Synnytys. Synnytyksessä miehet pääsevät naisia helpommalla. Missä muissa asioissa miehet pääsevät helpommalla?
Omalta vaimoltakin olen kuullut että näin olisi vähän joka asiassa. Tarkemmin hänkään ei osannut tätä määritellä. Onko väitteellä mitään todellisuuspohjaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tartte pelätä raiskausta kävellessään kotiin pimeällä eikä tartte ottaa parrua hanuriin, koska kumppani vaatii.
Onko näin? Pelkäävätkö naiset yleisesti tuota? No miehet kohtaavat väkivaltaa isosti enemmän kuin naiset. Tuskin miehet sitä kuitenkaan erityisesti arjessa pelkäävät, vaikka tietysti anturit pitää olla ulkona aina.
Juu, pelkää. Kyllä mulla se aina takaraivossa on mielessä enkä siksi pimeällä yksin kulkiessa koskaan pidä kuulokkeita tai musiikkia että kuulee mitä ympärillä tapahtuu.
Siis perustuuko väitteesi vain omaan henkilökohtaiseen kokemuksesi?
No ei perustu. Oon yli 30v enkä taida tuntea yhtäkään naista joka ei jossain suhteessa pelkää tuolla ulkona yksin pimeässä kävellessä ellei nyt ihan tosi vilkkaasti liikennöidyssä keskustassa kulje. Tunnen myös useamman naisen joka on tullut raiskatuksi tai joutunut sen kohteeksi ml. itseni.
Tai joutunut sen YRITYKSEN kohteeksi tuossa pitäisi lukea. -edellinen
Niinkuin arvelinkin, samanlaista mutulla heitettyjä melko abstrakteja asioita nousee vain esiin. Tämä pieni otanta vahvistaa omaa näkemystäni siitä että miesten elämän helppous väitteenä on vailla todellisuuspohjaa.
Miesten ei tarvitse käyttää sukkahousuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tartte pelätä raiskausta kävellessään kotiin pimeällä eikä tartte ottaa parrua hanuriin, koska kumppani vaatii.
Onko näin? Pelkäävätkö naiset yleisesti tuota? No miehet kohtaavat väkivaltaa isosti enemmän kuin naiset. Tuskin miehet sitä kuitenkaan erityisesti arjessa pelkäävät, vaikka tietysti anturit pitää olla ulkona aina.
Niin mlehet olette väkivaltaisia myös toisianne kohtaan.
Wokekansa etsii tapaa tehdä synnytyksestä miehelle naista tuskallisempi. Vaikeaa on.
Ymmärrettä täällä kaikki aivan väärin. Jos mies ei saa jatkuvasti kosketuksia naisen raskausaikana tai pian synnytyksen jälkeen milloin mies haluaa ja tämä jää mieheltä puuttumaan niin silloin on täysin oikein mieheltä aloittaa salasuhde. Ketään kun ei voi omistaa. Kaikki muu on 50-lukuista ehdotonta ajattelua joka joutaa romukoppaan.
Synnytys miehelle helppoa?
Eli on ihan piece of cake katsella avuttomana vieressä kun toinen meinaa kuolla saliin eteesi etkä voi tehdä mitään?
Ei se synnytys ole mikään ploploplop ja sitten kotiin instakuvia ottamaan.
Nimimerkillä, kolmessa komplilaatiosynnytyksessä ollut mies.
https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/137325
"Puhun nyt heistä, jotka saapuvat, kun asiat menevät vikaan. Puhun persvakoäijistä.
Sillä kun viemäriputki halkeaa ja lokavesi tulvii kadulle, apuun eivät riennä hipsterit jopoillaan. Asfalttimurtuman reunalla eivät kilise nenärenkaat. Siellä eivät komeile rastapipot eivätkä pasteeraa muotibloggarit kuin korkeintaan ottamassa onnettomuusselfieitä.
Sen sijaan paikalle ilmaantuu omenavartaloiden ponteva rivistö. Huomioliivit päällä nämä miehet kyykistelevät putken äärellä valkoiset persvaot vilkkuen.
Lähes säännönmukaisesti he ovat miehiä. Sillä kuka marssii kotiimme, kun pesukone on laskenut alleen? Kuka tulee vaihtamaan rikkoutuneen lieden? Kuka oikoo kolariauton pellit? Ketkä korjaavat maanteiden routavauriot, rakentavat pyörätiet ja ajavat kärsivällisinä oranssia jyrää? Ketkä saapuvat iltahämärissä hakemaan pois työkoneet ja lastaavat ne varoitusääntä tuuttaavaan rekkaan?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, pelkää. Kyllä mulla se aina takaraivossa on mielessä enkä siksi pimeällä yksin kulkiessa koskaan pidä kuulokkeita tai musiikkia että kuulee mitä ympärillä tapahtuu.
Siis perustuuko väitteesi vain omaan henkilökohtaiseen kokemuksesi?
No ei perustu. Oon yli 30v enkä taida tuntea yhtäkään naista joka ei jossain suhteessa pelkää tuolla ulkona yksin pimeässä kävellessä ellei nyt ihan tosi vilkkaasti liikennöidyssä keskustassa kulje. Tunnen myös useamman naisen joka on tullut raiskatuksi tai joutunut sen kohteeksi ml. itseni.
Mua ei ole raiskattu, mutta kaikenlaisia huuteluja ja outoja miehiä seuraamassa mulla tapahtui varsinkin ollessani teini, että en todellakaan välittänyt turhia kuljeksia kaduilla yksin pimeään aikaan, mitä Suomessa on vielä aika paljon kun näin talvella pimeää on jo neljältä. Ja olen niin vanha, että kun olin teininä iltavuorossa kaupassa töissä niin mun piti työpäivän päätteeksi kiikuttaa kaupan rahakirstu lähipankin tallelokeroon kävellen!
Miettikää sitä. Nätti teinityttö hirvittävä mälli rahaa kävelemässä yksin pimeässä pari kilometriä. Ei nykyään tulisi edes kyseeseen moinen. Ja näin jälkikäteen ihmettelen miten edes uskalsin? Ja miten mun vanhemmat salli sen? Mutta kai siihen aikaan elettiin jotenkin naivimpaa aikaa ja se vaan oli sen ajan käytäntö, kun ei ollut vielä mitään internettiä. Mutta jotenkin tuntuu että maailma on raaistunut niistä ajoista. Eihän tuollainen toimintatapa olisi nykyään mitenkään edes mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tarvitse käyttää sukkahousuja!
Missä tilanteissa se on naisille pakko? Näin naisena kiinnostaisi, sillä olen käyttänyt sukkahousuja viimeksi lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetko teidän kumppuunne pimeillä kujilla käyvät?