Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka kommentoivat muiden kuullen toisen iho-oireita

Vierailija
10.01.2023 |

Nuorempana: "Purista noi finnit ja laita Clerasilia"
"X:n naama on kuin palanut" Muiden kuullen

Myöhemmin aikuisiällä: "Mitä sä oot tehnyt tuolle ihollesi? Ootsä kuorinut sitä liikaa?" Muiden kuullen

En tiedä miten edes nykyään jaksaisin selittää saunastakin lehahtavaa couperosaani.

Ei tulisi mieleenikään kommentoida ääneen toisen ihovaivoista!

Miten toimia junttien ihmisten kanssa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kommentoijilla itsellään ei ole mitään käsitystä niistä vaivoista tai siitä miten niitä voidaan hoitaa. 

Vierailija
2/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän et tietenkään ikin kommentoi negatiivisesti toisia, ethän? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä reilusti överit sille. 

Vierailija
4/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muistavat ilkeät kommenttisi heitä kohtaan ja antavat takaisin?

Vierailija
5/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sama henkilö vuodesta toiseen kommentoi noin? Kysy ensi kerralla, mikä pakkomielle hänellä on.

Vierailija
6/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap, mutta mulle on jo lapsena opetettu, ettei toisten ulkonäköä kommentoida negatiivisesti. Turha kuvitella, että kaikki tekee tätä. Suurin osa aikuisista osaa pitää suunsa kiinni.

Vierailija
7/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap, mutta mulle on jo lapsena opetettu, ettei toisten ulkonäköä kommentoida negatiivisesti. Turha kuvitella, että kaikki tekee tätä. Suurin osa aikuisista osaa pitää suunsa kiinni.

Niin, kyse olikin ap:sta. Se on se ja sama ap:n kannalta miten sinä teet.

Vierailija
8/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on sosiaalisesti niin kömpelöitä että eivät ymmärrä että tuollainen kommentointi on tökeröä. Osa ehkä haluaa tarkoituksella loukata tai laskea toisen itsetuntoa.

Vierailija
9/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran uimarannalla tarjoutunut tavallinen sivistyneen oloinen tuntematon mummo levittämään aurinkorasvaa selkään, ettei iho pala, ja lopuksi tokaisi "nyt iho oikein kukkii kunnolla" kun oli finnejä selässä. Sen jälkeen opettelin rasvaamaan itse selkäni enkä ole oikein arvostanut ketään pelkän iän perusteella.

Vierailija
10/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepas hiljaa rupiperse ja mene haukkumaan julkkisnaisia!

Vierailija
11/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle huuteli kerran joku kosmetiikkaesittelijä kauppakeskuksessa, että täällä ois tämmöinen voide, joka sopii juuri couperosa-iholle 😬. Huusi niin, ettei varmaan jäänyt keltään sadan metrin säteellä kuulematta 🤣. No, käyn säännöllisesti kosmetologilla, eikä ole ikänä moista iho-ongelmaa ollut.. En sitten mennyt tutustumaan tarkemmin ko.neidon taikatuotteeseen 🙄

Vierailija
12/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa. Suurin osa ihmisistä tarkoittaa sen varmaan myötätuntoisesti "näyttääpä ihottumasi kipeältä, ikävää että joudut kärsimään ihosairaudesta. Miten pärjäät?", mutta se tulee ulos sanoina "sun iho näyttää kauhealta, mitä oot tehnyt sille". Sitten on tietysti myös ne ihmiset, jotka sanovat asian ihan vain loukatakseen.

Vierailija
13/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle huuteli kerran joku kosmetiikkaesittelijä kauppakeskuksessa, että täällä ois tämmöinen voide, joka sopii juuri couperosa-iholle 😬. Huusi niin, ettei varmaan jäänyt keltään sadan metrin säteellä kuulematta 🤣. No, käyn säännöllisesti kosmetologilla, eikä ole ikänä moista iho-ongelmaa ollut.. En sitten mennyt tutustumaan tarkemmin ko.neidon taikatuotteeseen 🙄

Millainen ihminen ottaa kaiken lähes henkilökohtaisena loukkauksena? Toinen teki vain työtään. 

Vierailija
14/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä oli muitakin miksi luulet, että hän huusi juuri sinulle?

Vierailija
15/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on kuultu ihan "hyi" -sanasta asti. Psoriasis, joka näkyy myös kasvoissa ja käsissä, eli piiloon ei saa. Pitäisi olla kesät lyhythihaisissa mutta ei jaksa jatkuvasti keskustella omasta ihosairaudestaan. Olen asiakaspalvelutyössä, joten erilaisia ihmisiä ja kommentteja riittää.

Vierailija
16/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä oli muitakin miksi luulet, että hän huusi juuri sinulle?

No mulla on silmät päässä, ja näen kyllä jos ottaa minuun katsekontaktin samalla, kun huutelee 🙄

Vierailija
17/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä psoriini ei ole kukaan puuttunut vaikka sitä on kasvoissakin. Sen sijaan courperosaa on kommentoitu ja epätasaista ihoani sekä ihon sävyä.

Vierailija
18/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kerran uimarannalla tarjoutunut tavallinen sivistyneen oloinen tuntematon mummo levittämään aurinkorasvaa selkään, ettei iho pala, ja lopuksi tokaisi "nyt iho oikein kukkii kunnolla" kun oli finnejä selässä. Sen jälkeen opettelin rasvaamaan itse selkäni enkä ole oikein arvostanut ketään pelkän iän perusteella.

Oletpa herkkä.

Vierailija
19/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen kommentoi ääneen toisen ihosairautta?

Vierailija
20/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoi ens kerralla tälle kommentoijalle jotain hänen levinnyttä persettä tai kauhistelet vastekaupoilla hänen alleja?