Paljon ompelevat, missä säilytätte ompelulankojanne
ja muita tarvikkeita? Mulla langat on tähän asti olleet isossa peltirasiassa, mutta kaikki ei enää mahdu siihen ja pitäisi keksiä toimivampi systeemi.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, kiitokset jo etukäteen!
Kommentit (7)
LAngat on siinä jaoteltuna värien mukaisesti eri osioihin.
Paras varmaan olisi, jos olisi sellainen lokerikko jossa jokaiselle rullalle on oma pieni lokero, niin lankojen päät eivät lähtisi takkuuntumaan keskenään. Tai sitten
sellaiset ohuet pienet tapit alustassa, joihin langat voisi laittaa aivan kuten ompelukoneessakin.
Minulla on avonaisessa muovilaatikossa tällä hetkellä, ja langat menevät todella helposti sekaisin. Aiemmin oli suljettava rasia mutta se jäi liian pieneksi. Nyt haaveilen että saisin jonkun väsäämään minulle sellaisen puisen levyn jossa on pieniä tappeja mihin lankarullat voisi laittaa. Pysyisivät siististi järjestyksessä
jonka ylösnostettavassa kansilokerossa mulla on lankarullat. Koska lokero on aika matala mutta leveä, pysyvät järjestyksessä. Olennaista on kuitenkin että se langanpään muistaa vetää siihen lokoseensa, jottei rulla purkaannu ja langat mene sekaisin.
Olen kuitenkin luopunut miljoonien eriväristen lankojen käyttämisestä. Tätä nykyä mulla on enää kymmenkunta eri väriä, joista valkkaan vain sopivimman. Sen verran tikkaus saa olla eriväristä, olen päättänyt, että se on vain pirteä koristus.
Siinä Langat on kivasti esillä, ja taittamall litteäksi ei pääse tippumaan. Mäkin ostin sellsien langoilleni mutta perhosidontaa harrastava mieheni otti sen omaan käyttöönsä:-)
tuollaisessa isossa "miesten" työkalupakissa. Mies osti itelleen jättikokosen pakin ja huomasin sen käteväksi lokeroiden ja tilan kannalta. Joten hommasin itellenikin samanlaisen.
Tai sellainen puinen iso laatikosto, jossa jalat ja kahva. Siellä eri osioita.