Juristeja paikalla? Missä vaiheessa kerrostalonaapurin kyttäämisestä voi tehdä rikosilmoituksen?
Onko jotain esimerkkejä, milloin rikoksen tunnusmerkistö täyttyy?
Olen äärimmäisen kyllästynyt naapurin vuosia jatkuneeseen kyttäämiseen, sekä osittain vainoamiseen aiheetta.
Naapuri on eläkkeellä ja esim. minun etätyöskentely on tosi vaikeaa melun takia. Hän ravaa äänekkäästi työpäiväni aikana rappukäytävässä valehtelematta 10 kertaa. Minulla on vaativa asiantuntijatyö mitä olen varsinkin korona-aikana tehnyt kotoa käsin.
Kuulin taloyhtiön toiselta asukkaalta, että naapuri mm kertoo minusta, kuinka olen masentunut yms. Mitkään näistä väitteistä terveydestäni ei pidä paikkaansa. Lisäksi tämä naapuri on käytännössä minulle vieras ihminen.
Mitä asialle voi tehdä?
Kommentit (46)
Erikoista, että "vaativassa asiantuntijatyössä" on niin paska palkka, ettei saa hommattua kotia muualta kuin pahviseinäisestä vuokramurjusta.
Ihmiset puhuvat toisistaan kaikenlaista soopaa taukoamatta. Jollakinhan se oman elämän tyhjiö on täytettävä. Luultavasti juoruaa ja "tietää" muidenkin naapureittesi asiat. Mulla on ollut tällainen naapuri, "tiesi" toki minun asiani, mutta myös monen muun asiat naapurirapuista, mutta yllättäen myös naapuritalosta. Näitä sitten ruoti aina kun kohdalle osui. Siinä sitten pokerina kuuntelin, vaikka jutut olivat välillä niin X-fileä, ettei parhaat sadutkaan yltäneet samaan. Näitä on. Siinä vaiheessa kun neighbourino istuu sun soffalla ja kyttää, pyydä virka-apu paikalle kantamaan tyyppi pois. Muuten jätä omaan arvoonsa. Lienee muidenkin silmissä tunnettu tarinoistaan, eikä oteta varteenotettavan vakavissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi valvoo rikoslain toteutumista ja tekee esitutkintaa. Jursitit ovat oikeudessa, johon syyttäjä poliisin esitutkinnan jälkeen voi vastaajan haastaa.
Kertomasi ei täytä rikoksen tunnusmerkistöjä. Ei syytettä.
Mikäli tilanne olisi vakavampi, syyttäjä ei syyttäisi vähäisen merkityksen vuoksi.
Älkää rasittako oikeuslaitosta asioilla, jotka voitte itse selvittää kohtaamalla ihmisen ja kysyä asiasta.
Juu. Ei mene vainoamiseen vaikka taloon tullut alkaa porukoineen häiriköidä. Käyvät hakkaamassa ja potkimassa ovea, toistuvasti. Poliisi ja isännöitsijä, otettu yhteyttä, samoin sossu koska alaikäisiä. Ei auta. Häiriköinti jatkuu, eri tavoin. Uudenvuodenyönä yritti saada sähikäisiä parvekkeelta heitellen saada jotain aikaan, haistatteluja huuteli perään. Kakaran esittämä tappouhkaus, teini, meni poliisilta rikosilmoituksesta lastensuojeluun "ettei tarvitse aloittaa tutkintaa"! Tää porukka tulee vainoamista harjoittarn huutelemaan kirjaston ikkunan raa silloin kun omatoimiajalla siellä ollaan. Eikö ole vainoamista? Levittävät törkeitä loukkaavia puheita, ilmeisesti jossain vaiheessa ottaneet valokuvan salaa jota levitetty, minnekään - toiseen kaupunkiinkaan ei voi mennä joutumatta itselle tuntemattomien huutelun kohteeksi!
Eikö ole vainoamista! Tuo samassa talossa asuva, sen nimikään ei ole tiedossa, joten tältä puolelta ei ole mitään sinne päin aiheutettu. Mielisairasta sakkia!
Ja tyhmää sakkia! Sillä esim se kirjastolla häiriköinti, lopulta mitä suurimmalla todennäköisyydellä just ton porukan tekemisiä kun paikkoja oli hajotettu!
Viimeisin ton pirukan häiriköinti eilen illalla: yhdestä kämpästä tehdään muuttoa, tavanomaiseen verkkaiseen tapaan eli vähän kerrassaan kuskataan tavaraa ja muutto kestää päiviä, tällä kertaa viikkoja jopa koska omistavat kämpän. No, eilen oli taas muuttajat hommissa, niin siitä sitten otti häirikköporukka tilaisuuden, tulivat oven taa suutaan soitramaan, siis ihan oven taa! Ja puheet kaistapäisiä! Tässä ketjussa sanotaan, että rapussa saa kulkea, juu, niin saa, mutta kuuluuko se rappu asukkaiden kotirauhan piiriin. Ainakaan mitään kameravalvontaa rappuun ei voi laittaa. Mutta ei sieltä rapun suunnasta kyllä saa asuntoihin päin häiriköidäkään. Ja tätä, että jonkun toisen ouuhailua rapussa käytetään hyväksi häirintään ryhtyessä, tuo tietty porukka on harrastanut ennenkin.
Joulun aikaan, lähdin illalla ulos, jäin ala-aulaan laittamaan nastoja eli liukuesteitä kenkien pohjiin ja sitä tehdessäni tuon häirikköporukan kämpästä alkoi kuulua minuun kohdistettua huutoa. Asun muuten talossa tota porukkaa alemmassa kerroksessa ja siinä mielessä erikoista että tiesivät minun olevan siellä aulassa.Mielisairasta porukkaa!
Ai niin, kun on häirinnästä sanottu se jätkä räkii naamalle! Että se siitä!
Isännöitsijälle meni ilmoitus joka ainoan oveen potkimisen ja hakkaamisen jälkeen. VIimeisissä ruvettiin kirjoittamaan että tämä ovihan on taloyhtiön omaisuutta, että mitäs se nyt sitten oikeasti minua liikuttaa, minä voin sitten tehdä kotirauhan häirinnästä rikosilmoituksia, ovi on teidän asianne. Ehkä tämän jälkeen oli sitten isännöitsijältä lähtenyt poliisiin jotain kommenttia, sillä ehkä vasta sitten poliisilla oli jokin teko näitten häiriköitten suhteen. En tiedä. Ja tää "läl läl lää, ei oo todistajii", no, sen oveen kohdistetun ilkivallan kuuli kyllä jokainen joka tässä talossa oli paikassa. Sen verran koväänistä porukkaa toi sakki on. En tiedä millaiset kengät niillä on jalassa, mutta kun ne laukkaavat rapussa, niin ääni on kyllä melkoinen pelkästään siitä laukkaamisesta tulevana.
Ja siis täysin tyhmiä: kirjastossakin on kameroita, joten aika tyhmää mennä sinne hajottelemaan yhtään mitään.
Kovasti ovat olevinaan niin kuin fiksuja ja tietävinään ja osaavinaan kaikki säännöt... No, kuitenkin heitellään ilotulitteita tulipalovaaraa aiheuttaen. Niin joo, tää oli kanssa, autonrenkaat oli kuulemma heti hävinneet piha-alueelta, ulko-oven vierestä, joten sillä varjolla kun ne joku sitten mukamas kiltisti oveen pistetyn lapun ilmaantumisen jälkeen palasivat sinne pihalle, niin sitten ne saattoi nostaa aulaan ne renkaat... Ja juu, ovihan on auki päivät pitkät, ei lukittu siis, eli jos joku haluaa ne oikeesti nyysiä, niin ei sitä mikään estä näin talviaikaan iltapimeällä!
Tuollaista sakkia.
Tuollaista sakkia.
Sosiaalitoimistoon ei mitään ilmoituksia kannata tehdä, sillä se ei muuta kuin lisää löylyä kiukaalle. Sossu on sossu on sossu.
Mielisairasta porukkaa.
Juu, niin joku kisa sillä on meneillään omassa mielisairaassa päässään. "Joko meillä on enemmän huonekaluja kuin .... " "Meillä onkin isompi joulutähti ikkunassa kuin..."
Mielisairasta sakkia! Mielisairasta sakkia!
Räkii naamalle! Kirjoittelee poismuuttoilmoituksia! "Tiedätkö sinä kuinka moni täällä sinua vihaa!" No, minä en ole sinulle mitään tehnyt, joten sairautes on syynä vihaas! "Se on hoidossa", sanoo akka, no, yks juttu, mikähän hoitojakso kestää monta monta kuukautta..... EI mikään, paitsi....
Vierailija kirjoitti:
Jos joku levittäisi minusta perättömiä terveystietoja ympäri taloyhtiötä niin varmasti tekisin rikosilmoituksen. Ap kertoi, ettei edes tunne naapuriaan sen kummemmin.
Meidän taloyhtiössä asuu eukko, joka kyttää alvariinsa tekemisiäni. Puhuu täysin perättömiä muille. Ei hetkauta minua pätkääkään, itsehän tiedän, miten asiat ovat. Antaa muorin kälättää ihan rauhassa.
Oletko sinä kenties manninen, etkä ihminen
Vaativa asiantuntija työ=7-23 provoilu av:lla :D:D:D:D:D:D