Pörssisähkö kerrostaloon yksinasuvalle
Mitä mieltä?
Onko muilla kerrostaloasujilla pörssisähköä?Työ sellaista,että nukun joka aamu n.klo 14 asti ja klo 15 lähden töihin ja kotona klo 23.30 aikaisintaan ja hereillä n.klo 02.00-03.00 saakka.Vapailla nukun myös pitkään eli n.klo 17 asti.Siksi ajattelin,että ehkä pörssisähkö sopisi parhaiten nyt,kun ei tarvitse sitoutua määräaikaiseen soppariin siinä(helen).
Kommentit (38)
Juu ehdottomasti pörssisähkö. Mulla oli joulukuun sähkölasku 23e. Ja joulukuussa pörssisähkö oli tosi kallista joinakin päivinä.
Ei pörssisähköllä välttämättä saada kerrostalossa sellaista hyötyä kuin omakotitaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Juu ehdottomasti pörssisähkö. Mulla oli joulukuun sähkölasku 23e. Ja joulukuussa pörssisähkö oli tosi kallista joinakin päivinä.
Mulla on kiinteä määräaikainen ja hinta noin 22e/kk.
Meillä on, tosin en asu yksin. Perusteluna se, että teen paljon etätöitä. Voin pestä pyykkini ja tehdä ruokaa valinnaisina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Ei pörssisähköllä välttämättä saada kerrostalossa sellaista hyötyä kuin omakotitaloissa.
Miksei saisi? Aikaisemmin oli sähkölaskut 30-35€ mutta kun siirryin pörssisähköön on jo kolmena kuukautena lasku ollut siinä 23€ tuntumissa. Tänään tullut lasku oli vain 22,86€ vaikka viime kuussa oli niitä kalliita päiviä.
Eihän tuo mitään isoa säästöä ole mutta säästöä kuitenkin.
Pörssisähkö voi olla edullisin ratkaisu kerrostalossa asuvalle. Riippuu kulutustottumuksista. Kerrostaloissa vuokraan kuuluu usein myös taloyhtiön pesula. Astiat voi tiskata käsin. Kaikki kodinkoneet, viihde-elektroniikka yms pois valmiustilasta kun niitä ei käytetä. Joulukuun sähkölasku oli itsellä vähän yli 20€, vaikka pörssisähkön hinta paukkui välillä jopa 80c/kwh. Käytin astianpesukonetta, siitä luksuksesta en luopunut. Pitää myös valkata sähkösopimus, missä sekä kuukausimaksu että veloituslisä/kwh ovat pieniä. Pörssisähköä kannatan niille, ketkä voivat oikeast valita mihin sähköä käyttää ja mihin aikaan. Kuulostaisi järkevältä ratkaisulta ap:n tapauksessa.
Minulla on pörssisähkö ollut siitä saakka, kun edullinen määräaikainen päättyi enkä halunnut maksaa toistaiseksi voimassa olevan hintaa tai sitoutua kalliiseen määräaikaiseen.
Olen tähänkin saakka pessyt pyykkini pesutuvalla, nyt olen siirtynyt käyttämään astianpesukonetta öisin. Vältän uunin käyttöä ellei ole edullista sähköä, ruokaa laitan airfryerilla sekä haudutuskeittimellä. Saunan lämmitän vain edullisilla tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Syystä että.... Kerro lisää
Asun yhteissähkö talossa eli taloyhtiö hoitaa sähkön ostot ja kilpailutuksen meillä kerrostalossa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Voin saunoa ja pyykätä tarvittaessa vaikka yöllä, niin ei haittaa, jos päivällä sähkö olisi kalliimpaa.
Ole ystävällinen ja pese pyykkisi muulloin kuin yöllä. Vi*****a kuunnella naapurista kantautuvaa pyykkikoneen rumputusta keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa vain kulutus. Siirto erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa vain kulutus. Siirto erikseen?
Ei taida kiinteähintaista siirtoa olla saatavana mistään.
Vierailija kirjoitti:
Asun yhteissähkö talossa eli taloyhtiö hoitaa sähkön ostot ja kilpailutuksen meillä kerrostalossa
Ja tää liittyi tähän ap:n tapaukseen... Miten?
Asun kerrostalossa, ja ottaisin pörssisähkön, ellei minull olisi viime talvena otettua 24 kk määräaikaista. Olen silti vähentänyt saunomista, kun on tuntunut niin pahalta korkeiden sähkölaskujen kanssa kärvistelevien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Voin saunoa ja pyykätä tarvittaessa vaikka yöllä, niin ei haittaa, jos päivällä sähkö olisi kalliimpaa.
Ole ystävällinen ja pese pyykkisi muulloin kuin yöllä. Vi*****a kuunnella naapurista kantautuvaa pyykkikoneen rumputusta keskellä yötä.
klo 22 on hiljaisuus, linkous varmaan kuuluu.
Tänään on halpaa ja huomenna pörssisähkö. Ei oo saunaa, muuten menisin,.
Vierailija kirjoitti:
ei tietenkään jos omakotitalossa suorasähkö, saunoa voi vaikka keskellä yötä jos sähkö lähes ilmaista, ilmalämpöpumppu
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muuttaisi moiseen asuntoon.
Missä ovat ne kun parkuivat tonnin sähkölaskuista???
Mulla on. Voin saunoa ja pyykätä tarvittaessa vaikka yöllä, niin ei haittaa, jos päivällä sähkö olisi kalliimpaa. En halunnut sitoutua kalliisiin määräaikaisiin.
Pörssisähkö on ollut joulukuun puolivälistä alkaen ihan siedettävissä hinnoissa. Silloin vanha sopparini umpeutui ja otin pörssisähkön. Talossa on kaukolämpö, eli lämmitystä en joudu maksamaan omasta sopimuksestani.