Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen menestysresepti 2023

Vierailija
11.01.2023 |

Mitä mieltä tämän kauden tuotteista?
Aiotko maistaa jotain?
Tulevat kauppoihin jo 2.2.

Saapa nähdä ehtivätkö kaikki valmiiksi, monet on vielä pahasti kesken.

Kommentit (448)

Vierailija
21/448 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki mainos, mutta kyllä ohjelmasta hyötyvät kilpailijatkin.

Vierailija
22/448 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikista kilpailijoista. Minusta se Nanne on jotenkin herttaisen höslä. Tykkään hänen äänestä ja murteesta. Mutta luonteeltaan ehkä vähän liian helposti lannistuva ja känkkäränkkä välillä.

Kaisan (? se tahinimuija) kohdalla ihmetyttää se, että hänen esiintymisissä soi tosi usein se "lä lällä lä lää" -taustamusiikki. Ihan kuin ohjelman tekijät olisivat valinneet sen hänen tunnarikseen, vaikka se musa toki ollut mukana muillakin kausilla.

Kalatassun kehittänyt kokki-iskä on perusilmeeltaan tosi murheellisen näköinen.

Kaikkia tsemppaan. Ovat tehneet ison työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/448 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että Vöner on tehnyt Jemman kanssa yhteistyönä säilyketuotteen, jossa on Vöneriä tomaattikastikkeessa. Ja kuulemma lisää Vöner-tuotteita on tulossa erimakuisilla kastikkeilla. Tätä voisin kokeillakin. Vöner on yksi harvoista hyvänmakuista kasviproteiinituotteista.

Vierailija
24/448 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatassua voisi kokeilla, jos laatu saadaan sellaiseksi kuin se oli alussa (Royn käsin tekemänä).

Vierailija
25/448 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tässä ohjelmassa eniten ihmetyttää se, että kilpailijat ovat niin eri lähtökohdissa. Esim. Kalatasssua ja linssikeittoa vasta kokeillaan tehdä yhden henkilön voimin kotikeittiössä. Sitten taas Jemmalla on takana kokonainen tehdas ja sen henkilökunnalla kymmenien vuosien kokemus alalta.

Vierailija
26/448 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sekä Kalatassu että linssikeitto viime jaksossa viety tuotantolaitokseen asti - kumpikin vähän huonoin tuloksin. Että sikäli olen samaa mieltä, että valmiudet saada massatuotettavana onnistuva tuote on hyvin erilaiset riippuen siitä, missä ja miten kehittely alkaa.

Vierailija
27/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tahini-tyyppi ei ikinä voi myöntää olevansa väärässä. Hän tietää aina kaiken paremmin kuin kukaan muu.

Vierailija
28/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa nuo keinotekoisesti tuotetut elintarvikkeet, en syö mitään ihmeellisiä komboja ruoassa. Syön hyvin yksinkertaista ja terveellistä ruokaa, en tarvitse mitään ihme ruokainnovaatioita.

Vierailija
29/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa nuo keinotekoisesti tuotetut elintarvikkeet, en syö mitään ihmeellisiä komboja ruoassa. Syön hyvin yksinkertaista ja terveellistä ruokaa, en tarvitse mitään ihme ruokainnovaatioita.

Olen samaa mieltä. Ällöttää ajatus kalapihveistä, joihin soseutettu ties mitä jne. Syön hyvin pelkistettyjä ruokia, yhtä raaka-ainetta.

Vierailija
30/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatassu on paska tuote.

Vierailija
31/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilan Smokehause tuote on ainoa, minkä aion ostaa. SEllaista kun ei ole muilla. Kalatassu seuraavana, jos saadaan vielä tuote meheväksi.

En ymmärrä tätä tahini smoothieta ollenkaan. Hyllyssä on piiiitkä rivi hyviä smoothieta, tahini ei edes ole hyvää.

Vierailija
32/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattilan Smokehause tuote on ainoa, minkä aion ostaa. SEllaista kun ei ole muilla. Kalatassu seuraavana, jos saadaan vielä tuote meheväksi.

En ymmärrä tätä tahini smoothieta ollenkaan. Hyllyssä on piiiitkä rivi hyviä smoothieta, tahini ei edes ole hyvää.

Koska tahiinin kehittelijä on nuori nais-oletettu.

Vierailija
33/448 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se on pakko saada jollai konstil hommattuu tota Smokehouse safkaa tänne USAan. Tsaigedeelisen kovaa duunii Terolt etenkin pakkaustehtäväs. Way to go Tampereen Tero!

Vierailija
34/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2021

Ferm Foods Oy Miki Puikkonen Bean better härkäpapusuikaleet

Foodin Oy Maria Jalkanen Chiapud chian siemenistä, marjoista ja hedelmistä valmistettu vanukas

Leivon leipomo Oy Anssi Räntilä Kaurakas kaurapasta

Kamaboko Finland Oy Henrik Kovanen Leikkala särkikaloista valmistettu kalaleike

KomeroFood Oy Pekka Nuutinen Komero lounaskippo

Mums Oy Marjaana Pohjola Fallero härkäpavuista valmistettu falafel

Tuotantokauden voitti Mums Oy:n Fallero.

Myynnissä edelleen kaikki?

Eikö se mene niin että vain kolme parasta pääsee kauppoihin? Komeron kippo, fallero sekä leikkala viime vuonna. Leikkalaa en ole hetkeen nähnyt, tosin en ole varmaan käynyt lähellä sitä kalahyllyä missä niillä olisi myyntipaikka. Eli todennäköisesti kaikkia kolmea on myynnissä edelleen.

Vierailija
35/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt kahden viikon tauko meille Cmore-katsojille? Eli huomenna ei tule uutta jaksoa, finaali on vasta ensi viikolla?

Finaalin jälkeen tuotteet on muistaakseni heti seuraavana päivänä kaupoissa eli silloin finaalin pitää tulla joka mediasta yhtä aikaa.

Vierailija
36/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että Vöner on tehnyt Jemman kanssa yhteistyönä säilyketuotteen, jossa on Vöneriä tomaattikastikkeessa. Ja kuulemma lisää Vöner-tuotteita on tulossa erimakuisilla kastikkeilla. Tätä voisin kokeillakin. Vöner on yksi harvoista hyvänmakuista kasviproteiinituotteista.

Minä kiinnitin huomiota siihen että kastiketta näytti olevan jonkun maistajan lautasella enemmän kuin itse kanaa joten toivottavasti ei tule pettymystä kun ostaa ekan kerran. Lisäksi ihmettelen miksi purkit on noin pieniä eli yhden hengen annos. Jos hinta keikkuu paljon korkeammalla kuin esim tonnikalapurkin hinta, jäänee ostamatta. Saman firman kalasäilykkeet on ainakin olleet minulle aivan liian kalliita.

Vierailija
37/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
38/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistin virkistämiseksi:

2019

Knehtilän luomutuote Oy Minna Sakki-Eerola Pieni Puro tattarimuro luomutattarimuro

Särkifood Oy Paavo Vallas Särvin särkijauheliha

Probitat Oy Carme Plumed-Ferrer Mozumo kvinoasmoothie

Leivon leipomo Oy Anssi Räntilä Boltsi vegaaninen pyörykkä

Alavuden Öljynpuristamo Oy Hanna Yli-Kuha Juureva kasvislevite

Lipasu Oy Annika Ikonen Härtelö härkäpavusta tehty jäätelö

Tuotantokauden voitti Leivon leipomon Boltsi.

Myynnissä Boltsit, lisäksi ehkä Juureva (tämä on oma käsitys, en jaksa googlailla)

Miksei Härteloo oo enään myynnnis.

Myynnit jääneet vaisuksi?

Itse olen ostanut säännöllisesti vain Boltsia. Suurinta osaa en ole edes maistanut kun on paljon ruokarajoitteita. Tämän vuoden tuotteista maistan varmaankin niitä smokehouse liharuokia ja jemmasäilykkeitä. Muut ei kiinnosta. Jotain salaattiversiota kaipaisin myyntiin, nykyiset olen jo maistanut. Suvisalaatille ei ole löytänyt vielä voittajaa, eikä sekään tässä kisassa ole ollut.

Vierailija
39/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mene niin että vain kolme parasta pääsee kauppoihin? Komeron kippo, fallero sekä leikkala viime vuonna. Leikkalaa en ole hetkeen nähnyt, tosin en ole varmaan käynyt lähellä sitä kalahyllyä missä niillä olisi myyntipaikka. Eli todennäköisesti kaikkia kolmea on myynnissä edelleen.

Kyllä ne kaikki 5 finalistituotetta tulevat myyntiin ja vieläpä samana päivänä. Olen ostanut sekä toissa että viime vuonna kaikki tuotteet kokeiluun (kyllä, olen tv-ohjelman mainonnan uhri). Ihan äskettäinkin ostin Chia Goodin Kolme marjaa -purkin Lidlistä :) Bean betteriä ostanut myös useamman kerran. Ja Boltsilta chilimaku käytössä eniten.

Vierailija
40/448 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kaikki 5 finalistituotetta tulevat myyntiin ja vieläpä samana päivänä. Olen ostanut sekä toissa että viime vuonna kaikki tuotteet kokeiluun (kyllä, olen tv-ohjelman mainonnan uhri). Ihan äskettäinkin ostin Chia Goodin Kolme marjaa -purkin Lidlistä :) Bean betteriä ostanut myös useamman kerran. Ja Boltsilta chilimaku käytössä eniten.

Hetkinen, niitä finalistejahan onkin 6 eikä 5, my bad! Mutta kaikki siis tulee myyntiin ensi viikolla.