Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pörssisähkö kerrostaloon yksinasuvalle

Vierailija
09.01.2023 |

Mitä mieltä?
Onko muilla kerrostaloasujilla pörssisähköä?Työ sellaista,että nukun joka aamu n.klo 14 asti ja klo 15 lähden töihin ja kotona klo 23.30 aikaisintaan ja hereillä n.klo 02.00-03.00 saakka.Vapailla nukun myös pitkään eli n.klo 17 asti.Siksi ajattelin,että ehkä pörssisähkö sopisi parhaiten nyt,kun ei tarvitse sitoutua määräaikaiseen soppariin siinä(helen).

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko marginaalilla jotain väliä jos asuu yksiössä 

Vierailija
22/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä kerrostalossa. Minulla on pörssisähkö. Olen onnistunut pitämään sähkölaskun pienenä:  sähkölasku alle 40 e/2 kk siirtohintoineen. Esim. Pesen pyykkiä, kun sähkön hinta alle 0 penniä kWh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko marginaalilla jotain väliä jos asuu yksiössä 

Ei. Hintaero jonkun 0,40 ja 0,60 c/kWh marginaalien välillä voi jossain yksiössä tai kaksiossa olla tyyliin 3-5 euroa vuodessa.

Ero tulee perusmaksuista, kannattaa ottaa joku 6kk perusmaksuton tarjous, joita löytyy jatkuvasti useammilta puljuilta (kts. esim. https://halvinporssisahko.fi)

Lumme Energialla näyttää olevan 7kk kuukausimaksuton tarjousjakso sopimuksen alkuun, Vattenfallilla 6kk. Myös Aalto Energialla 6kk, mutta Googlesta löytyy tuosta heikohkoja kokemuksia asiakkailta hintamuutoksista. Tarjousjakson jälkeen voi vaihtaa seuraavaan kuukausimaksuttomaan tarjoukseen (irtisanomisaika 14pvä) jos haluaa kunnolla pihistellä.

Vierailija
24/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta kerrostalossa, pörssisähkö. En kyttää hintaa, maaliskuun lasku 18 euroa. 

Vierailija
25/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa, ja ottaisin pörssisähkön, ellei minull olisi viime talvena otettua 24 kk määräaikaista. Olen silti vähentänyt saunomista, kun on tuntunut niin pahalta korkeiden sähkölaskujen kanssa kärvistelevien puolesta.

Jos minulla olisi kiinteä niin en saunoisi ollenkaan kun sähkö on aina kallista. Alle 4 snt/kWh hinnoilla lämpiää sauna.

Vierailija
26/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasujan on kohtuullisen helppo ajoittaa sähkönkäyttö halvimpiin tunteihin. Pyykinpesu, imurointi, ruuanlaitto ovat eniten sähköä vievää. Itselläni lisäksi kylppärin lattialämmitys. Sähkönkulutuslasku 30-40 eur/3 kk.

Vierailija
27/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kerrostaloasunnossa pörssisähkö kaksi vuotta ja halvinta mahdollista on ollut. Sähkönsiirto ylittää melkein joka laskussa kulutuksen hinnan.

Vierailija
28/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pörssisähköllä välttämättä saada kerrostalossa sellaista hyötyä kuin omakotitaloissa.

Miksei saisi? Aikaisemmin oli sähkölaskut 30-35€ mutta kun siirryin pörssisähköön on jo kolmena kuukautena lasku ollut siinä 23€ tuntumissa. Tänään tullut lasku oli vain 22,86€ vaikka viime kuussa oli niitä kalliita päiviä. 

Eihän tuo mitään isoa säästöä ole mutta säästöä kuitenkin.

Niin kummallinen asenne että koska säästöä tulee vain "vähän" niin ei kannata sitten säästää ollenkaan.

Vierailija
29/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä kerrostalossa. Minulla on pörssisähkö. Olen onnistunut pitämään sähkölaskun pienenä:  sähkölasku alle 40 e/2 kk siirtohintoineen. Esim. Pesen pyykkiä, kun sähkön hinta alle 0 penniä kWh.

Penniä? :D 

Vierailija
30/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheap Energy pörssisähkö onko jollain kokemuksia?? Koskaan kuullutkaan mutta halvempi kuin Helen ja Fortum

Vierailija
31/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä. Se kulutus on niin pientä, että aivan se ja sama mikä sähkösopimus on.

Vierailija
32/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa säästö jää pieneksi. Sinun pitää kuitenkin huomioida että jos pesukoneen linkous pitää meteliä tai putkisto pitää ääntä et voi käyttää pesu- tai astianpesukonetta yöhiljaisuuden aikana. Tai naapurit valittaa isännöitsijälle

Vierailija
33/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kerrostaloasunnon sähkössä on, että valitsee kuukausimaksuttoman sähkösopimuksen. 

Vierailija
34/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 57 neliön kerrostalokaksiossa ja minulla on pörssisähkö. Isoin lasku on tullut joulukuulta eikä sekään ole ollut kuin 24 euroa, yleensä lasku on n. 20 euroa talviaikaan ja kesällä 17-18 euroa, saunaa minulla ei ole enkä juurikaan seuraa pörssisähkön hintaa.

Vierailija
35/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ehdottomasti pörssisähkö. Mulla oli joulukuun sähkölasku 23e. Ja joulukuussa pörssisähkö oli tosi kallista joinakin päivinä.

Mulla on kiinteä määräaikainen ja hinta noin 22e/kk.

109 neliöinen kaukolämpöhuoneisto. Laskut 5-7€ kk. Pörssi joka vaihtuu tasaisesti kuukausimaksuttomaan. Taitolaji nääs..

Vierailija
36/38 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kaksiossa. En jaksa kytätä pörssisähkön hintaa. Helenin hinta 9,9 snt kwh. Kuukauden lasku n 20 € perusmaksuineen ja saa käyttää milloin haluaa. 

Vierailija
37/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko jollekin lmoitus sähkön hinnan noususta ja mitä pitää sisällään,kyseessä määräaikainen tavallinen sopimus.

Vierailija
38/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pörssisähkö. 2 kk lasku oli viimeksi ä 15,02 €