Haluan lopettaa shoppailun
Ostan liikaa ja liian kallista. Olen hyvätuloinen ja rahaa menee joka kuukausi säästöön ja sijoituksiin, mutta sen lisäksi minulla on monta tonnia luottokorttivelkaa. Olen useaan kertaan maksanut velat pois, sitten taas retkahdan ja velkaa alkaa kertyä. Vaikken osta oikeastaan turhaa ja kaikki tulee käyttöön, harmittaa kun luottokortille aina kertyy maksettavaa.
Haluaisin päästä tilanteeseen, jossa olisin ensin säästänyt ja ostaisin (jos ostaisin) vasta sitten, mutta itsekuri ei koskaan riitä kovin pitkään. Voiko ostamattomuutta ja ennen kaikkea vähempää haluamista treenata jotenkin? Elämässä on periaatteessa kaikki hyvin, ihana perhe, kiva työ, kavereita ja harrastuksia. Olen vaikka kuinka monta kertaa aidosti ajatellut että minulla on kaikki mitä tarvitsen, mutta sitten taas keksin jotain uutta, jota ilman en voi elää.
Shoppaan lähinnä vaatteita ja sisustustavaraa. Jos saan päähäni tarvitsevani jotain tiettyä, se on todella vaikeaa jättää ostamatta. Välillä ihmettelen mistä noita tarpeita voi edes tulla, koska en seuraa aiheeseen liittyviä blogeja tai somea, lue naistenlehtiä ym.
Muita samassa tilanteessa olleita? Miten tästä pääsee eroon?
Ryhdy köyhäksi. Sen jälkeen ei oo rahaa shoppailla.