Mikä hitto siinä laminaatissa oikein viehättää?
Etsimme uutta asuntoa ja haluaisimme sellaisen, jossa ei tarvitsisi kauheasti remonttia heti tehdä. Jokaisessa uudessa tai rempatussa asunnossa, jossa olemme syksyn aikana käyneet, on lattiassa ollut laminaattia!!
Se kovaa, kylmää, muovista, epäaitoa, liukasta, rumaa jne. Mä en kykene näkemään siinä mitään hyvää. Onhan se toki edullisempaa kuin parketti, mutta en halua katsella kotonani ruma laminaattia, vaikka siinä säästäisi kuinka.
Sunnuntaina löydettiin sitten kiva asunto, josta tehtiin jo tarjouskin. Kuitenkin lattia menee samantien vaihtoon - mä en laminaatin kanssa samaan asuntoon mahdu.
Kertokaa te, laminaatin lattiaksenne valinneet, että MIKSI otitte sen?
Kommentit (34)
Laattalattia tosin osassa taloa, mutta sitäkään kun ei joka paikkaan halua.
lapset isompia. Laminaattia eivät saa kolhittua ihan niin nopeasti, eikä tarjouslaminaatin särkyminen edes harmita niin paljon. Lattialämmityksen kanssa ei jää niin kylmäksi
Se on liukasta, kiiltävää, kopisevaa, epäaidon näköistä, teennäistä...
En tykkää!!
Entisessä asunnossamme oli tammiparketti ja meni kamalaksi lasten kanssa. Ihan pienen pieniä koloja siellä täällä. Nyt uuteen asuntoomme laitoimme laminaatin, vaihdamme parketin jos asumme täällä vielä kun lapset ovat isoja.
Parketti toki on " lämpöisempi" vaihtoehto, mutta tässä elämäntilanteessa laminaatti on paras meille.
Laminaatti tuntuu muovilta koska sen pinta ON muovia. usta on turhaa perustella laminaatin valintaa lapsilla. Parketin voi hioa kun lapset ovat kasvaneet, jopa useampaan kertaan. Laminaattilattia täytyy vaihtaa kokonaan, sen lisäksi se tuntuu jaloissa pahalta eikä kestä ollenkaan kosteutta.
Epäaitoa laminaattia en mistään hinnasta huoli. Siinä näkyy kyllä myöskin jäljet, varsinkin tummassa, vaaleina viiruina, kun muovikalvo naarmuuntuu. Parketin ikä on n.100 vuotta, koska sen voi hioa uudestaan.
Ja eroa kun on muutakin, kun ulkonäössä: laminaatti on todella sähköinen, kerää pölyn itseensä, kylmä, liukas, muovinen.
Vanhassa talossa meillä oli mäntylattia, eikä meitä elämisen jäljet eli kolhut haitanneet.
juurikin tuon kestävyyden takia. Meillä parketti hiottiin puoli vuotta sitten ja HUH minkä näköinen se jo on!!! Eikä se parkettikaan monia hiomiskertoja kestä.....
Toki olen samaa mieltä siitä että parketti " mukavampaa" mutta kun lapset pieniä niin käytännöllisyys ennenkaikkea...
Me tehtiin remonttia ja joka putiikissa kehuttiin laminaattia, sen helppohoitoisuuden, edullisuuden ja kauneuden takia.
Parkettia kannatan itse kyllä...
Siis kun on pienet lapset. Voi kun noita uhmakohtauksia tulee ja tavarat lentää maahan niin laminaattiin ei jää mitään jälkeä. Meillä lapsuudenkodissa parketti ja hyvä kun siinä sai kävellä... Ei mutta kun mummolassa ollaan todettu, että parkettiin jää todella helposti ikäviä jälkiä, isältäni putos sellanen miniruuvari niin kauhea kolo.
Musta se on ihan ok näköstä, kun koti ei muutenkaan ola niin hirveän hieno.
niin jos laskee 100 neliön hinnan, mihin laminaatti tulee niin on siinä aika ero, maksaako 5 euroa neliö vai 25 euroa. Tällä hetkellä rahaa ei ole juuri yhtään ylimäärästä ja tarkotus on sitten lasten kasvaessa hankkia hienommat systeemit.
Meillä laminaatti valitiin siksi, että perheessämme on kaksi koiraa ja lapsia. Koirat saavat uuden parketin vuodessa tuhottua (kokeiltu on). Ostimme arvokasta laminaattia, jota ei huomaa laminaatiksi, ellei todella tsuumaa. Meitä ei kyllä edes kiinnosta, jos joku huomaisi sen olevan laminaattia, olemme sen verran tyytyväisiä. Kestävyys on huippuluokkaa. Lattialle voi heittää vaikka vasaran tai happoa ja jälkeäkään ei tule.
rumaa, inhottavaa yms...köyhänmiehen parketti
Ja mun tuttu vetäisi aidon parketin päälle laminaatin, hyihyihyi...yökkistä koko laminaatti. kyllä aito puu on paljon parempi
Kyllähän se parketti on vieläkin herkempi vedelle kuin laminaatti. Minulla on kampaamossani laminaatti lattia ja en muuksi vaihtais. Laminaatti KESTÄÄ todella hyvin vettä, ei tosiaankaan tarvitse olla heti pyyhkimässä niinkuin esim parketista. Ja yhtään ei ole kolmenvuoden aikana muuttunu mihinkään lattian pinta!!!
Meillä on paljon vanhoja huonekaluja, joissa näkyy vuosikymmenten jäljet. Mutta vastapainona on myös uutta. Eikä minua haittaa jos uudessa massiivipuisessa ruokapöydässä näkyy lapsen haarukalla hakkaamat jäljet. Elämän jälkiä ne on.
Sama juttu lattian kanssa. Meillä on nyt 3 vuotta vanha talo ja silloin tuli uudet parketit. Ja iso koira ja pieni lapsi ovat siihen jälkensä jättäneet. Ja hyvä niin. En minä näyttelyssä haluaisikaan asua.
Laminaatti on 90-prosenttisesti myös puuta. Se elää samalla lailla kuin parketti. Mutta pinta ja pohja on kovaa laminaattia. Mitä kovempi ja tiiviimpi materiaali, sitä kylmemmältä se tuntuu, koska ilmaa ei ole huokosissa. Siksi se tuntuu kylmältä.
Itse olen ns. ammattilainen noiden materiaalien tuntemisessa, enkä itselleni laminaattia ottaisi. Jos siis on varaa muuhun. Hyvän parketin voi hioa jopa 6 kertaa.
Laminaattimme maksoi 35 euroa neliöltä, joten mistään köyhänmiehen parketista ei kai voida puhua, kun parkettiakin olisi saanut halvemmalla.
On muuten lankkujäljitelmää, eikä voi " tavis" nähdä onko aitoa vai ei. Pintakin on aidon puun tuntuinen.
Koirien lonkat on vaarassa kun luistavat sillä luistinradalla. Lattia säästyy, mutta koiralla nivelrikko aika nopeasti.
kun parkettikin. harva sen eron huomaa ellei vartavasten sano.