Miksi suurin osa porukasta käyttää edelleen ennemmin whatsappia kuin esim Signalia?
Whatsappin tietoturvariskit ovat kuitenkin monella tiedossa.
Kommentit (79)
viestien poisto on helppoa signalissa
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset osaa käyttää vain niitä appeja, mitkä tulee valmiiksi mukana asennettuna.
Tämäpä, ja ne ylimääräiset apitkin joutuu aina MIES asentamaan kun ei nainen uskalla painaa sitä hyväksy-kohtaa käyttöehtoihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä käytetään Telegramia.
Se ei ole järkevää - vuotaa kuin seula
Signal ainoa turvallinen
99 % Whatsapp-viestinnästä on "toisitko kaupasta maitoa" -tyyppistä varsin matalan turvaluokituksen juttua. Whatsappin turvallisuustaso riittää monille, minkä vuoksi ei ole tarpeen nähdä vaivaa uuteen palveluun siirtymisessä. Vaikka se parempi olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Signal ainoa turvallinen
99 % Whatsapp-viestinnästä on "toisitko kaupasta maitoa" -tyyppistä varsin matalan turvaluokituksen juttua. Whatsappin turvallisuustaso riittää monille, minkä vuoksi ei ole tarpeen nähdä vaivaa uuteen palveluun siirtymisessä. Vaikka se parempi olisikin.
Kiitos. Just tässä funtsailin, että mitä muka palstamammat viestittelee, kun tarvii niin korkeata turvaluokitusta.
Kaikkihan nämä ovat Top Secret agentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Signal ainoa turvallinen
Facebook onkin kiinnostunut enemmänkin isosta kuvasta. Se kerää tietoja pystyäkseen manipuloimaan ihmisiä paremmin taloudellisten ja poliittisten päämääriensä edistämiseksi.
En voi käyttää, koska en osaa ottaa sitä käyttöön. Yritin juuri. Ohjeetkin ovat englanninkieliset ja minulle puutteelliset. Lähinnä mainostasoa.
Kun mitään ei saisi tehdä, mitä ei itse ymmärrä, niin nykyään nettimaailma on minulle tähän tarkoitukseen ja arvomaailmaan sopimaton.
Sijoittaminen sentään onnistuu, vaikka ostamalla kiinteistöjä, metsää, asuntoja, kultaa. Näitä asioita on mahdollista ymmärtää. Kvantti tietokoneita en pysty ymmärtämään, enkä juuri muutakaan esim. pilvipalvelua.
Mulla ei ole edes puhelinta, kyllä mut silti kiinni saa, noi äpit jotka velvottaa sosiaalisesti tulee pureen teitä nilkkaan tuos 30-40, mä tiedän ettei mua kuunnella mut yrittäkää nyt edes minimoida niiden käyttöä.
Me jotka ollaan suunniteltu noi laitteet ja ohjelmat ei anneta omien lastemme käyttää niitä.
En käytä kumpaakaan. En edes omista älypuhelinta. Hyvin ovat asiat hoituneet ainakin tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Signal on lähes identtinen Whatsappin kanssa. Käyttäjä voi luoda keskusteluryhmiä, lähettää kuvia, videoita ja ääniviestejä sekä jakaa tiedostoja. Sovelluksella on mahdollista myös soittaa ääni- ja videopuheluita.
Sovelluksen parhaita puolia on sen yksityisyydensuoja. Signal perustuu avoimeen lähdekoodiin, toisin kuin Whatsapp.
Signal ei tallenna käyttäjästä tietoja ja sen sisällä lähetetyt viestit ovat päästä päähän -salattuja. Tämä tarkoittaa, ettei itse palvelulla ole pääsyä sen sisällä lähetettyihin viesteihin. Viestit voi asettaa Whatsappin tapaan katoamaan automaattisesti.
Signaliin kirjaudutaan puhelinnumerolla, samaan tapaan kuin Whatsappiin. Sovelluksen käyttö on ilmaista.
Merkittävä ero Whatsappiin on myös se, että Signalia kehittää voittoa tavoittelematon Signal Technology Foundation -säätiö, eikä miljardiyhtiö. Signalia pyöritetään vielä toistaiseksi lahjoituksilla.
Vielä toistaiseksi lahjoituksilla. Kunnes Meta ostaa sen.
Ei se ole kaupan - se on pointti
Kaikki on kaupan, kunhan tarjouksessa on tarpeeksi monta nollaa perässä.
Öö, et voi ostaa järjestöä. Signal ei ole yritys
Järjestö voi myydä omistamansa tuotteen.
Signal perustuu avoimeen lähdekoodiin, joten sitä koodia ei omista kukaan.
Koodia ei omista kukaan, mutta palvelun, tuotemerkin yms kyllä omistaa. Se voidaan myydä ja lakkauttaa. Joku voi koodata uuden vastaavan, mutta se joutuu taas alusta lähtien markkinoimaan itseään ja hankkimaan uudet käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ystäväni eivät tiedä mitään näistä uudemmista palveluista. Yritin syksyllä ehdottaa maksua MobilePayn kautta, mutta sekin oli osalle täysin tuntematon. Olemme n. 35-vuotiaita.
Olen 65 ja käytän signalia
Niin? Et taida olla tuon ystäväpiirissä, jolle vastasit vaikka olisit 70 ja käyttäisit mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Signal ainoa turvallinen
Facebook onkin kiinnostunut enemmänkin isosta kuvasta. Se kerää tietoja pystyäkseen manipuloimaan ihmisiä paremmin taloudellisten ja poliittisten päämääriensä edistämiseksi.
Metadata koostuu tiedosta, joka ei varsinaisesti koske itse viestin sisältöä, mutta jolla on kuitenkin merkitystä ja josta voi päätellä kaikenlaista. Somejättejä saattaa kiinnostaa esim. milloin viestitään, elikä vuorokaudenaika jolloin henkilö on aktiivisena. Tieto siitä, kenen kanssa viestitään, on sekin arvokasta, tai missä viestitellään. Somejätit luovat käyttäjistään profiileja, joissa voi olla yksityiskohtaista tietoa kuten siitä, mikä on henkilön vuorokausirytmi ja tottumukset.
Yksityisyys ja kuluttajaoikeudet pitäisi olla se, mistä puhutaan, eikä poliittinen vaikuttaminen. Kaksi ensimmäistä ovat sovellusten käyttäjien huolia ja viimeinen valtion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Signal ainoa turvallinen
Hui, eikö faceen saa laittaa pieniä kuvia ollenkaan. Onneksi en ole sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
jopa naapuri vaihtoi signaliin, kun en suostunut muuhun
Ikävää, jos ihmiset suostuvat kaikkeen painostuksen alla. Minä voin puhua asiat naapurin kanssa ilman mitään sovelluksia, eks o jännää?
Vierailija kirjoitti:
Siis tekö WhatsApp-orjat tosiaan nyt perustelette tuon tietoturva-aukon käyttöä sillä, että kyllä se Signal vielä pilalle menee???
Eli tiedätte itsekin sen olevan parempi vaihtoehto, mutta ei.
Ryhmäpaine? Sekö se ajaa sinne WhatsAppiin?
Mitä mun höpöhöpöjutut kiinnostaamitään tietoturva-aukkoja.
Mun puhelimella ei ol mitään arkaluontoisia juttuja. En myöskään maksa mitään tms puhelimella.
Murskatkaa tietokoneet ja älypuhelimet!
50 vuotta sitten tultiin hyvin toimeen kirjeitä lähettämällä.
:D
Minulla kyllä on signal mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä, koska sieltä ei löydy ketään tuttuja enkä voi siis kenellekään lähettää viestejä sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää, koska en osaa ottaa sitä käyttöön. Yritin juuri. Ohjeetkin ovat englanninkieliset ja minulle puutteelliset. Lähinnä mainostasoa.
Kun mitään ei saisi tehdä, mitä ei itse ymmärrä, niin nykyään nettimaailma on minulle tähän tarkoitukseen ja arvomaailmaan sopimaton.
Sijoittaminen sentään onnistuu, vaikka ostamalla kiinteistöjä, metsää, asuntoja, kultaa. Näitä asioita on mahdollista ymmärtää. Kvantti tietokoneita en pysty ymmärtämään, enkä juuri muutakaan esim. pilvipalvelua.
Signal on helpompi ottaa käyttöön kuin Whatsapp.
En tunne yhtäkään Signalin käyttäjää