Ärsyttää miten lääkärit aina tunkee masennuslääkkeitä. Hyvin usein ne ei toimi.
Serotoniinihypoteesi on jo kumottu ja ylipäätään masennuslääkkeiden hyödyt, silloin kun niitä ylipäätään on, ovat melko pieniä. Sivuoireet taas ovat äärimmäisen yleisiä. Itse varmasti paranin hitaammin masennuslääkkeiden takia, koska musta tuli muumio joka ei kyenny suunnilleen puhumaan ihmisten kanssa, aktivoivista masennuslääkkeistä tuli tosi pahoja univaikeuksia ja olo oli ylipäätään kuin sumussa kun käytin niitä.
Jonkin aikaa lopettamisen jälkeen kaverit kommentoi että "oot kuin eri mies" ja "oot nykyään ihan erilainen, hienoa saada sut takaisin."
Siis eikö lääkärit todella tiedä miten spekulatiivinen keino nuo ovat? Niitä ollaan aina tunkemassa asiakkaalta edes kysymättä. Ihan kuin se olisi joku antibiootti mikä toimii käytännössä kaikilla ihmisillä.
Kommentit (123)
Eivät ikinä ehdota liikuntaa tai elämäntapojen muutosta, suoraan vaan pilsut, lääketeollisuus tekee rahhoo!
Kävin pari vuotta psykologilla, ainoa mitä se osasi sanoa oli
"Joo . Hmm mmm joo, oletko miettinyt mitä SINÄ voisit asialle tehdä hmm?"
Psykiatri määräs sitten kahta masennuslääkettä, en koe että olisivat auttaneet. Mutta vaimo tykkää, jaksan paukuttaa häntä pitkään kun ei mälli millään irtoa.
M44
Lähipiirissäni on paljon näitä ihmisiä, he vain syövät tapana näitä lääkkeitä mutta eivät itse tee mitään parantuakseen masennuksesta. He käyttävät myös alkoholia samalla
Minullekin on masennuslääkkeitä ehdoteltu joitakin kertoja. Sitten kun olen sanonut lääkärille etten ole masentunut niin eivät ole oikein osanneet sanoa mitään. Ehkä he itse napsivat niitä.
ei hulluus pillereillä parane, mutta hullut valittavat vähemmän pilleripäissään ja läheisten elämänlaatu paranee
Höpö löpöä taas. Ihmisten pitäisi olla varuillaan vain ainoastaan yhden asian suhteen ja se on se, että joku ei pääse laittamaan salaa jotain hormonikierukkaa tai muuta paskaa sun sisään, kun olet esim. sairaalassa leikkauksessa jonkun muun asian takia.
Tuohan on rikos!
Niin, mitä sitten sanoisi moni lääkäri ai että meillä on ihania henkilöitä tuossa ammattikunnassa!
Jos itse nappaa lääkkeitä voi ihan itse päättää ottaako vai ei ja huomata miten sivuvaikutukset ilmenevät vrt. annostuksen. Vaikeampi jos ei ota niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpöä taas. Ihmisten pitäisi olla varuillaan vain ainoastaan yhden asian suhteen ja se on se, että joku ei pääse laittamaan salaa jotain hormonikierukkaa tai muuta paskaa sun sisään, kun olet esim. sairaalassa leikkauksessa jonkun muun asian takia.
Tuohan on rikos!
Niin, mitä sitten sanoisi moni lääkäri ai että meillä on ihania henkilöitä tuossa ammattikunnassa!
Jos itse nappaa lääkkeitä voi ihan itse päättää ottaako vai ei ja huomata miten sivuvaikutukset ilmenevät vrt. annostuksen. Vaikeampi jos ei ota niitä itse.
varo vaan. ne tulevat yöllä salaa sossun maksamaan vuokra-asuntoosi ja laittavat nukkuessasi sinuun hormonikierukoita
"Oli kyseessä rutiinileikkaus. Potilas hieman ihmetteli, että oli kutsuttu jutusteluun anestesialääkärin kanssa ennen leikkausta. Olihan hänellä jo sektiota takana pari ja tuttua kauraa.
Pistettiin allekirjoittamaan paperi, jossa luki yleistä löpinää leikkauksen kulusta.
Potilas allekirjoitti paperin eli suostumuksen sektion ja siinä tehtäviin rutiinitoimenpiteisiin. Sitä hän ei tiennyt, että tuo paperi väärennettiin, niin että hän olisi suostunut johonkin muuhunkin. Johonkin mikä jätettiin sinne ihon sisään."
Kyllä, rikollinen oksettavan ällöttävä naislääkäri toimi näin röyhkeän häpeilemättömästi. Tällläistä Naistenklinikalla on meno Suomessa. Tuollaisten paskaitten palkat te maksatte. Olkaa ylpeitä terveydenhuollon tasosta Suomessa!
"tuollaisten paskakasojen palkat te maksatte" Kyllä minäkin vinkuisin, jos maksaisin veroja paljon tuollaisten paska kasojen rikollisista puuhista.
Suomaslaiset naislääkärit on muuten yhteiskunnan pohjasakkaa. RIKOLLISIA ällötyksiä. Onnea veronmaksuun jatkossakin.
Hienoa kun julkisissa viroissa useiden tonnien palkalla toimitetaan gang stalking juttuja ja jopa rikoksia. Taputapu HUS!
Ei ne toimikkaa, niitä jaetaan rahan takia
vastuullinen lääkäri suosittelee elämäntapojen muutosta masennukseen
Vierailija kirjoitti:
Eivät ikinä ehdota liikuntaa tai elämäntapojen muutosta, suoraan vaan pilsut, lääketeollisuus tekee rahhoo!
Sama jos menee erektiohäiriöistä valittamaan. Ei tutkita vaan suoraan smurffinappien resepti vain käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse eniten kaipaisin jutteluapua, mutta olen jo ymmärtänyt ettei sitä ole helppo saada. Lääkkeistä on varmasti apua joillekin mutta luulen että niitä annetaan julkiselta puolelta myös korvaamaan muuta apua, koska mihinkään ei ole resursseja.
Tavoitetila. Muutos alkoi 1990-luvun lamasta, jolloin hoitopaikkoja alettiin järjestelmällisesti ajaa alas. Siirryttiin avohoitoon. Avohoidossa olisi tarvittu psykososiaalista tukea, terapeutteja ym. mutta ne ovat kalliita. Tästä syystä ne palvelut sälytettiin yhdistysten eli vapaaehtoisten toteutettavaksi, lähinnä kokemusasiantuntijuus- näkökulmasta. Parasta palvelua mielenterveysasioissa saa tästä syystä Mieli ry ym. yhdisten kautta. Palvelu on vielä siinä mielessä fiksua, ettei siitä tehdä minkäänlaisia potilaskirjauksia.
Mutta siellähän tähd
Älkää surko. Minä ryhdyin Mieli ry:n kuukausilahjoittajaksi, koska valtio ei enää tie sitäkään vähän vertaa että ymmärtäisivät ettei tuollaista vapaaehtoistyötä tehdä ilman toimistotiloja ja vertaistukea. Jos joku muutamasta kuukausittaisestani tukieurostani hyötyy, olen tyytyväinen. Koko kansan pitäisi lähteä mukaan tähän kapinaan!
Ei ne olekkaan parannus mihinkään. Lääketeollisuus tekee vaan rahaa, liikunta on paras
ehkäpä kela velvoittaa aloittamaan masennuslääkkeet, jos potilas aikoo saada korvauksia hänelle määärtystä hoidosta tai vaikka päästä kelan korvaamaan terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukka vaikuttaa vain paikallisesti. Ei voi aiheuttaa kaikkia kuvailemiasi oireita. Sen sijaan kierukkaa käytetään hoitona mm vaihdevuosiin ja matalaan ferritiiniin.
Kyllä vaikuttaa. Hormonikierukka voi aiheuttaa masennusta, ahdistuneisuutta, lisääntynyttä ärtyneisyyttä. Minulla aiheutti myös paniikkihäiriön. Em oireet poistui kun kierukka poistettiin. Kierukkaa ei poistettu mainitsemieni oireiden takia vaan muista syistä. Oireiden äkillinen loppuminen oli täysi yllätys. Ehdin syödä vuosia masennuslääkkeitä ja rauhoittavia kierukan tuomiin oireisiin, että selvisin arjesta. Gynekologit ei tiedä mitään mainostamistaan ehkäisyvälineistä. Tämä selvisi minulle myöhemmin muista yhteyksistä.
Saitko masennus diagnoosin tämän myötä?
Yhdessä tunnissa tippuu sukupuolihormonit alas kierukan laiton jälkeen.