Nyt se on varmaa, alkoholin nettikauppa sallittua Suomessa! Milloin voin ottaa keskiolutta mukaan myös Prisman ruokalähetykseen?
Tullista tuli linjaus. Nyt odotetaan mitä kaupanala vastaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fbe30b6b-d026-439c-96c6-327e5df732e1
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan onnistuu sitten, kun ruokakauppa pystyy varmistumaan tilaajan ja tilauksen noutajan / vastaanottajan täysi-ikäisyydestä.
Ja sekin pitäisi varmistaa, että ostaja ei ole liian kännissä tuotteita vastaanottaessa.
Kävin eilen Alkossa. Edelläni oli näin maallikon näkökulmasta katsoenkin erittäin päihtynyt asiakas. Minä ja edelläni oleva asiakas siitä hänelle huomauttivatkin (nätisti)
Myyjä ei ollut moksiskaan.
Eli kallis puku päällä saa ostaa alkoholia päihtyneenä, vai miten se meni?
Ei olisi minulle myyty kyllä jos olisin ollut päihtynyt, oli nimittäin verkkarit päällä. Asun Alkon vieressä, lenkiltä tulossa.
En ymmärrä tuota Tullin puhetta. Jos seuraamus on se, että joudut maksamaan ne samat verot jotka maksat joka tapauksessa Alkossa, niin miksi ihmeessä ostaisit enää Alkosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan onnistuu sitten, kun ruokakauppa pystyy varmistumaan tilaajan ja tilauksen noutajan / vastaanottajan täysi-ikäisyydestä.
Ja sekin pitäisi varmistaa, että ostaja ei ole liian kännissä tuotteita vastaanottaessa.
Kävin eilen Alkossa. Edelläni oli näin maallikon näkökulmasta katsoenkin erittäin päihtynyt asiakas. Minä ja edelläni oleva asiakas siitä hänelle huomauttivatkin (nätisti)
Myyjä ei ollut moksiskaan.
Eli kallis puku päällä saa ostaa alkoholia päihtyneenä, vai miten se meni?
Ei olisi minulle myyty kyllä jos olisin ollut päihtynyt, oli nimittäin verkkarit päällä. Asun Alkon vieressä, lenkiltä tulossa.
No eipä monet myyjät näytä tuosta säännöstä niin välittävän, mullekin on myyty ihan tuhannen kännissä vaikka en todellakaan pukeudu mitenkään hienosti.
Onkohan ulkomailla huomattu tämä Tullin ulostulo, koska tänään tuli ulkomaisesta alkoholikaupasta meili jossa mainostettiin suuria alennuksia? 🙂
Kaapit on vielä täynnä, joten itse en tällä hetkellä tarvitse lisää. Ennen kesää pitää varastot taas täyttää.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan miten kaupan ala reakoi tähän ulostuloon.
Vierailija kirjoitti:
Niin missä vaiheessa niissä ulkomailta tilatuista alkoholeista ikä tarkistetaan?
En tiedä miten Suomen laki ulottuu esimerkiksi valvomaan Saksalaista markettia. Saksan kaupassa pitää vahvistaa että on täysi-ikäinen, onkohan noissa sitten maittain eroja ? Suomessa kehoitetaan kaikkia alle 70 vuotiaita näyttämään paperit ettei vaan vahongossakaan myydä, ehkä muualla ollaan rennompia. Eikös suomen laissa ole että kaupat tarkistavat, yleensä tuotteet on minulle toimittanut kuljetusliike. Kuljetusliike ei taas ole vastuussa mitä kukakin tilailee, muutenhan he olisivat oikeudessa harvasen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin missä vaiheessa niissä ulkomailta tilatuista alkoholeista ikä tarkistetaan?
En tiedä miten Suomen laki ulottuu esimerkiksi valvomaan Saksalaista markettia. Saksan kaupassa pitää vahvistaa että on täysi-ikäinen, onkohan noissa sitten maittain eroja ? Suomessa kehoitetaan kaikkia alle 70 vuotiaita näyttämään paperit ettei vaan vahongossakaan myydä, ehkä muualla ollaan rennompia. Eikös suomen laissa ole että kaupat tarkistavat, yleensä tuotteet on minulle toimittanut kuljetusliike. Kuljetusliike ei taas ole vastuussa mitä kukakin tilailee, muutenhan he olisivat oikeudessa harvasen päivä.
Suomessa kuljetusyhtiöt tarkastavat ajoittain.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota Tullin puhetta. Jos seuraamus on se, että joudut maksamaan ne samat verot jotka maksat joka tapauksessa Alkossa, niin miksi ihmeessä ostaisit enää Alkosta?
kun netistä tilatuista menee samat verot kuin alkossa myytävistä, niin mitä suotta netistä tilaamaan. kun käy kaupassa, niin samalla käy saman katon alla olevassa alkossa ostamassa jotain hyvää viiniä, joka sopii ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun netistä tilatuista menee samat verot kuin alkossa myytävistä, niin mitä suotta netistä tilaamaan. kun käy kaupassa, niin samalla käy saman katon alla olevassa alkossa ostamassa jotain hyvää viiniä, joka sopii ruoan kanssa.
Kun nimenomaan en halua lähteä sinne Alkoon, haluan juomani kotiin toimitettuna. Minulla ei ole autoa, joten ei kiinnosta tarpoa tuolla loskassa jonkun kaljakorin kanssa.
Ja kannattaa muistaa, että suurin osa alkoholilähetyksistä tulee läpi ilman tullin puuttumista, joten niitä veroja ei tarvitse maksaa ja muutenkin ulkomailla alkoholi on halvempaa.
Milloin se verottaja tulee kerjäämään niitä lisäveroja? Tulli oli myllännyt mun viinalähetyksen, mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Juomat kyllä tuli kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä jaksa säätää millään tullimaksuilla tai veroilla. Menen Alkoon ostamaan sitä mitä haluan. Joskus tilailen Alkon verkkokaupasta ja noudan myymälästä. Todella helppo homma.
En minäkään säädä mitään mitää veroja ja miksi tullimaksuja tulisi EU:n sisäisessä kaupassa? 🙄
Haluan juomani kotiin kannettuna. Helpompi homma.
Siinäpä haluat. Kuljetus ei tule perille ennen kuin olet säätänyt.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fbe30b6b-d026-439c-96c6-327e5df732e1Säätänyt mitä?
Kyllä mulle tuli vuoden lopussa pari lähetystä ihan normaalisti.
Ei ollut yhtään säätämistä.Kun tämä seuranta marraskuussa alkoi, tilasin 3 eri alkoholilähetystä. Yksi jäi tulliin, 2 muuta tuli 2 viikossa normaalisti kotiin. Se tulliin jäänyt laitettiin eteenpäin myöhemmin. En tiedä milaiset veroseuraamukset siitä yhdestä koituu, mutta halvemmaksi tulee kuin alkossa käynti.. ja tietenkin helpommaksi kun ei tarvitse kantaa itse juomia kotiin.
Ja tämä on täysin laillista, kuten aloituksen linkissä tulli itse sanoo. Kyse on veroista, ei siitä onko tilaaminen laillista.
Samana päivänä, kun tuosta tullin tarkastuksista uutisoitiin, tein heti tilauksen saksaan. 12 pullon laatikko tuli kotipostiin n 1,5 viikossa.
Samoin joulukuun lopussa tilattiin, ja jatkan tilaamista edelleen.
Hinnat edulliset, valikoimaa on, postimme on huomattavasti lähempänä kuin lähin alko. Alkoon on 32km. Ja sama takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä jaksa säätää millään tullimaksuilla tai veroilla. Menen Alkoon ostamaan sitä mitä haluan. Joskus tilailen Alkon verkkokaupasta ja noudan myymälästä. Todella helppo homma.
En minäkään säädä mitään mitää veroja ja miksi tullimaksuja tulisi EU:n sisäisessä kaupassa? 🙄
Haluan juomani kotiin kannettuna. Helpompi homma.
Siinäpä haluat. Kuljetus ei tule perille ennen kuin olet säätänyt.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fbe30b6b-d026-439c-96c6-327e5df732e1Tulee perille ja sanon tämän ihan kokemuksesta.
Tulli tarkastaa lähetyksen ja laittaa eteenpäin. Verottaja lähettää sitten jälkiveron joskus mitä en ole vielä saanut. Toki riitautan sen, mutta jos maksu tulee niin halvempaa se silti on kuin Alkossa.
Miksi te öyhötätte täällä jos ette ole edes tilanneet koskaan ja ette tiedä miten tämä asia menee?
Kun tämä seuranta marraskuussa alkoi, tilasin 3 eri alkoholilähetystä. Yksi jäi tulliin, 2 muuta tuli 2 viikossa normaalisti kotiin. Se tulliin jäänyt laitettiin eteenpäin myöhemmin. En tiedä milaiset veroseuraamukset siitä yhdestä koituu, mutta halvemmaksi tulee kuin alkossa käynti.. ja tietenkin helpommaksi kun ei tarvitse kantaa itse juomia kotiin.
Ja tämä on täysin laillista, kuten aloituksen linkissä tulli itse sanoo. Kyse on veroista, ei siitä onko tilaaminen laillista.