Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Tämä tapaus on tuonut nyt erittäin näkyväksi aika piilossakin vielä olleen naisvihan, ihan pelottavassa määrin. Nyt on helpompi uskoa kaikkia kiusattuja naisparkoja kun äijät täällä ilmaisevat miksi vihaavat ja sen vihan määrä on ihan jäätävää. Ja johti sitten tällaiseen julkiseen tappoon jo suorilta.
Olen erittäin järkyttynyt. Ja vielä lauseita tullut joissa jo järkyttyneitä naisia muka karaistaan lisäjärkyttämällä kiusaten systemaattisesti- niin se on jo niin sairasta ettei mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkojen mielestä pitäisi puhua ja puhua. Joku on pommi kädessä niin ruvetaan puhumaan vaikka lapsuuden traumoista. HUOH. Olette itse käyneet siellä terapiassa kymmenen vuotta ja mitä hyvää se on saanut aikaan??
Henkilöllä ei ollut pommia käsissä. "Sana on miekkaa väkevämpi". Lihapäät eivät ymmärtäneet että saattoi olla vertauskuvallinen ilmaisu. Eri asia jakaa Jumalan sanaa ja esitteitä tai kävellä pommi käsissä. Teillä lihapäiden puolustelijoillako ei ole tuosta mitään käsitystä.
Mitenkähän osaisit toimia elvytystilanteessa? Oletko koskaan painanut? Tai arvioinut kenenkään elintoimintoja?
Liittyy asiaa mitenkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se akka oli täysi hermoheikko hihhuli joka oli saanut jo varmaan kymmenen varoitusta aiemmin.
Oletko vartija tai jv. Toivottavasti et.
Ei av-palsta ole mikään läpileikkaus Suomen kansasta vartijoiden ja muineen, täällä on sairaseläkkeellä olevia maalaisnaisia 99 %
Tässä ketjussa on semmoisia inttäjä- ja jankuttajanaisia, jääneet aikanaan miestä vaille seinäruusuiksi ja nyt syyttävät sylki vaahdoten nuoria miehiä omista mielikuvitusasioistaan.
Menkää miehet omille palstoillenne jankkaamaan, ei teitä hyväksytä sielläkään.
Täällä akkojen palstalla saa enemmän huomiota. Ylilaudalla on kaikki muutkin samanlaisia himassa kaljaa kippaavia tyyppejä. Mulla on sentään läskipääkoira seurana. Raju on se.
Hanki kissa, niin näät kuka teidän perheessä määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla menee nyt ketjussa sosiaalitantan ja vartijan tehtävät sekaisin, ensimmäiset puhuvat ja lässyttävät, eivätkä saa mitään aikaan, toiset toimivat koska on pakko.
Helluntai-inttäjän mielestä varmaan Turun puukottajaltakin olisi pitänyt mennä kysymään, haluatko poistua. "Ai et, no minäpä lähden tästä itse".
:D
Lihapää ei käsitä sillä aivosolullaan että kaksi täysin erilaista tapausta. Kertoo sinunkin järjenjuoksun tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkojen mielestä pitäisi puhua ja puhua. Joku on pommi kädessä niin ruvetaan puhumaan vaikka lapsuuden traumoista. HUOH. Olette itse käyneet siellä terapiassa kymmenen vuotta ja mitä hyvää se on saanut aikaan??
Henkilöllä ei ollut pommia käsissä. "Sana on miekkaa väkevämpi". Lihapäät eivät ymmärtäneet että saattoi olla vertauskuvallinen ilmaisu. Eri asia jakaa Jumalan sanaa ja esitteitä tai kävellä pommi käsissä. Teillä lihapäiden puolustelijoillako ei ole tuosta mitään käsitystä.
Mitenkähän osaisit toimia elvytystilanteessa? Oletko koskaan painanut? Tai arvioinut kenenkään elintoimintoja?
Liittyy asiaa mitenkä?
Niin, tuossa iltalehden jutussa ylilääkäri arvioi vartijoiden toimintaa. Pitää olla melkoisen paljon kokemusta hätätilanteista, elintoimintojen arvioimisesta ja -seuraamisesta ja tietenkin PPE-D elvytyksestä, jos voi väittää vartijoiden toimintaa huonoksi. Silloin pitää pystyä itse tilanteessa parempaan. Siksipä kysyinkin, onko kommentoija koskaan kohdannut elotonta tai elottomaksi menevää ja onko elvyttänyt.
Siltä videolta näkee, että vaikka yksi kuinka yrittäää saada vielä vastustelemaan, jotta hommassa olisi enemmän mielekkyyttä, niin uhri makaa elottomana ja neljä miestä koko ajan voimillaan varmistamassa, ettei liiku minnekään.
Tämä on vähän aiheen sivusta, mutta en haluaisi aloittaa ihan uutta ketjua.
Toivoisin asiallisia vastauksia.
Mietin pitkään viitsinkö kirjoittaa tästä, mutta haluaisin kysyä, onkohan täällä muita jotka ovat ottaneet tämän tapauksen syystä tai toisesta todella raskaasti?
Olen viime lauantaista asti lukenut paljon tapaukseen liittyvää keskustelua ja uutisointia, nähnyt kuvia ja videoita. En tiedä miksi tämä tapaus vaikuttaa muhun jotenkin todella voimakkaasti. Uhria on kuvailtu että oli kaikille ystävällinen ja kiltti (jopa liian kiltti mikä johti siihen että oli joutunut elämänsä aikana väärinkohdelluksi) ja hän arasti/pelkäsi miehiä (voi vain kuvitella miten on pelännyt häntä piteleviä miesvartijoita). Hän tykkäsi käydä ostoskeskuksessa; hän viihtyi siellä ja viihtyi ihmisten keskellä (surettaa ajatella että koki tällaisen kohtalon "mielipaikassaan").
Näin lehdessä kuvan hänen kotiovesta, ja en voinut olla ajattelematta, miten lauantainakin hän on tapansa mukaan lähtenyt ostoskeskukseen;
laittanut repun selkään ja sulkenut oven, tietämättä ettei enää palaa. En saa mielestäni sitä kuvaa missä hän makaa ostoskeskusken lattialla reppu selässä vartijoiden painaessa häntä maahan. Voi vain kuvitella miten hän pelkäsi ja miten hädissään hän oli.
En tiennyt uhria, enkä ollut silminnäkijänä, mutta silti tämä vaikuttaa muhun jotenkin tosi paljon (voi toki olla että oma ahdistus/masennus taustalla vaikuttaa myös, olen myös muista syistä herkässä tilassa). Tämä tapaus järkyttää ja surettaa tosi paljon ja tuntuu että on pakottava tarve koko ajan lukea asian liittyviä keskusteluja jne. Tuntuu, että on vaikea keskittyä mihinkään.
Oon itkenyt eilen aika paljon (voi olla että myös jotkut muut taustalla olevat tunteet purkautuu samalla) ja mieli on tosi alhaalla.
Olen lukenut muilta että tapaus järkyttää jne. mutta en sen tarkemmin. Välillä mietin olenkohan ainoa (täysin ulkopuolinen) joka reagoi tähän tällä tavalla..
Vierailija kirjoitti:
Naisilla menee nyt ketjussa sosiaalitantan ja vartijan tehtävät sekaisin, ensimmäiset puhuvat ja lässyttävät, eivätkä saa mitään aikaan, toiset toimivat koska on pakko.
Kunhan eivät vaan toimisi jollain tavalla, kun eivät muutakaan osaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapaus on tuonut nyt erittäin näkyväksi aika piilossakin vielä olleen naisvihan, ihan pelottavassa määrin. Nyt on helpompi uskoa kaikkia kiusattuja naisparkoja kun äijät täällä ilmaisevat miksi vihaavat ja sen vihan määrä on ihan jäätävää. Ja johti sitten tällaiseen julkiseen tappoon jo suorilta.
Olen erittäin järkyttynyt. Ja vielä lauseita tullut joissa jo järkyttyneitä naisia muka karaistaan lisäjärkyttämällä kiusaten systemaattisesti- niin se on jo niin sairasta ettei mitään rajaa.
Tässä ketjussa on tullut selville sekin miten miehet ovat hyvin selvillä ympäristönsä naisten asioista ja etenkin "heikkojen" "heikkolahjaisiksi kutsumien " , "mt -potilaiksi kutsumien " asioista ja "hihhuleitten",
ja sitten lähdetty maalittamaan naista nurkkaan.
Jokuhan sanoi myös listasta netissä jossa on nimiä ja aina kun yksi nainen saatu nurkkaan, yliviivattu henkilö. Ja poliisia ei tunnu edelleenkään kiinnostavan.
Kyllä tämä on sisäministerön selvitettävä missä tilassa suoja naisille on tänä päivänä. Kuka hyvänsä tai vaikka monitorista atseleva vartija joka näkee naisten menevän vaikkapa Omenan mielenterveyspalveluun saattaa alkaa maalittamaan!
NYT siellä poliisit TUTKIKAA naisten tekemät ilmoitukset häirinnästä, se on voinut jatkua jo vuosikymmenenkin. Ja näillä on kokonainen mafia siellä näköjään alaspainamassa naisia. etenkin "heikkoja" naisia, vielä. Heillä ei ole mitään oikeutta /pätevyyttä luokitella ihmisiä edes noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluntai-inttäjän mielestä varmaan Turun puukottajaltakin olisi pitänyt mennä kysymään, haluatko poistua. "Ai et, no minäpä lähden tästä itse".
:D
Lihapää ei käsitä sillä aivosolullaan että kaksi täysin erilaista tapausta. Kertoo sinunkin järjenjuoksun tasosta.
Jos pitää puhua, niin kaikki muut taidot katoaa siinä samalla. Toivottavasti eivät erehdy syömään purkkaa työajalla.
Vartijat kokonaan pois kauppakeskuksista ja julkisista liikennevälineistä. Ällöttää kun aina joku p.skasaapas turhantärkeilijä lihapää niissä aina marssii ja etsimällä etsii jotain jonka voisi poistaa tai jota voisi ahdistella. Eikä tuollaiset sadistit pitäisi laittaa hoitoon eikä ottaa niitä töihin joissa ne pystyy näitä sadistisia taipumuksiaan kohdistamaan muihin ihmisiin ihan luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se akka oli täysi hermoheikko hihhuli joka oli saanut jo varmaan kymmenen varoitusta aiemmin.
Oletko vartija tai jv. Toivottavasti et.
Ei av-palsta ole mikään läpileikkaus Suomen kansasta vartijoiden ja muineen, täällä on sairaseläkkeellä olevia maalaisnaisia 99 %
Tässä ketjussa on semmoisia inttäjä- ja jankuttajanaisia, jääneet aikanaan miestä vaille seinäruusuiksi ja nyt syyttävät sylki vaahdoten nuoria miehiä omista mielikuvitusasioistaan.
Menkää miehet omille palstoillenne jankkaamaan, ei teitä hyväksytä sielläkään.
Täällä akkojen palstalla saa enemmän huomiota. Ylilaudalla on kaikki muutkin samanlaisia himassa kaljaa kippaavia tyyppejä. Mulla on sentään läskipääkoira seurana. Raju on se.
Kasva aikuiseksi ja opettele keskustelemaan normaalisti. Ei ihme ettei sulla ole kavereita, kun olet semmonen saa*anan jankuttaja. Tuntuu varmasti pahalta, mutta älä pura sitä meihin.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin asiallisia vastauksia.Mietin pitkään viitsinkö kirjoittaa tästä, mutta haluaisin kysyä, onkohan täällä muita jotka ovat ottaneet tämän tapauksen syystä tai toisesta todella raskaasti?
Olen viime lauantaista asti lukenut paljon tapaukseen liittyvää keskustelua ja uutisointia, nähnyt kuvia ja videoita. En tiedä miksi tämä tapaus vaikuttaa muhun jotenkin todella voimakkaasti. Uhria on kuvailtu että oli kaikille ystävällinen ja kiltti (jopa liian kiltti mikä johti siihen että oli joutunut elämänsä aikana väärinkohdelluksi) ja hän arasti/pelkäsi miehiä (voi vain kuvitella miten on pelännyt häntä piteleviä miesvartijoita). Hän tykkäsi käydä ostoskeskuksessa; hän viihtyi siellä ja viihtyi ihmisten keskellä (surettaa ajatella että koki tällaisen kohtalon "mielipaikassaan").
Näin lehdessä kuvan hänen kotiovesta, ja en voinut olla ajattelematta, miten lauantainakin hän on tapansa mukaan lähtenyt ostoskeskukseen;
laittanut repun selkään ja sulkenut oven, tietämättä ettei enää palaa. En saa mielestäni sitä kuvaa missä hän makaa ostoskeskusken lattialla reppu selässä vartijoiden painaessa häntä maahan. Voi vain kuvitella miten hän pelkäsi ja miten hädissään hän oli.En tiennyt uhria, enkä ollut silminnäkijänä, mutta silti tämä vaikuttaa muhun jotenkin tosi paljon (voi toki olla että oma ahdistus/masennus taustalla vaikuttaa myös, olen myös muista syistä herkässä tilassa). Tämä tapaus järkyttää ja surettaa tosi paljon ja tuntuu että on pakottava tarve koko ajan lukea asian liittyviä keskusteluja jne. Tuntuu, että on vaikea keskittyä mihinkään.
Oon itkenyt eilen aika paljon (voi olla että myös jotkut muut taustalla olevat tunteet purkautuu samalla) ja mieli on tosi alhaalla.
Olen lukenut muilta että tapaus järkyttää jne. mutta en sen tarkemmin. Välillä mietin olenkohan ainoa (täysin ulkopuolinen) joka reagoi tähän tällä tavalla..
Et ole, ajatuskin Omenaan menosta saa jo kauhean stressin nyt päälle! Tämä on nyt 99 % ihmisistä varmaan. Reaktiosi on ihan relevantti. Puhu jollekin niin paljon kuin pystyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy asiaa mitenkä?
Niin, tuossa iltalehden jutussa ylilääkäri arvioi vartijoiden toimintaa. Pitää olla melkoisen paljon kokemusta hätätilanteista, elintoimintojen arvioimisesta ja -seuraamisesta ja tietenkin PPE-D elvytyksestä, jos voi väittää vartijoiden toimintaa huonoksi. Silloin pitää pystyä itse tilanteessa parempaan. Siksipä kysyinkin, onko kommentoija koskaan kohdannut elotonta tai elottomaksi menevää ja onko elvyttänyt.
Itse asiassa olen. Oli vain kuollut 2 tuntia aiemmin. Kysyin kuolinajasta ambulanssin porukalta. Vartijat olisivat todennäköisesti olleet sitä mieltä että hengittää hyvin ja pistäneet rautoihin kun ei olisi totellut poistumiskehotusta. Olettaisin että vartijoiden pitäisi olla ensiaputaitoisia. Kyseessä oli kuitenkin iso porukka josta kukaan ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin asiallisia vastauksia.Mietin pitkään viitsinkö kirjoittaa tästä, mutta haluaisin kysyä, onkohan täällä muita jotka ovat ottaneet tämän tapauksen syystä tai toisesta todella raskaasti?
laittanut repun selkään ja sulkenut oven, tietämättä ettei enää palaa. En saa mielestäni sitä kuvaa missä hän makaa ostoskeskusken lattialla reppu selässä vartijoiden painaessa häntä maahan. Voi vain kuvitella miten hän pelkäsi ja miten hädissään hän oli.En tiennyt uhria, enkä ollut silminnäkijänä, mutta silti tämä vaikuttaa muhun jotenkin tosi paljon (voi toki olla että oma ahdistus/masennus taustalla vaikuttaa myös, olen myös muista syistä herkässä tilassa). Tämä tapaus järkyttää ja surettaa tosi paljon ja tuntuu että on pakottava tarve koko ajan lukea asian liittyviä keskusteluja jne. Tuntuu, että on vaikea keskittyä mihinkään.
No et ole ainoa ja olet normaali. Ne jotka puolustelee hulluja vartijoita ja silmitöntä väkivaltaa ja perusteettomia pakkokeinoa on sairaita ja empatiakyvyttömiä ihmisiä. Itselleni tämä on todella järkyttävä tapaus sen takia, että koen suurta myötätuntoa naista kohtaan joka on selvästi kokenut ihan liian paljon ikäviä asioita elämänsä aikana ja sitten vielä kuoli näin järkyttävällä tavalla. Ei mikään tuomio tuo häntä takaisin. Omaisille tämä on varmasti aivan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat kokonaan pois kauppakeskuksista ja julkisista liikennevälineistä. Ällöttää kun aina joku p.skasaapas turhantärkeilijä lihapää niissä aina marssii ja etsimällä etsii jotain jonka voisi poistaa tai jota voisi ahdistella. Eikä tuollaiset sadistit pitäisi laittaa hoitoon eikä ottaa niitä töihin joissa ne pystyy näitä sadistisia taipumuksiaan kohdistamaan muihin ihmisiin ihan luvan kanssa.
Maailma on muuttunut 20 vuodessa todella paljon, siinä missä 90-luvulla on pärjännyt puhumalla, ei tänään pärjää. Rauhalliselta vaikuttava ihminen voi saada aivan hillittömän raivokohtauksen yks kaks ja alkaa rikkomaan tavaroita. On tullut kuvioihin lääkkeet ja huumeet ja sekakäyttö, ovat paljon arvaamattomampia kuin humalaiset. Humalaisen kanssa vielä pärjää, jos ei ole ottanut ns. rähinäviinaa.
Vartijaksi hakeutuu tietynlaiset, tehtävään sopivat ihmiset. Samoin kuten poliiseiksi ja palomiehiksi ja se on ihan hyvä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy asiaa mitenkä?
Itse asiassa olen. Oli vain kuollut 2 tuntia aiemmin. Kysyin kuolinajasta ambulanssin porukalta. Vartijat olisivat todennäköisesti olleet sitä mieltä että hengittää hyvin ja pistäneet rautoihin kun ei olisi totellut poistumiskehotusta. Olettaisin että vartijoiden pitäisi olla ensiaputaitoisia. Kyseessä oli kuitenkin iso porukka josta kukaan ei ollut.
Eli et ole defibrilloinut etkä ole nähnyt, miten ihminen käyttäytyy elottomuuden alkaessa. Hengittävä laitetaan kylkiasentoon ja turvataan hengitystiet ja sitten jos hengitys on agonaalista, aletaan painamaan. Maallikko painaa, puhaltamista ei nykysuosituksissa suositella, siihen asti kunnes ammattilaiset tulevat välineineen ja lääkkeineen paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunut 20 vuodessa todella paljon, siinä missä 90-luvulla on pärjännyt puhumalla, ei tänään pärjää. Rauhalliselta vaikuttava ihminen voi saada aivan hillittömän raivokohtauksen yks kaks ja alkaa rikkomaan tavaroita. On tullut kuvioihin lääkkeet ja huumeet ja sekakäyttö, ovat paljon arvaamattomampia kuin humalaiset. Humalaisen kanssa vielä pärjää, jos ei ole ottanut ns. rähinäviinaa.
Vartijaksi hakeutuu tietynlaiset, tehtävään sopivat ihmiset. Samoin kuten poliiseiksi ja palomiehiksi ja se on ihan hyvä se.
Vartijaksi hakeutuu ne, jotka on niin tyhmiä ja osaamattomia ettei muissa hommissa pärjää. Vartijana voi nojailla vaikka puoli tuntia ruumiiseen ja laittaa välillä nuuskaa huuleen, ei tarvi toimia mitenkään kun on liian tyhmä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää ja valitettavaa että sairaskohtaus sattuu kaupassa, mutta minkäs sille voi. Hyvä että elvytys alkoi nopeaan ja oli sitä ennen kylkiasennossa.
Kylkiasentoon olisi pitänyt laittaa välittömästi raudoituksen jälkeen. Näin on ohje. Videolla näkyy että elvytys venyi ihmetellessä. Ohjeissa sanotaan että koko aika pidettävä puheyhteys jota ei ollut ennen kuin huomasivat että on eloton. Niin sitten yksi moukka kyselemään onko hereillä. Yksikään siitä sakista ei vaivautunut edes ranteesta pulssia kokeilemaan. Näillä ei koulutus ole mennyt perille tai olivat niin sperman sokaisema.
Katsoin moneen kertaan suurennettuna sen tapahtuman. Kaikki oli joka kohdassa taitamattomia tai eivät vaan välittäneet, en kuin sermin takaa tuli sivullinen.
Sivullisia on turha syyttää.
En syytäkään. Siihen sivullisen tuloon nämä havahtuivat ja pelästyivät. Vasta sitten katsomaan kaulaliinaa ja kyljelleen kun on jo kuollut. Kysyn miksi edes yhdelle ei tullut mieleen seurata ranteesta pulssia, kun oli siinä kädessä kiinni ettei kuollut karkaa.
Näin. Heti olisi pitänyt kääntää kyljelleen. Mieluummin istumaan niinkuin ohjeissa sanotaan. Kokoajan puhuttaa, mitä ei tehty ennen kin olijo kuollut. Vielä kysyn miksi kukaan ei kokeillut pulssia. Kansa, ja omaiset haluaa koko asiasta tarkan seko teon joka sekunnista ja minuutista.
Henkilö joka ei erota elävää kuolleesta arvioi hengityksen. Just just.