Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura asuu ihan tavallisessa kodissa ja hän ei pyydä sitä anteeksi!

Vierailija
11.01.2023 |

Laura kokee asuvansa aivan tavallisessa suomalaisasunnossa. Hänen kodissaan ei ole ainoatakaan valkoista seinää. Hän ei pyytele sitä anteeksi että asuu tavallisessa luukussa! Voitko kuvitella. Hän sanoo, että seuraa sisustusohjelmia, joissa eletään niin sanotusti tämän päivän trendien mukaan ja kaikki ihmiset sisustavat Riviera Maisonin tyyliin. Hänen koti ei todellakaan ole sellainen. Lue lisää Laurasta. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/4a5156c2-28da-464a-8a33-da0…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotiaan pitäisi hävetä? Itseäni ei kiinnosta sisustus pätkääkään, riittää, että on tarvittavat huonekalut ja tavarat, ja kohtalaisen siistiä. Joku väripalettien miettiminen viikkotolkulla ei ole oma juttu, mutta ei ole myöskään minulta pois jos joku haluaa eri tavalla panostaa sisustukseensa. Toisten kotien haukkuminen rumiksi on silti mautonta, vaikka ei omaa silmää miellytäkään.

Itseinho. Itseinholla rahastava teollisuus tekee ihmisistä toistensa kopioita. Juuri kun olet repinyt itsestäsi karvojesi lisäksi irti myös persoonasi, joku keksii jälleen uuden mielisairaan standardin täytettäväksi. Kilpajuoksu on loputon ja rahaa palaa!

Ai saakeli mitä tykitystä. :D

Vierailija
22/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullahan ei ole edes keittiötä, ei ole ollut kolmeen vuoteen, ei oo jaksanut tehdäkään edes, kun huomasin ettei sitä ole tarvinnut. Yksi vanha pieni kaappi laskutilalla jääkaapin vieressä ja tiskiallas sekä hella, mut siinäpä se, en ole keneltäkään pyytänyt anteeksi vaikka keittiö ammottaa tyhjyyttään kirjaimellisesti.  

Täh? Eikö tuo ole keittiö? Mitä tuosta vielä puuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura on parempi ihminen, kun asuu susirumassa "omannäköisessä", mauttomasti mukamaskotoisasti "sisustetussa" huushollissa.

Ahdistava asunto; ei mummolan tunnelmasta tietoakaan.

Vierailija
24/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika dramaattista. Suurin osa suomalaista tai varmasti minkä maalaisista tahansa kodeista on jotain muuta kuin ns. somekoteja, eikä niitä yleensä anteeksi pyydellä. Kai sitä jokainen saa laittaa sellaista kuin haluaa ilman sen suurempaa meluamista siitä, ettei sisusta trendien mukaan. Sitä paitsi nythän kaikki omannäköinen on muotia. Pari-kolme vuotta ole muuta hoettukaan kuin omannäköistä elämää ym.

Vierailija
25/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida kauhean tavallista olla värikkäät seinät

Vierailija
26/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi!

Taitaa kotisi olla tavallinen?

Vierailija
27/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisuus on subjektiivinen kokemus, mun mielestä tuo on erikoisen värikäs koti. Mun kodeissa (50 vuden ajan) on aina ollut valkoset seinät.

Vierailija
28/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun mielestä tavallinen koti vaan kummallinen värikäs romulandia. Tavallisessa kodissa on ne valkoiset seinät, koska ne toimii tässä pimeässä maassa parhaiten. Tummat seinäpinnat imee viimeisenkin valon.

Vierailija
29/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi!

Kehtaakin!

Vierailija
30/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esitetään pinterest ideat omina. Kuka ennättää ensiksi rempata kodin jollain tyylillä ja esitellä muille jollain some alustalla. Muut kopioi idean. Kohta sadoilla samanlaiset kodit. Tulee uusi trendi ja taas sama. Kodit uudistuvat useamman kerran vuodessa, kun muillakin on. Kopiokissat!

Vierailija
31/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun valkoisessa kodissa eikä hävetä yhtään.

Ja mikäs tuossa viimeisessä nyt oli erilaista muihin sisustuslehti-koteihin verrattuna? Eikö siellä nyt ollut ne Riviera Maison tyynyt ja verhotkin?

Vierailija
32/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä ns. vastahyökkäykset kauniisti sisustettuja koteja kohtaan on?

Vierailija
33/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on luultavasti jonkinlaisesta hahmotushäiriöstä silloin kun koti näyttää Anttilan ja Hobbyhallin jäämistöltä vuodelta 2010. Jollain on oltava jatkuva masennuslääkitys ja vaikeuksia luopua tavaroista. Oikeasti näyttää hirveälle ja ahdistavalle, mutta moni viihtyy noin. 

Vierailija
34/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "täällä elämä saa näkyä!" tarkoittaa aina sitä, että tavaraa on hirveät määrät joka nurkassa?

Vierailija
35/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullahan ei ole edes keittiötä, ei ole ollut kolmeen vuoteen, ei oo jaksanut tehdäkään edes, kun huomasin ettei sitä ole tarvinnut. Yksi vanha pieni kaappi laskutilalla jääkaapin vieressä ja tiskiallas sekä hella, mut siinäpä se, en ole keneltäkään pyytänyt anteeksi vaikka keittiö ammottaa tyhjyyttään kirjaimellisesti.  

Täh? Eikö tuo ole keittiö? Mitä tuosta vielä puuttuu?

Siis mulla on 4x3m kokoisen keittiön kaapit kaikki ylhäältä ja alhaalta kokonaan purettu pois rempan (vesivahingon) tieltä. Ja tiskiallas seisoo neljän raksamiesten tekemän hätävarajalan päällä, eli kaikki putketkin näkyy kaikelle kansalle iloisena. Oon antanut olla näin enkä oo nähny kiireellisenä hankkia kaappeja tai mitään säilytystilaa esim astioille tms., kun oonkin pärjännyt ilman keittiötä. Kyl mun tietämissä Keittokomerossakin on enemmän kaappeja ja laskutilaa ja jopa liesituuletin. Mulla ei sitäkään. Mikro ja vedenkeitin esim ruokapöydällä, kuivatarvikkeet jääkaapin päällä jne. Joskus vieraat kyselee milloin aion tehdä keittiörempan loppuu, mutta en oo pitäny kiirettä kun ei oo niin kovassa käytössä.

Vierailija
36/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun Tuula sanoo näin: "Seuraan sisustusohjelmia, joissa eletään niin sanotusti tämän päivän trendien mukaan ja kaikki ihmiset sisustavat Riviera Maisonin tyyliin. Mun koti ei todellakaan ole sellainen." Tuulalla on kuitenkin mukarustiikkinen lattia keittiössä ja verhot, joissa lukee jotain tekstiä kaunolla. Jos se ei ole RM-tyyliä niin en mikä on.

Vierailija
37/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi!

Hän sentään tajusi pyytää anteeksi, toisin kuin Laura.

Vierailija
38/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se oma mieltymys pitää tuoda esiin niin että mollaa jotain toista? Ei meilläkään ole valkoisia seiniä, mutta en minä niitä hauku joilla on.

Jokin siinä on. Samoin kuin esim veteraaneja ei voi arvostaa haukkumatta nuoria pullamössösukupolveksi.

Vierailija
39/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun uudessa omakotitalossa, jonka seinien sävyt, kattomateriaalit, valaistus jne on suunniteltu harmoniseksi kokonaisuudeksi ja sovitettu yhteen jo olemassa olevien huonekalujen kanssa.

En todellakaan ala pyydellä anteeksi tätä. Olemme puolison kanssa tehneet töitä enemmän kuin tarpeeksi kaiken tämän eteen.

Nyt nautin kahden ja puolen vuoden rupeaman jälkeen tästä. Ensi kesänä, jos universumi niin suo, istun ulkona oman uima-altaan reunalla, siemailen mojitoa ja nautin elämästä. Nöyrä olen silti, mutta anteeksi en pyydä kun ei ole mitään syytä.

Voisitko tarkentaa kuka on vaatinut sinulta anteeksipyyntöä?

Vierailija
40/44 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotiaan pitäisi hävetä? Itseäni ei kiinnosta sisustus pätkääkään, riittää, että on tarvittavat huonekalut ja tavarat, ja kohtalaisen siistiä. Joku väripalettien miettiminen viikkotolkulla ei ole oma juttu, mutta ei ole myöskään minulta pois jos joku haluaa eri tavalla panostaa sisustukseensa. Toisten kotien haukkuminen rumiksi on silti mautonta, vaikka ei omaa silmää miellytäkään.

Itseinho. Itseinholla rahastava teollisuus tekee ihmisistä toistensa kopioita. Juuri kun olet repinyt itsestäsi karvojesi lisäksi irti myös persoonasi, joku keksii jälleen uuden mielisairaan standardin täytettäväksi. Kilpajuoksu on loputon ja rahaa palaa!

Tässä on pointtia. Huono itsetunto ja hyväksynnän tarvehan siinä on taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi