Olenko ainoa joka on tyytyväinen pk-seudun julkiseen liikenteeseen (HSL)?
Eli oon tosi tyytyväinen. Asun pientaloalueella Espoossa. Täältä menee kolme bussia ja tulossa on ratikkalinja. Jippii!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen tyytyväinen, käytän metroa ja bussia melkein päivittäin.
Ai niin, tännekin on tulossa ratikkalinja (Kalasatama)!
Kalasatama olis mun unelmien asuinpaikka merinäköalalla. Lähellä kaikkea ja silti rauhallinen alue!
Ootko käynyt siellä? Jäätävä viima, masentava harmaa ympäristö 8 kuukautta vuodessa ja rauhallista lähinnä niillä jäätävän tuulen autioittamilla kaduilla.
Viimasta en osaa sanoa (pitää varmaan paikkansa), mutta erityisen harmaalta ei Kalasatama omiin silmiini näytä.
Näyttää harmaalta se punatiilikin kun on loskaa silmässä. Tapanani on käydä itse kävelyllä kun lapsi on harrastamassa. Kaikkialla muualla se on edes kohtalaista mutta Kalasatamaa opin vihaamaan.
Kyllä se tosiaan vihaksi pistää, kun joillain mahdollisuus asua meren, palveluiden ja hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Mustikkamaakin ärsyttää ja loskaa sataa vain kalasatamassa.
Mustikkamaa ei kovin kummoinen ole.
Missä on oikea luonto? Missä hiljaisuus?
Asun Vantaalla junaradan vieressä. Busseja menee myös 15 minuutin välein. Perheessä on myös auto mutta töihin kuljen bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen tyytyväinen, käytän metroa ja bussia melkein päivittäin.
Ai niin, tännekin on tulossa ratikkalinja (Kalasatama)!
Kalasatama olis mun unelmien asuinpaikka merinäköalalla. Lähellä kaikkea ja silti rauhallinen alue!
Ootko käynyt siellä? Jäätävä viima, masentava harmaa ympäristö 8 kuukautta vuodessa ja rauhallista lähinnä niillä jäätävän tuulen autioittamilla kaduilla.
Viimasta en osaa sanoa (pitää varmaan paikkansa), mutta erityisen harmaalta ei Kalasatama omiin silmiini näytä.
Näyttää harmaalta se punatiilikin kun on loskaa silmässä. Tapanani on käydä itse kävelyllä kun lapsi on harrastamassa. Kaikkialla muualla se on edes kohtalaista mutta Kalasatamaa opin vihaamaan.
Kyllä se tosiaan vihaksi pistää, kun joillain mahdollisuus asua meren, palveluiden ja hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Mustikkamaakin ärsyttää ja loskaa sataa vain kalasatamassa.
Mustikkamaa ei kovin kummoinen ole.
Missä on oikea luonto? Missä hiljaisuus?
Varmasti se hieman pelottaa, mutta astu rohkeasti siltä valaistulta merenrannan ulkoilureitiltä sinne metsän suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin olet ainoa. Meillä on kaksi autoa vaikka asumme kantakaupungissa. Molemmat ollaan töissä Helsingin rajojen sisällä eikä kumpikaan pääse järkevästi töihin julkisilla ilman että pitää kävellä kilometritolkulla.
En usko. Tai no, jos tuo "järkevästi" tarkoittaa, että tulisi vahtoja ja matka-aika olisi suhteellisen pitkä, niin sitten ehkä.
Minä en näe järkevänä kävellä paria kilometria jos menee julkisilla. Ja ainakin yksi vaihto tulee, esim. Lasipalatsilta pitäisi kävellä Kampin bussiterminaalille ja vielä bussimatkan jälkeen yli kilometri että pääsee toimistolle. Autolla vartin matka, julkisilla 40 min. kun pitää lähteä täysin väärään suuntaan.
Juuri näin.On naurettavaa että sanoo menevänsä julkisilla ja sitten joutuu kävellä kilometrejä.
Tyytyväinen muuten, mutta on ihan jäätävän kallis ja joka vuosi hinnat vaan nousee. Kuljen siksi aina pummilla, kun mahdollista. Käyttämälläni linjalla ei ole koskaan näkynyt tarkastajaa, Espoossa varakkaiden ihmisten alueella kun pääasiassa liikun.
Lentokentälle Keski-Espoosta pääsee helposti junalla päiväsaikaan, mutta myöhään illalla on pakko kulkea Helsingin keskustan kautta. Sama lienee monissa muissakin paikoissa.