Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko vauvasta allergikko jos synnyttää sektiolla ja ruokkii pullosta?

Vierailija
12.01.2023 |

Haluaisin lapsen, mutta pelottaa synnytys ja oma jaksaminen jos venyy usean vuorokauden mittaiseksi (mulla on psykoositaustaa). En haluaisi imettää psykoosilääkkeiden vuoksi, vaan antaa ruokaa pullosta. Sit olis helpompi mennä omiin menoihinkin kun isä voisi myös ruokkia lapsen.
Mutta tuleeko lapsesta superallerginen näillä konsteilla?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
62/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vaihtoehto pitää huomioida, että vauva ei kysele, koska sopii syntyä. Eli vaikka olisi miten suunniteltu sektiota, voi silti päätyä alatiesynnytykseen, jos vauva päättää tulla pihalle vauhdilla ennen sektioaikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut sitä miten pärjäät kun raskaana et saa syödä lääkkeitä ja mitä esim väsy voi sulle tehdä? Kaveri joutui jättämään lääkkeet ja psykoosi pamahti synnytyksen jälkeen. Siinä oli pitkä tie päästä elämään kotiin perhe-elämää.

Onhan sillä lapsella myös isä, mun mies. Eli kyllä onnistuisi.

Se sun 19v poikkis lähtee liukkaasti lipettiin, kun ensimmäiset koliikki-itkut kajahtaa ilmoille. Älä ole naiivi, vaikka lapsi vielä oletkin. 

Mies on 41v. Ei 19v. Eikä ole vielä ollut kertaakaan isä ja se on hänen hartain toiveensa.

Vierailija
64/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut sitä miten pärjäät kun raskaana et saa syödä lääkkeitä ja mitä esim väsy voi sulle tehdä? Kaveri joutui jättämään lääkkeet ja psykoosi pamahti synnytyksen jälkeen. Siinä oli pitkä tie päästä elämään kotiin perhe-elämää.

Se sun 19v poikkis lähtee liukkaasti lipettiin, kun ensimmäiset koliikki-itkut kajahtaa ilmoille. Älä ole naiivi, vaikka lapsi vielä oletkin. 

Mies on 41v. Ei 19v. Eikä ole vielä ollut kertaakaan isä ja se on hänen hartain toiveensa.

Niinhän ne vielä tuossa vaiheessa uskottelee :D 

Vierailija
65/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma tulee pelkästää sektiosynnytyksestä. Ja todisteena on sukulaisen kaksi lasta, molemmat tuli sektiolla ja olivat aivan äärimmäisen allergisia kaikelle. Vanhempana sitten allergian väistyivät, mutta lapsuus oli yhtä helvettiä koko perheelle.

Mä tunnen kolme sektiolasta ja eivät ole allergisia ja kahden sisarus on normisynnytyksellä ja rintamaidolla saaneet kaikki mahd allergiat.

Vierailija
66/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut hänelle herkkua olla kuukausia hoidossa ja vauva muualla. Mieti.

Vierailija
67/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu :D Se toive vaihtuu hyvin nopeasti kun huomaa, ettei vauva olekaan ihana nukke, jolla on kiva leikkiä, vaan sen kanssa pitää valvoa öitä, vaihtaa niskaa myöten paskassa olevia vaatteita jne. jne. 

Vierailija
68/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin nyt tulee. Täällä "normi-synnytys" ja lapsi täysin korvikkeella varmaan 2 kk jälkeen mutta ei kyllä ole allergioita näkynyt. Nyt lapsi jo 11-v. Psykoosi tuli äitille nukkumattomuudesta kun lapsi 7-v mutta siitäkin onneksi selvittiin ja nyt taas hyvin tasaista menoa jo vuosia. Ja psykoosikin vei sairaalassa alle 1 kk ja kunhan sai taas unta niin sen jälkeen tosiaan ihan tasapainoista arkea.

Vierailija
69/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella todennäköisyydellä tulee.

T. Gynekologi, synnytyslääkäri evp.

Vierailija
70/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi etukäteen tietää.

Vierailija
71/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme sektiolasta, joita ei ole täysimetetty (rintamaitoa saivat aika niukasti, koska sitä ei yksinkertaisesti ollut). Ei allergioita, ei astmaa, ei neurologisia oireita, mutta lapset ovat mahdottoman näsäviisaita ja jokainen oppi lukemaan jo 4v iässä. En tosin tiedä, onko asioilla yhteyttä.

Vierailija
72/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 9v. Syntyi suunnitellulla sektiolla. En imettänyt lainkaan.

Ei ole mitään allergiaa, ei koskaan vaippaihottumaa eikä muutakaan. Ollut muutenkin todella terve lapsi. On esim. ollut koko elämänsä aikana yhden päivän oksennus/vatsataudissa. Jos vertaan kavereiden ja tuttujen lapsiin, niin heillä useimmilla on ollut muutama vatsatauti vuodessa.

On puolison kanssa tätä ihmetelty, että joko meillä on ihme tai nuo puheet ovat täyttä soopaa.

Ja muuten itse olen ollut lievästi allerginen ja atooppinen vauvasta lähtien (synnyin alakautta, sain rintamaitoa). Puolisolla ei ole mitään allergiaa ollut koskaan. Hän on syntynyt sektiolla.

Vierailija
73/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pulloruokitut sektiokeskoskaksoset. Ei allergioita, koulu sujuu hyvin.

Vierailija
74/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisaruksista tervein on se, joka on ruokittu pullolla. Meillä imetetyillä on ja on ollut allergioita ja muita sairauksia vaikka muille jakaa.

Vierailija
75/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sektiolapsi. Mitään allergioita ei ole ollut koskaan. Veljeni tuli alakautta imukupilla ja pihdeillä ja oli vaikka mitä vatsaongelmaa ja synnytyksen aikaisesta hapenpuutteesta johtuvia ongelmia.

Vierailija
76/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi tulla vaikka syntyisi alakautta ja söisi tissiä. En lähtis tuon syyn takia sektiota teilaamaan.

Vierailija
77/79 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosilääkkeiden käyttäjä ei oikeasti hanki lapsia, vaikka imettämättömyys ei olekaan suurin ongelma.

Vierailija
78/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap vaan tee lasta. Et kykene sitä hoitamaan. Lapsen saamiseen ja hoitamiseen kuuluu muutakin kuin synnytys ja ruokinta.

Vierailija
79/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta.