Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ovat nuorina kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä?

Vierailija
10.01.2023 |

Mistä syistä olette? Paljonko on eläke?
Itse olen mielenterveyssyistä vähän alle kolmekymppisenä. Kelakortissakin korvaus 112 joten lääkkeet maksaa sen 4,5€/3kk satsi 50€ omavastuun jälkeen vuodessa.
Eläkettä saan minimin; 922€ kuussa. Opiskelen hitaasti samalla, joten en joudu kuntouttavaan toimintaan mukaan. Tavoitteena päästä joskus takaisin normaalielämään, ehkä opiskeluiden jälkeen, lainaa en haluaisi ottaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 32 vuotias ja oon ollu kuntoutustuella nyt kymmenisen vuotta psykoosisairauden takia. Saan kuukaudessa noin 1400. En oo koskaan ollu töissä. Tänä vuonna ois tarkotus jäädä eläkkeelle kokonaan kun en pysty opiskelemaan enkä töihin.

Vierailija
22/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pysyvän eläkepäätöksen voi saada jo 16-vuotiaana.

Se on harvinaista edes kaikki kehitysvammaiset eivät saa kaikki pysyvää tai edes kuntoutustukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 32 vuotias ja oon ollu kuntoutustuella nyt kymmenisen vuotta psykoosisairauden takia. Saan kuukaudessa noin 1400. En oo koskaan ollu töissä. Tänä vuonna ois tarkotus jäädä eläkkeelle kokonaan kun en pysty opiskelemaan enkä töihin.

Miten saat noin paljon? Mä oon 28v, ollut kesätöissä ja saan 914€ ja nyt hain takuueläkettä et saisin 922€.

Vierailija
24/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin määräaikaisella eläkkeellä, kun sairaus vei kyvyn tehdä silloista työtä, pääsin kuntoutukseen ja sain kuntoutusRAHAA. Opiskelin uuden ammatin ja nyt taas vakitöissä.

Miksi et halua kuntouttavaan toimintaan mukaan? Siinä saisit vielä enemmän rahaa.

Minimi kuntoutusraha on kyllä vähemmän kuin kuntoutustuki ja teen koko ajan yliopisto-opintoja eteenpäin, jotta työllistyisin.

Vierailija
25/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saat noin paljon? Mä oon 28v, ollut kesätöissä ja saan 914€ ja nyt hain takuueläkettä et saisin 922€.

Varmaankin hän saa asumistukea.

Vierailija
26/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa takuueläkkettä.

Vierailija
27/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden, joka joutui määräaikaiselle kuntoutustuelle 22-vuotiaana ja 23-vuotiaana sai pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen. Fyysinen sairaus kyseessä, johon lääketieteellä ei tällä hetkellä ole parannuskeinoa. Ehti olla lukion jälkeen töissä, ennen kuin sairastui, eläke oli vuosi sitten 2300€ ja nyt en tiedä mikä se on tämän vuoden alusta, kohtuulliset korotuksethan niihin tuli. Ja viiden vuoden jälkeen tulee vielä se 25% korotus, mikä tulee nuorille.

Hänellä on kyllä ollut joku vakuutus, mistä saa päivärähää. 2300e eläke😳 tuossa iässä.

Itse jäin 53-vuotiaana sairauseläkkeelle. Eläke on 1120e

Puoliso on myös eläkkeellä eli emme saa tukia.

Nykyään tonnin eläkkeen saa tekemättä päivääkään töitä. Joo. Kyllä vähän ihmettelen ja ehkä olen kateellinenkin.

Vierailija
28/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa takuueläkkettä.

Ainakin Kelan taulukon mukaan saan sitä. Ehkä mun eläke olikin 911€, joka tapauksessa just ja just niin matala että saan sen takuueläkkeen.

Vierailija
29/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on tukia mukana. Tai sitten et ymmärrä numeroita. Ei millään pahalla. Saat tosi hyvät rahat.

Vierailija
30/30 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha reuma, kädet eivät toimi kunnolla ja jaloissa vaskuliitti joten verenkierron häiriöt aiheuttavat haavaumia, en voi pitää kenkiä pitkää aikaa. Olen kuulemma täysin työkykyinen.

Possu pois ruokavaliosta ja kengät pois jalasta. Kyllä se siittä!