Onko jollakin kokemuksia Ryanair-lentoyhtiöstä?
Katselen lentoja Lontooseen ja tuolla olisi halvemmat liput kuin parissa muussa, mutta mietin, että onko ihan luotettava lentoyhtiö? Halpalentoyhtiöhän se on, mutta säästöä tässä nyt etsitään.
Kommentit (62)
Ihan normaali lentoyhtiö. Ei Finnairillakaan mitään ilmaisia juomia tai aterioita lyhyillä lennoilla ole. Matkalaukkumaksut ovat kai muuttuneet, mutta ottaa huomioon vertailussa.
JuuEI, välillä potkurikoneita jotka hajoavat alle.. Muutaman kerran joutunu jatkolennoille noilla, Ei ikinä enää tuota lentoyhtiötä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko suorat lennot?
On suorat lennot. Miten niin?
Monta kertaa olen lentänyt Lontooseen Ryanairilla. Bussimatka lentoasemalta (Stansted) sitten kestääkin pari tuntia Lontooseen.
Pääseehän tuollakin, mutta kannattaa muistaa, että matkatavaran painot ja mitat ovat just eikä melkein ja niistä ei juuri neuvotella. Ylikilosta voi joutua maksamaan halvan matkalipun verran.
Käyttäjä25530 kirjoitti:
Ihan normaali lentoyhtiö. Ei Finnairillakaan mitään ilmaisia juomia tai aterioita lyhyillä lennoilla ole. Matkalaukkumaksut ovat kai muuttuneet, mutta ottaa huomioon vertailussa.
No ei me olla mitään juomia tai aterioita vailla. Osataan syödä ennen lentoa ja sitten seuraavan kerran kohteessa.
Lontooseen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko suorat lennot?
Kunhan kysyin. Itse menen Finskillä a 336;-
Peruslentoja peruslentokoneilla. Vähän jalkatilaa, kentät kaukana. Mutta perille niillä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa olen lentänyt Lontooseen Ryanairilla. Bussimatka lentoasemalta (Stansted) sitten kestääkin pari tuntia Lontooseen.
Ai no sitten ei kyllä houkuta. Gatwickistä pääsee kätevästi Lontooseen.
Vierailija kirjoitti:
Lontooseen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko suorat lennot?
Kunhan kysyin. Itse menen Finskillä a 336;-
No tuota luokkaa on menoliput kahdelle Finnairilla.
Vierailija kirjoitti:
Aina oon perille päässy.
Sama täällä. Ja etuajassa lähes aina.
Lontooseen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee sieltä Stanstediltäkin junalla ainakin jos päiväsaikaan liikenteessä, 50 minuuttia Liverpool Streetille.
Samalla tavalla ne lentää kuin muutkin koneet. Ja Lontooseen on lyhyt lentomatka, ei mitään merkitystä onko se penkki tai jalkatila nyt just niin huippuluokkaa. Jos ottaa pelkän repun niin ei tarvi maksaa edes matkatavarasta. Lippuja saa halvalla. Monta kertaa on lennetty ja aina on sujuvasti päästy koneeseen, kohteeseen ja koneesta poiskin.
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän tuollakin, mutta kannattaa muistaa, että matkatavaran painot ja mitat ovat just eikä melkein ja niistä ei juuri neuvotella. Ylikilosta voi joutua maksamaan halvan matkalipun verran.
Ei ne käytännössä niitä kamoja punnitse missään vaiheessa, ainakaan käsimatkatavaraa. Mitat on kyl tarkat koska ne ylälokerot on aika naftit. Jos on pehmeä laukku niin sehän muotoutuu ja penkin alle saa hyvin mahtumaan jonkin verran tavaraa myös.
Olen lentänyt varmaan kymmeniä kertoja Reiskalla, ei koskaan mitään ongelmaa. Hinta kannattaa laskea aika tarkasti, sillä siihen ensin ilmoitettuun tulee helposti kaikenlaista lisää matkaa varatessa eli käytännössä kaikki mahdollinen matkalaukusta ja syömisestä koneessa jne maksaa lisää. Mutta jos haluaa vaan päästä iisisti kohteesta A kohteeseen B, ja matkustaa suht vähillä matkatavaroilla, niin on oikein OK.
Vierailija kirjoitti:
Joo Stansted tosiaan kaukana keskustasta, bussilla pääsee esim. Liverpool Streetille. Menee sinne junakin, mutta juna sitten taas kalliimpi.
Lontooseen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Heathrowlta.
Ovatko suorat lennot?