Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkkeellinen pas, alkiot ei selvinny sulatuksesta: milloin menkat?

15.11.2006 |

Käytin siis zumenonia 18 päivää ja lugeja 3 päivää. Pakkasessa oli vain kaksi kaveria ja sippasivat. Onko oletus oikein, että samoin kuin ivf:ssä, menkat alkaa jonkin ajan kuluessa lugejen lopetuksesta? Vai onko kiinni estrogeenistakin? Ei kai tässä mitään ovulaatiota tule ennen vuotoa?

Lisäksi: onko kenelläkään ihan varmaa tietoa siitä, ovuloiko lääkkeellisessä passissa? Kun soittelin joskus aikatauluista, kyselin samalla, että pitääkö ovulaation olla tapahtunut ennen siirtoa, kun mulla pitkä kierto. Hoitaja sanoi, että zumenon saattaa aikaistaa ovulaatiota. Nyt kun kysyin ultrassa lääkäriltä, että kummalta puolelta irtoaa, niin ei tässä hoidossa tapahdu ovulaatiota. Kai mä lääkäriä uskon, " munasarjoissakaan ei näkynyt mitään ihmeellistä" . Sekottikohan se hoitaja johonkin muuhun lääkkeeseen, hassua...

Toivon, ettei muilla ole kokemusta keskeytyneestä passista, mutta jos on niin kiitollisena otan tietoa vastaan!

Terkuin Katijo

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla oli samanlainen tilanne toukokuussa. Eli lääkkeellinen PAS meneillään, mutta se keskeytyi, koska alkiot eivät selvinneet sulatuksesta. Mulla menkat alkoivat neljä päivää crinonen (mulle lugen tilalla) lopettamisen jälkeen. Ja polilta saamissani ohjeissa sanottiin myös, että menkat alkaa muutaman päivän sisällä lääkkeen lopettamisesta.

Ovulointiin lääkkeellisen PASsin aikana en muuten osaa sanoa. Tiedän vain sen, että zumenonin tarkoitus on valmistaa kohtua (limakalvoa) vastaanottamaan alkiot.

Vierailija
2/6 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että olette myös kokeneet tämän. Mulla varmaan alkaa sitten menkat tällä viikolla synttäreiden tai tupareiden kunniaksi :( Mutta pääseepähän sitten uuteen kiertoon, ettei tarvii ihmetellä. Tekee kyllä mieli jättää passit väliin jatkossa, varsinkin, jos pakkaseen menee taas vain kaksi. Meillä oli kyllä päivän pidempi viljely ja oon kuullu, että isommat alkiot huonommin kestää pakastuksen.

Tsemppiä teille hoitoihin(?)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia passista. Meillä takana nyt 4 inssiä ja 2 ivf-hoitoa. Molemmilla ivf-kerroilla saimme pakkaseen vain kaksi alkiota. Ja ekalla passilla tosiaan kumpikaan näistä alkioista ei selvinnyt. Nyt seuraavien menkkojen jälkeen ollaan aloittamassa seuraavaa passia, mutta odotukset ei tosiaankaan ole korkealla. Jotenkin sitä ajattelee, että miksi ne kaksi alkiota tälläkään kerralla selviäisi sulatuksesta...

Mutta kai sitä on vaan tsempattava itseään ja kokeiltava tämäkin mahdollisuus. Täytyy olla kiitollinen niistäkin kahdesta alkiosta. Tsemppiä hoitoihin myös sinulle:)

Vierailija
4/6 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellisessä PAS:ssa nimenomaan tuolla koktaililla tarkoitus on saada omien munasarjojen toiminta lamaantumaan sen kierron ajaksi ja otetuilla hormoneilla simuloidaan kk-kierron vaihetta. Et siis ole ovuloinut, jollei lääkitys ole ollut pahasti pielessä. Jos munarakkula on lähtenyt kasvamaan, siitä tulee todnäk vain kysta.

Kierron pituuteen en osaa sanoa.

Vierailija
5/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä sulle tutkimuksiin Tiuhtiainen. Annastiinalle peukkuja passiin, kyllä ne pienet nyt saa luvan selvitä!

Kaivelinkin netistä, että sekä kypsyvä munarakkula (solu?) että keltarauhanen tuottaa estrogeeniä eli ihan järkevää, ettei estrogeenin kanssa ovuloi.

Vierailija
6/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkat tosiaan alkoivat kolme päivää lugejen lopettamisen jälkeen, synttäreiden kunniaksi :(