Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun
Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.
Kommentit (803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapureiden liike rappu käytävässä häiritsee niin silloin vika on äänieristyksessä. Olen tästä puhunut kymmeniä vuosia mutta asia ei ole ketään kiinnostanut vaan on todettu että se on normaalia asumisen ääntä. Joten pakko nyt vaan hyväksyä että röökin imuttelijat juoksee ulkona 10 minuutin välein.
Ei meillä ainkaan sinänsä ole äänieristyksessä vikaa, mutta ovet päästävät äänet läpi. Nykyisten palo-ovien kanssa ei käytetä erillisiä väliovia ja viereisten ovien pamahdus kuuluu tosi hyvin.
Eli äänieristys ei ole kunnossa.
No kerro sinä fiksu, millainen se äänieristetty ovi on? Muutama linkki vaikka olisi kiva.
Tietty oveenkin voi laittaa äänieristeitä, vaikka sellaisia ovia ei kai toistaiseksi ole myynnissä, joissa olisi vakioina ne eristeet
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapureiden liike rappu käytävässä häiritsee niin silloin vika on äänieristyksessä. Olen tästä puhunut kymmeniä vuosia mutta asia ei ole ketään kiinnostanut vaan on todettu että se on normaalia asumisen ääntä. Joten pakko nyt vaan hyväksyä että röökin imuttelijat juoksee ulkona 10 minuutin välein.
Ei meillä ainkaan sinänsä ole äänieristyksessä vikaa, mutta ovet päästävät äänet läpi. Nykyisten palo-ovien kanssa ei käytetä erillisiä väliovia ja viereisten ovien pamahdus kuuluu tosi hyvin.
Eli äänieristys ei ole kunnossa.
No kerro sinä fiksu, millainen se äänieristetty ovi on? Muutama linkki vaikka olisi kiva.
Tietty oveenkin voi laittaa äänieristeitä, vaikka sellaisia ovia ei kai toistaiseksi ole myynnissä, joissa olisi vakioina ne eristeet
-
MuTu-faktana tuntuisi sille, että vanhan tyypin erillisellä väliovella saadaan parempi äänieristys kuin nykyisillä 1-oviratkaisuilla.
Paino sanalla luulo, yhden yksittäisoven luukussa asuneena.
Oletteko katsoneet Yle areenasta sarjaa "Logged in" niist' syrjäytyneistä kundeista?
Ylläri ylläri jokainen vetää tupakka posket lommolla.
Sama kuin se "Tytöt 18" masentuneista teinitytöistä, jokainen poltti ja yksi vieläpä sängyssään.
Tämä kertoo mielestäni selvästi kaiken tupakoivista: elämänhallinta on hukassa ja raha-asiat sössitty mutta hei, sentään mielinmäärin kahvii ja tupakkaa!
Minusta tuntuu että alan kohta uudestaan polttaa (12 vuotta ilman) koska naapurit valittaa muutenkin kaikesta: Kissa kolistelee, mikroa käytetään yöllä, suljen kaappien ovet liian rajusti..
Herranjumala jos kissa leikkii tai mulla on klo 01 nälkä niin pitääkö siitä tulla natkuttamaan? "Kuule, viime yönä taas kuului meteliä ja heräsin siihen".. Onko mun kissa joku pantteri ja mikro joku avaruussukkula vai?
Ja kaappien ovet..ei ole mun vika jos on niin pa"""t äänieristeet että naapuri kuulee kun käyn kaapilla!
Stressi on niin kova ettei enää edes suklaa auta, kai voisin ruveta polttamaan kun muutenkin olen niiden mielestä joku häirikkö. Uskon johtuvan siitä että olen työkyvytömyyseläkkeellä ja mulla on poskessa tatska. Muuten olen normaali 38vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä kanssasi. Meillä yritettiin samaa, mutta olen hallituksessa ja puhuin muille järkeä, helppo perustella, kun ei itse polta. Kun ei ole erillistä väliovea, herään joka aamu oven kolahdukseen, kun naapuri lähtee töihin. Jos samaa pauketta saisi kuunnella koko yön, niin en nukkuisi ollenkaan.
Ehdota hallituksessa että laitetaan jokainen kämppä remppaan. Äänieristykset kuntoon.
Se ei estä runkoääniä. Jos portaat ja puukengät on ongelma, portaat pitää muuttaa "kelluviksi", ilman kosketuspintaa runkorakenteisiin.
Ihastuttavan edullista.
Onko talossanne paperiseinät?
Tiesithän, että rappukäytävässä liikkuminen, ja hissinkäyttö jopa yöaikaan kuuluvat normaalin elämiseen, jota kerrostal8ssa asujan tulee sietää?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsoneet Yle areenasta sarjaa "Logged in" niist' syrjäytyneistä kundeista?
Sama kuin se "Tytöt 18" masentuneista teinitytöistä, jokainen poltti ja yksi vieläpä sängyssään.
Tämä kertoo mielestäni selvästi kaiken tupakoivista: elämänhallinta on hukassa ja raha-asiat sössitty mutta hei, sentään mielinmäärin kahvii ja tupakkaa!
En ymmärrä miten se Patrik(?) sai polttaa kerrostalon ikkunasta ilman että isännöitsijä puuttui peliin, luulisi naapurien valittavan!
Vierailija kirjoitti:
Sun viestisi kertoo sinun tyhmyydestä, ei ihmisiä voi tuolla tavalla lokeroida.
Meillä on ihan jees että parveketupakointi kiellettiin meidän talossa, saa parvekkeilla olla rauhassa. Mutta vastapainoksi tupakoivat ovat siirtyneet polttamaan tupakkansa ulko-oven edessä. Mikä on sinällään hyvä että parvekkeet ovat talon toisella puolen, mutta sitten haju tulee rappukäytävään ulko-oven kautta.
Olispa savuttomia kokonaisia taloja.
Mitä iloa on tupakoimisesta? Olen jonkun kerran kokeillut, mutta ei ollut mielyttävää ollenkaan vaan lähinnä tunsin itseni hölmöksi. Mikä ihme siinä viehättää?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan jees että parveketupakointi kiellettiin meidän talossa, saa parvekkeilla olla rauhassa. Mutta vastapainoksi tupakoivat ovat siirtyneet polttamaan tupakkansa ulko-oven edessä. Mikä on sinällään hyvä että parvekkeet ovat talon toisella puolen, mutta sitten haju tulee rappukäytävään ulko-oven kautta.
On niitä.
Vierailija kirjoitti:
Parveketupakoinnin kielto vain lisää sisällä polttamista ja sitä kautta hajuhaittaa ja tulipalon vaaraa.
Kielletty tai ei, moni ei välitä ja polttaa siis sisällä ikään kuin kostoksi, että "tätähän te halusitte".
Sitten voidaan kysyä mitä omassa asunnossa saa tehdä, voidaanko perusoikeuksia kieltää: syömistä, nukkumista, pelaamista, kaljan juontia, tupakointia...???
alussa toki, mutta sekin saadaan kyllä kiellettyä. Tupakoitsijoiden on ihan aikusiten oikeasti opittava ajattelemaan muitakin ihmisiä ja ymmärtää, että ei ole oikein altistaa toisia tupakansavulle. Se on pahoinpitely.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että alan kohta uudestaan polttaa (12 vuotta ilman) koska naapurit valittaa muutenkin kaikesta: Kissa kolistelee, mikroa käytetään yöllä, suljen kaappien ovet liian rajusti..
Herranjumala jos kissa leikkii tai mulla on klo 01 nälkä niin pitääkö siitä tulla natkuttamaan? "Kuule, viime yönä taas kuului meteliä ja heräsin siihen".. Onko mun kissa joku pantteri ja mikro joku avaruussukkula vai?
Ja kaappien ovet..ei ole mun vika jos on niin pa"""t äänieristeet että naapuri kuulee kun käyn kaapilla!
Stressi on niin kova ettei enää edes suklaa auta, kai voisin ruveta polttamaan kun muutenkin olen niiden mielestä joku häirikkö. Uskon johtuvan siitä että olen työkyvytömyyseläkkeellä ja mulla on poskessa tatska. Muuten olen normaali 38vuotias nainen.
Eli istut kotona aamusta yömyöhään paiskomassa kaappeja auki ja kiinni sekä tömistelet kuin norsu kun leikität kissaa . Ja ihmettelet kun naapuri valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tossukka sinä oikein olet? Sen kun sanot äänistä valittavalle naapurille, että "ne ovat normaalielämän ääniä ja ne täytyy sietää. Jos minun täytyy syödä yöllä ja ruoka on kaapissa, minulla on oikeus avata se kaapin ovi ja ottaa sieltä ruoka. Tässä asunnossa on lemmikit sallittu, mikä merkitsee sitä, että niillä on oikeus liikkua asunnossa myös yöllä." Samalla muistutat naapuriasi siitä, että jos äänet häiritsee liiaksi, niin kognitiivisen psykoterapaian avulla voi opettaa oman mielen rentoutumaan ja olemaan kiinnittämättä huomiota turhiin ääniin.
Se, että sinä uhoat alkavasi tupakoimaan taas, kertoo vain siitä, että kenties sinäkin tarvitsisit terapiaa. Sellaista, missä voit päästä pohtimaan miksi koet, että tupakka ratkaisisi ongelmasi. Tämä kaikella ystävyydellä, ei ole missään nimessä kirjoitettu veetuillen.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli tuo ongelma, mutta se loppi sitten, kun taloyhtiö ilmoitti kaikille, että kyseinen toiminta on ehdottomasti kielletty ja jos joku haluaa tupakoida, niin tupakkapaikat löytyvät pihalta (tupakoivien suunnistusta helpottamaan oli vielä oikein laitettu valokuvien avulla suunnistusohjeet tupakkapaikalle). Kieltoilmoituksen mukana oli myös tietoa siitä mitä tapahtuu, jos ei aleta noudattaa sääntöjä.
Tupakka on oikeasti myrkky ja vaarallinen sellainen. Tämä asia pitää sisäistää. Itsensä saa jokainen tupakoitsija myrkyttää, mutta toisia ei.
Mistäköhän johtuu, että tupakoinnin kieltäminen jossain saa tupakoijat luomaan jotain kauheita uhkakuvia muille aiheutuvista seurauksista, kun tupakointi kielletään. Ravintoloissakin piti alkaa haisemaan hielle ja pieruille, kun tupakointi niissä kiellettiin :D
Tupakointi on katoavaa kansanperinnettä ja tullaan lopulta kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän johtuu, että tupakoinnin kieltäminen jossain saa tupakoijat luomaan jotain kauheita uhkakuvia muille aiheutuvista seurauksista, kun tupakointi kielletään. Ravintoloissakin piti alkaa haisemaan hielle ja pieruille, kun tupakointi niissä kiellettiin :D
Ei sitä tulla kieltämään, niin paljon tupakasta saa verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä kanssasi. Meillä yritettiin samaa, mutta olen hallituksessa ja puhuin muille järkeä, helppo perustella, kun ei itse polta. Kun ei ole erillistä väliovea, herään joka aamu oven kolahdukseen, kun naapuri lähtee töihin. Jos samaa pauketta saisi kuunnella koko yön, niin en nukkuisi ollenkaan.
Ehdota hallituksessa että laitetaan jokainen kämppä remppaan. Äänieristykset kuntoon.
Se ei estä runkoääniä. Jos portaat ja puukengät on ongelma, portaat pitää muuttaa "kelluviksi", ilman kosketuspintaa runkorakenteisiin.
Ihastuttavan edullista.
Onko talossanne paperiseinät?
Tiesithän, että rappukäytävässä liikkuminen, ja hissinkäyttö jopa yöaikaan kuuluvat normaalin elämiseen, jota kerrostal8ssa asujan tulee sietää?
Tämä on vakio vastaus kun puhutaan naapureista normaalien elämisen äänien kantautumisesta koska niiden kitkeminen rakennusmääräyksillä maksaisi. Joku rikastuu sillä aikaa kun miljoona suomalaiset tappelee kerrostaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tulla kieltämään, niin paljon tupakasta saa verotuloja.
Niiden seurauksien hoitaminen tulee vielä kalliimaksi.
• Joka kolmas syöpäsairaus aiheutuu tupakasta.
• Joka viidennessä sydänperäisessä kuolemassa tupakka on tärkein riskitekijä.
• Joka toinen tupakoija kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin, jos jatkaa tupakointi-
aan. (THL 2020.)
Tuulia Rotko
Tapani Kauppinen
- - - - - -
Vuonna 2012, jota THL:n selvitys tarkasteli, tupakkaverosta kertyi Suomessa yhteensä 752 miljoonaa euroa. Kun se vähennetään 1,5 miljardin kuluista, jäljelle jää 748 miljoonaa euroa. Tämän laskukaavan perusteella tupakkaverolla onnistuttaisiin kattamaan siis vain noin puolet sauhuttelun kustannuksista.
-
Ai että tupakointia ei kannata muka verotuottojen näkökulmasta rajoittaa??
Suomennettuna: Alistu pakkovallan voimaan, luovuta elämäsi muiden tahtoon ja kohtele muita niin kuin minä määrään.