Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö paikkansa, jos ei työllisty: Ei ole sukulaisia työpaikoilla palkkaamassa. Nykypäivänä on ehdottomasti oltava!

Vierailija
16.07.2024 |

Napattu kommentti

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan nepotismiksi.

Vierailija
2/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi työ on ollut ja eipä ole sukulaisia ollut oalkkasmassa. No äiti oli kesätyöpaikassa, mutta sillä tuskin oli merkitystä kun niin moni pääsi kyseiseen tehtaaseen töihin, vaikka ei sukua ollut.

Itse en ikinä kehtaisi suositella ketään tuttua töihin. Noloa sitten, kun osoittautuisikin huonoksi työntekijäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain pienellä kylällä hanttihommissa tai kesätöitä hakiessa.

Vierailija
4/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti ei ole omakohtaista kokemusta työllistymisestä sukulaisen yritykseen mutta epäilisin ettei tämä ainakaan isommissa yrityksissä ole yleistä. Ihminen toimii rationaalisesti ja koettaa löytää loogisia syitä miksei työllisty. kuitenkin tietyillä aloilla on niukasti työpaikkoja, ja hyviä kandidaatteja paljon, joten myös sattumalla on iso osuus lopputulokseen. Sama selitys toimii myös parinmuodostukseen. Hakijassa ei välttämättä ole mitään vikaa, työhön vain valittiin joku toinen.

Vierailija
5/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan päässyt sukulaisuussuhteilla töihin

Vierailija
6/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Suomessakin perhefirmoja, joissa varmaankin kaikki halukkaat jäsenet saavat työpaikan halutessaan. Kaikki eivät halua.

Vierailija
7/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvalla ihmisillä on sukulaisia töissä samalla alalla kuin itse tai siinä firmassa joka itseä kiinnostaa. 

Vierailija
8/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Suomessakin perhefirmoja, joissa varmaankin kaikki halukkaat jäsenet saavat työpaikan halutessaan. Kaikki eivät halua.

Perheyritys on varmaan ihan eri asia kuin se mistä tässä yritetään keskustella, vai oletko sitä mieltä että perheyrityksissä on jotain pahaa? Ja jos, niin miksi?  Joskus voisi perustellakin noita heittojansa.

En ole ikinä kuullut kenenkään työllistyvän perhesuhteiden ansiosta. Muuten kyllä tietyillä aloilla auttaa verkostoituminen, mutta silloinkaan työllistyminen ei johdu siitä että tunnet jotain ihmisiä, vaan siitä että ne tietyt henkilöt tietävät sinut päteväksi työssäsi

Vierailija
9/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan sukulaiseni ei ole samalla alalla, joten ei ole heistä paljon hyötyä ollut. Hyvin olen silti työllistynyt.

Vierailija
10/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, täällä ei pääse töihin ilman suhteita. 

Vierailija
11/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on taas salaa selän takana omasta mielestään rekrytoimassa onnistuneesti naisia sinne, tänne ja tuonne töihin. Todellisuudessahan nainen ei ole edes hakenut teille töihin eikä ketään naista voida pakottaa minnekään töihin ilman omaa tahtoa ja suostumusta.

Vierailija
12/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä naiset/nainen antaneet omaa suostumusta sille, että haet heidän selän takanaan töitä yhtäkkiä ja pyytämättä? Todennäköisesti ei.

Vierailija
13/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, et uskokkaan. Yhdessä isossa suomalaisessa tehtaassa jossa työskentelin ainakin puolet oli sukua toisilleen. Käytännössä sääntö, että vain tuttuja ja sukua palkataan

Vierailija
14/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan headhunterien tutut ja sukulaiset työllistyy helpoiten.

Vierailija
15/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama jankkaaminen, trollit ja valitus alkaa kun ollaan salaa, pyytämättä ja ilman suostumusta hakemassa ja järkkäämässä jollekin työpaikkaa salakähmäisesti selän takana.

Vierailija
16/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, tuleeko henkilö teille töihin, pysyykö henkilö teillä töissä kauankin, allekirjoittaako hän työsopimusta, tuleeko hän työhaastatteluun,suostuuko edes puhumaan puhelimessa, suostuuko edes sopimaam työhaastattelua, pyytääkö paljon enemmän palkkaa, tekeekö työtehtävät mahdollisimman huonosti tai edes tuleeko työpäivänä ollenkaan työvuoroon jos vain ajattelet, että tuo ja tuo ihminen LAITETAAN siihen ja siihen töihin?

Ketään ei laiteta vaan kyllä siihen täytyy olla ihan henkklön itsensä tahto ja suostumus.

Vierailija
17/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menis sukulaiselle tai kaverille hommiin.

Vierailija
18/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään pitää olla suhteita ja verkostoja yksityisiin työpaikkoihin, julkisiin taas sopiva puoluekirja tuttuineen. 

Vierailija
19/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimesti rekrytoijina apua perheyrityksissä ja usein TET- tai kesätyövaiheessa.

Varmaan joissain paikoissa voi olla apua jos vanhempi on töissä paikassa tai alalla. Harvoin ehkä suoraan rekrytoimassa. Rekrytoijat voivat kokea että ihmisellä on sisäpiiritietoa sukulaisen kautta tai pääsevät itse hyviin väleihin sukulaisen kanssa.

Vierailija
20/22 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla sukulaisia jota palkkaa töihin. Minun sukulaisilla on omia yrityksiä ja olen ollut niillä töissä mutta palkan olen saanut käteen. Ainakin 20 vuoden aikana olen ollut sukulaisten töissä paljon jos en ole muuten saanut töitä.