Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ei juo alkoholia koskaan vaikka voisi? Onko täällä ketään sellaista? :)

Vierailija
11.01.2023 |

Haluatko kertoa miten päädyit tuohon?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin elämäntavat täysin 5 vuotta sitten. Mulle alkoholi on heikkouden merkki nykyisin (turha ottaa itseensä, tämä on vain mun näkemys ei sun)... Ennen join paljon.. Nykysin liikun ja elän terveellisesti.. Alkoholi myös ruokki mun masennusta aikoinaan aika pahasti. Tää on mulle sellanen tietonen valinta etten juo OLLENKAAN. 

Vierailija
2/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe järkeä tuhlata rahaa alkoholiin. Se on myös erittäin epäterveellistä. Aiheuttaa monia syöpiä.

Kaadoin äsken punaviiniglögit viemäriin, koska makukin oli paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nyt olla tipattomalla ja toivon että saan sitä venytettyä ens kuun puolelle.

T tuurijuoppo ja riskikäyttäjä

Vierailija
4/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lähes 30 v sitten kun aloin odottaa esikoistani. Ei ole koskaan maistunut, ei sovi minulle.

Vierailija
5/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meinasi tulla alkoholisti aikoinaan. En koskaan saanut krapulaakaan, joten oli helppoa juoda lotkottaa. Masennus, työuupumus ja traumaattinen menneisyys unohtuivat humalassa.

Nyt olen ollut lähes 1100 päivää kuivilla ja ajattelin olla loppuelämäni ryypiskelemättä. Elämä ilman viinaa on parasta <3

Vierailija
6/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu paskalta.

Vierailija
7/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorena käyttänyt sen verran alkoholia, että tiedän ettei se ole mun juttu. En nauti humalassa olemisesta millään tavalla, en tule myöskään sosiaalisemmaksi tai hauskemmaksi muiden kannalta. Joten alkoholi on mun kohdallani tarpeetonta ja turhaa rahanmenoa.

Vierailija
8/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kolmisen vuotta sitten. Lopettamiselle ei ollut mitään erityistä syytä, lähinnä elintaparemontti kun aloin elää terveellisemmin, harrastaa säännöllisesti liikuntaa ja jätin samalla päihteet. En vaan näe mitään tarvetta tai syytä liuottaa aivosolujani.

Vierailija
9/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on tuhansia juomia, ruokia ja aineita joita en käytä vaikka voisin.

En hyppää laskuvarjollakaan!

Vierailija
10/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaiken alkoholin käytön kolme ja puoli vuotta sitten. Join muutenkin niin vähän (muutaman kerran vuodessa muutama annos kerrallaan) että ajattelin että yhtä hyvin voi lopettaa kokonaan. Lisäksi reagoin alkoholiin voimakkaasti, eli naamani lehahtaa punaiseksi. Ei ollut sen arvoista.

Mikä on ollut ilahduttavaa huomata on miten hyvin alkoholittomia vaihtoehtoja nykyään löytyy. Ravintolassa tilaan aina alkudrinkin ja sanon että saa tehdä vapaasti oman mielen mukaan; kaikki maistuu. Olen saanut tosi hyviä makuelämyksiä. 

Vierailija
11/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei maistu erityisen hyvältä enkä halua olla humalassa, joten turha tosiaan siihen käyttää rahaa. Joskus voin jonkun drinksun ottaa mut niissäkin suosin holittomia.

Vierailija
12/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoi siitä kun mä lopputilin sain

Sitten juhlan kunniaksi täyden lastin hain

Eikä siinä turhaan liioin kainosteltu lain

Pullo kiersi ringissä ja irvisteltiin vain

Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku

Kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaan

Elämä on tylsää jos ei joskus juhli näin

No kuka sitä aina jaksaa olla selvinpäin

Antaa mennä samaan tahtiin viikko peräkkäin

Kaikki murheet huuhdotaan me sisältämme näin

Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan

On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan

Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan

Juodaan kaikki nyt ja juokoon toiset omiaan

Antaa mennä vaan, antaa mennä vaan

Vierailija
13/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut tavaksi. Olen mielelläni skarppi ja ajokuntoinen.

Vierailija
14/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää sitä tuhlattua seuraavaa päivää. Alkoholi väsyttää niin paljon, että ainakin seuraava päivä menee aina sängyssä. N50+

Vierailija
15/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa alkoholista oikein mitään irti. Menen humalaan todella pienestä määrästä ja olen se stereotypinen känniääliö joka itkee tai haastaa riitaa. Seuraava päivä menee parannellessa ja katuessa.

Vierailija
16/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa alkoholista oikein mitään irti. Menen humalaan todella pienestä määrästä ja olen se stereotypinen känniääliö joka itkee tai haastaa riitaa. Seuraava päivä menee parannellessa ja katuessa.

Jos ei alkost saa kiksei, koeta jauhoi.

Vierailija
17/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että olen juonut tarpeeksi viinaa elämäni aikana (olematta kuitenkaan alkoholisti) ja loppuelämän ajattelin olla juomatta. Ei maistu enää.

N54

Vierailija
18/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvetta eikä tee mieli. Vähän samaan tapaan kuin en koskaan himoitse punajuuria tai mämmiäkään. Juon ja syön muita juttuja.

Lähipiiriin kuuluu toipuva alkoholisti, joka teki aikanaan elämästämme helvettiä. Tästä syystä emme hanki/juo alkoa edes juhlapyhinä.

Kukaan tuttavistanikaan ei juo ja baarin sijaan käymme teattereissa ja muissa kulttuurihuvituksissa.

En valitsisi toisin.

Vierailija
19/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan saa alkoholista mitään irti. Olen samanlainen hupsuttelija ilman sitäkin, ja alkoholi oikeastaan vaan väsyttää ja seuraava päiväkin menee turhaan hukkaan. Tykkään olla skarppina ja muutkin elämäntapani ja liikunnalliset harrastukseni ovat sen kaltaisia että alkoholi ei mahdu kuvioihini.

Alkoholittomia juon jos ja kun on tarvis, ja joskus ihan ääritapauksessa voin ottaa pikku tilkan alkoholillista jos kieltäytyminen olisi tosi epäkunnioittavaa tms. 

Vierailija
20/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein koskaan. Juon juhlissa tervetuliaismaljat ja juhlapyhinä pöydässä lasin viiniä.

Tulen helposti humalaan, joten siksikään en juo. Ei vain kuulu tapoihini.