä ole sen rattoisampaa kiellottomassakaan talossa.

Vierailija
118/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama, kuka polttaa mutta en halua itse kärsiä siitä. Mieluummin sitten rampataan ulkona kuin kärytellään parvekkeella, josta savut kulkeutuvat helposti muihin asuntojen. Tämä ongelma on siis kesäaikaan, kun et voi tuulettaa ilman, että naapurin tupakansavut tulevat omaan kämppään. Vaihtoehtoina siis joku paahtua tai voida pahoin jatkuvasta tupakan hajusta. Taloyhtiö oli kanssasi samaa mieltä eikä kieltänyt parveketupakointia. Luojan kiitos en enää asu tuolla.

Vierailija
119/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, eikös se suurin piirtein mennyt näin että kerrostaloasumisen yleistyttyä rakennettiin parvekkeita jotta ihmiset nimen omaan alkaisivat polttaa ulkona eikä enää sisällä kuten aikoinaan, nyt sitten suuressa viisaudessa aiheutetaan kielloilla houkutus alkaa taas polttaa sisällä :D

Mitä jos vain lopettaisit tupakanpolton?

Vierailija
120/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin että omalla parvekkeellaan tupakoinnin kieltävät ansaitsevat ihan jokaisen lisähaitan, joka toisten elämään puuttuessaan pyysivätkin.

ja tuapkoitsijallako on oikeus puuttua toisen elämään levittämällä sitä tupakansavuaan ympäristöönsä?