Miksi vessanpönttö haisee aina k*selle! Pesin sen juuri ja silti jäi virtsan haju!
Miksi vessanpönttö haisee virtsalle?? Ei ole päästetty pinttymään, ihan valkoinen on pönttö sisältä ja ulkoa, sitä on pesty säännöllisesti, mutta silti se haisee ajoittan kuselle, välillä enemmän välillä vähemmän. Äsken pesin, mutta lievää hajua on edelleen havaittavissa. Pesin joka puolelta, reunan alta ja pöntön juurella olevan sauman.
Pakko laittaa raikastin joka peittää lopun hajun!
Mikä olisi hyvä pesuaine jolla lähtee kaikki loputkin k*sen hajut??
Kommentit (100)
Meillä on sama ongelma. Vessaa pestään ahkeraan, muoviosat on uusittu, vessan silikonit vaihdettu, on tukevasti kiinni ja hohtaa puhtauttaan samoin kuin ympäröivä huone ja lattiat. Pestään myös posliinisen reunan alta ja annetaan pesuaineiden vaikuttaa, mutta silti pönttö löyhkää vanhalle virtsalle. Heti pesun jälkeen, se posliini itsessään, muovireunuksen alta, haisee virtsalle. Siihen ei pure mikään. En ole siivousfriikki, mutta nolottaa vieraiden käyttäessä vessaa, kun haisee niin pahalta. Ei tuntunut tämäkään raati keksiä siihen syytä...taitaa mennä pönttö vaihtoon. Ehkä edelliset omistajat antoivat virtsan seisoa reunoilla tai jotain...mene ja tiedä.
Meillä uusittiin pönttö. Joka päivä olen sen pessyt ja rinkulan alle suihkuttanut pesuainetta ja pyyhkinyt. Silti siihen on pikkuhiljaa kûśirantu palanut eikä se lähde millään. Olen kokeillut etikat, kloriitit ja ihmesienet. Ei lähde.
Vierailija kirjoitti:
Meillä uusittiin pönttö. Joka päivä olen sen pessyt ja rinkulan alle suihkuttanut pesuainetta ja pyyhkinyt. Silti siihen on pikkuhiljaa kûśirantu palanut eikä se lähde millään. Olen kokeillut etikat, kloriitit ja ihmesienet. Ei lähde.
Lasituspinnoite epäonnistunut ja silloin tuotteessa on virhe. Takuuseen laitat.
Pönttösi emalipinta on syöpynyt vanhasta kusesta ja liian vahvoista wc-pesuaineista rikki. Siksi kusi pinttyy kiinni eikä lakkaa haisemasta.
Vierailija kirjoitti:
Pönttösi emalipinta on syöpynyt vanhasta kusesta ja liian vahvoista wc-pesuaineista rikki. Siksi kusi pinttyy kiinni eikä lakkaa haisemasta.
Vessanpönttö ei ole emalia vaan posliinia!
Musta Harpic vaikuttamaan pönttöön yön yli, kyllä lähtee hajut
Kustu kännipäissään lattialle...selvä syy
Jotkut pesuaineet oikeasti haisee kuselle. Kokeile vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä nostettavassa rinkulassa lasitusta ole. Kovaa materiaalia mutta kaiketi jotain muovia se on.
Vierailija kirjoitti:
Kusenpolttama pönttö!
Kuset vain hunajaa,ei haise kusi.
Tolua tai mäntysuopaa pesuveteen ja kaada sitä kauttaaltaan koko pytyn päälle, hankaa ja kuivaa. Itse pyttyyn kloriittia ja pytty pestävä sisältä kauttaaltaan. Sisäreunat huom! Suojahanskat pesussa. Ei takuulla haise kun pesee kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessanpönttö ei ole emalia vaan posliinia!
Emalilla tarkoitetaan posliinin kiiltävää pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni näyttäis epäilevän, etteivät "muut" ymmärtäisi ihan itse pestä pöntön reunojen alta, sekä ympärillä olevaa lattiaa ja seiniä ja siksi muistuttavat tästä > LOL
Onks siis oikeesti joku niin heikkomielinen, ettei ole ihan_aina_tehnyt sitä kaikkea vessaa pestessään? Että vessan pesu on yhtä kuin pestä se pytteröinen sisäpuolelta ja siinä se. Herramunvereni.
Aika monessa vuokrakämpässä kun olen ensimmäistä kertaa pessyt vessan, on sieltä pöntön reunojen alta tullut valtava määrä mustanruskeaa likaa. Tästä päätellen moni ei todella pese sitä koskaan. Eli kyllä noita heikkomielisiä ilmeisesti riittää.
Mun vessassa haju tulee pöntön takaosasta, joka on seinää vasten, ja pöntön alaosan koloista, joissa ei juuri nyt ole peitetulppia. Olisi kivaa saada ratkaisu.
Ostakaa uusi kansisysteemi. Siihen pinttyy ajanmittaan osuneet roiskeet ym. Jotkut materiaalilaadut alkavat haista eikä niitä saa hajuttomaksi millään. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä nostettavassa rinkulassa lasitusta ole. Kovaa materiaalia mutta kaiketi jotain muovia se on.
Just siihen pakeliitti kansisysteemiin se haju pinttyy. Ovat vielä kalliimipia kuin norm muuoviset, jotka eivät ala heti haista. Tämä on testattu meillä.
Minä en saa millään puhtaaksi sitä rinkulan alapuolta. Olen kokeillut puhdistusaineet ja etikat, mutta ei auta. K u s i on palanut siihen, vaikka on kohtalaisen uusi pönttö (n.vuoden) ja rinkula pestään monta kertaa viikossa.