Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sober Curious

Curious
12.01.2023 |

Hieman ihmetyttää tämä sober curious -ilmiö, josta mediassa on viime aikoina kirjoiteltu. Ovatko kyseiset henkilöt siis tähän mennessä olleet kännissä 24/7, ja nyt vuosien dokaamisputken jälkeen ovat havahtuneet uteliaasti pohtimaan: "Miltähän tuntuisi kokeilla olla joskus hetki selvin päin?"

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sitähän se on. Mediassa on ollut paljon esillä yksi tällainen sober curious -tyyppi, joka luulee keksineensä pyörän uudelleen.

Kovasti alleviivaa sitä, ettei ole sellainen tylsä tyyppi kuin kaikki ikuisuusraittiit, vaan edelleen kreisibailaa.

Vierailija
2/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää lähinnä se, että taas on vanha toimiva suomenkielinen sana korvattu englanninkielisellä. Miksi??? Tätä sober curiousia syötetään jopa Ylen jutuissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää lähinnä se, että taas on vanha toimiva suomenkielinen sana korvattu englanninkielisellä. Miksi??? Tätä sober curiousia syötetään jopa Ylen jutuissa!

Niin mikä oli se vanha sana?!

Vierailija
4/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvänäoleilunutelias

Vierailija
5/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko raittius??? 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Vierailija
6/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raitis/selvä = sober

Kyllä. Mutta kun ei tiedä haluaako olla selvä, vaan se herättää vasta uteliaisuutta, niin siksi curious.

Ei tälle ole oikein suomalaista sanaa, raitisutelias on aikas hölmön kuuloinen.

Vierailija
7/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi soppa utelias. Vaan eipä löydy hyvää käännöstä englanniksi kalsarikännille. Muistan kun siitä uutisoitiin ulkomailla ja toimittaja yritti selittää sitä. Tarkennan yritti englannin kielellä selittää termiä kalsarikännit. 

Vierailija
8/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raitis/selvä = sober

Kyllä. Mutta kun ei tiedä haluaako olla selvä, vaan se herättää vasta uteliaisuutta, niin siksi curious.

Ei tälle ole oikein suomalaista sanaa, raitisutelias on aikas hölmön kuuloinen.

No jos raitis ei kelpaa, niin sitten lienee aika keksiä sopiva suomenkielinen termi. Mikä siinä on että nykyään englanninkieliset termit otetaan Suomessa sellaisinaan käyttöön eikä jakseta nähdä kääntämisen vaivaa!

Vierailija
9/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan täällä raittiuskilpakirjoituksia? Olisiko nykyajan versio niistä sober curious vlogging?