Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt lähellä kuolemaa?

Vierailija
09.01.2023 |

Mitä sinulle tapahtui?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin autolla joen pohjaan pimeässä korvessa.

Oli aika sattumaa että sen joku sattui näkemään ja sukelsi pelastamaan minut sieltä.

Sai hengenpelastusmitalin siitä.

Vierailija
22/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kaksivuotiaana meinasin hukkua.

Se oli kesä, syksyllä täytin 3. Meillä oli pihassa sellainen katkaistu peltitynnyri, talonrakennuksesta jäänyt vielä pihaan. Mihin lie käytetty. Se oli täynnä vettä, ja minä olin jollain konstilla sitten itseni sinne keinotellut.

Huomattiin että minua ei ole missään ja alettiin etsiä. Siinä oli naapuritkin jo mukana etsinnässä kunnes neljä vuotta vanhempi sisareni sattumalta kurkisti sinne tynnyriin ja näki hameenhelmani jonka alle oli jäänyt ilmaa ja se kellui siinä veden pinnalla. Oli huutanut että täällä se on, ja minut oli nostettu elottoman nurmikolle missä naapurinmies aloitti elvytyksen. Sai minut henkiin ja kun ambulanssi tuli vietiin sairaalaan. Selvisin siitä ruhjeella otsassa, 

Toinen kerta oli kun olin kuolla influensssan takia. Silloinkin jo tajuton korkean kuumeen takia. Asun yksin ja kun en ollut vastannut puhelimeen äitini oli alkanut huolestua ja tuli katsomaan Hänellä on avain asuntooni. Siellä minä sohvalla tajuttomana. Sairaalaan vietiin, ja muistan miten heikko olin kun aloin sen verran toipua että pääsin nousemaan jaloilleni. Olin kuin 90-vuotias mummo, tutiseva ja heikko. Influenssa ei ole leikin paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt usein securitaksen vartijan liikekuskuksessa, olen ollut erittäin lähellä kuolemaa.

Vierailija
24/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin raskaana ollessani useasti Isossa Omenassa Espoossa. En tiennyt, miten vaarallista se on. Olen myös usein pyytänyt apua vartijalta ymmärtämättä ollenkaan, mihin vaaraan asetan itseni, läheiseni tai muut kanssakulkijat.

Vierailija
25/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää meinas osua kaivuriin kun kaivurikuski ei huomannut mua kun olin koulumatkalla enkä huomannut että se kääntyy se iso juttu siinä ja oli ihan sekunnista kiinni kun sain pään alas ja heittäydy on maahan.

Toisen kerran yritin itse t a p p aa itseni.

Kolmannen kerran exä yritti.

Jos olisit oikeasti yrittänyt tappaa itses niin olisit onnistunut siinä eli huomionhakua se oli.

Hyvä puhua kun et tiedä. Äiti mut löysi ja olin 13 vuotias, teholla 2 viikkoa jonka jälkeen suljetulle osastolle. Jos äiti ei olis tullut yläkertaan juomaan vettä aamuyöllä, en olis tässä kirjoittelemassa.

Yllätys. Yritin ns. itsemurhaasi toisten läsnäollessa. Osasit jopa ajoittaa noin hyvin. Mikset mennyt tekemään sitä muualle jotta onnistut tai mikset tehnyt sitä niin että henki lähtee välittömästi?

Olet oksettava.

Vierailija
26/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pääsi pakenemaan ja mut yritettiin ta ppaa kun autoin alkuperäistä kohdetta karkaamaan. Poliisi tuli ovesta sisään samaan aikaan kun sain päähän iskuja rautakengistä ja makasin jo puoliksi tajuttomana lattialla enkä pystynyt liikkumaan. Kiitos naapurin, olen vielä täällä🙏

Vierailija
27/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Eläisin vieläkin. Keskiajalla olisin varmaan jo kuolemassa vanhuuteen.

N54

Vierailija
28/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Putosin 1,5 vuotiaana kallion kielekkeeltä noin 4 metrin pudotuksen kivikkoon. Siinä oli lähtö lähellä. Onneksi en itse muista tapahtunutta.

Vierailija
29/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran on ollut hengenlähtö lähellä. Syntyessäni olin 1 pisteen vauva, sydän vielä löi harvakseltaan.

10kk iässä pyelonefriitti ja sepsis.

5v rutiinileikkauksen yhteydessä vaikea astmakohtaus jonka jälkeen olin tehohoidossa useamman vuorokauden.

18v viisaudenhampaan poiston yhteydessä niin raju turvotus kasvojen ja kaulan alueella että olin pari vuorokautta teholla intuboituna.

20v sama tilanne kuin edellä, tosin aiheuttajana paise joka tuli viikon kuluttua hyvin sujuneesta leikkauksesta.

22v raju allergia- ja astmakohtaus, intubointi, pari vrk teholla

Sitten meni useampi vuosi kohtalaisen rauhallisesti.

Kunnes viime vuonna taas pyelonefriitti ja sepsis.

Ja pahasti murtunut jalka josta tulikin sitten kaikki mahdolliset komplikaatiot (sepsis, keuhkoveritulppa), 6 leikkausta ja 2kk sairaalahoitoa

Vierailija
30/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää meinas osua kaivuriin kun kaivurikuski ei huomannut mua kun olin koulumatkalla enkä huomannut että se kääntyy se iso juttu siinä ja oli ihan sekunnista kiinni kun sain pään alas ja heittäydy on maahan.

Jos olisit oikeasti yrittänyt tappaa itses niin olisit onnistunut siinä eli huomionhakua se oli.

Hyvä puhua kun et tiedä. Äiti mut löysi ja olin 13 vuotias, teholla 2 viikkoa jonka jälkeen suljetulle osastolle. Jos äiti ei olis tullut yläkertaan juomaan vettä aamuyöllä, en olis tässä kirjoittelemassa.

Yllätys. Yritin ns. itsemurhaasi toisten läsnäollessa. Osasit jopa ajoittaa noin hyvin. Mikset mennyt tekemään sitä muualle jotta onnistut tai mikset tehnyt sitä niin että henki lähtee välittömästi?

Joku sullakin on oikeesti pahasti hätänä. Ns. harjoitusit*areita tehdään lähes aina ennen lopullista tekoa, kyseessä on silloinkin aika suuret henkiset tuskat ja vakava asia. Ei kukaan huvikse heilu siellä kaiteella ylhäällä tai viiltele ranteitaan.

Vierailija
31/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa olen käynyt.

Vierailija
32/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme sua vaivaa? Onko tuo synnynnäinen vamma vai oletko saanut kovan iskun päähäsi?

Vierailija
33/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sairastuin vuosi sitten rokotettuna, terveenä 43-vuotiaana naisena koronaan. Se tapahtui niin äkkiä, ensin yskitti ja sitten huimasi, sitten en vaan saanut henkeä kulkemaan. Kolme viikkoa teholla, keuhkot elinikäisen vamman saaneena. Siihen jäi juoksuharrastus sun muut, mutta asiat voisivat olla pahemminkin- tässä sitä vielä keikutaan.

Vierailija
34/51 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa. 

1. Munuaistulehdus, vaati sairaalahoidon

2. Synnytys, olin kuolla verenhukkaan jota ei meinattu saada tyrehtymään.

3. Korona meinasi viedä hengen.

Vierailija
35/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kuukausi sitten sydän pysähtyi keuhkotulpan takia. Ihmeenkaupalla selvisin rivakan ensiavun ja nopean hälyvasteen ansiosta. Ja pelissä oli iso tuuri että selvisin enkä saanut suurempia aivovaikutuksia.

Vierailija
36/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts kuolemanrajakokemukset wikipedia

NDE experiences youtube

Vierailija
37/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on ihan turha puhua muille huomionhausta. Sun kaltaisilla latvalahoilla se on projisointia aina, ihan aina.

Vierailija
38/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kun makasin koronassa sairaalassa.Oli vaan rauhallinen olo . 

Vierailija
39/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä piti tilanteita on ollut viisi, mutten ole kun kahden takia joutunut sairaalaan. Kolme niistä viime vuonna yksi lapsena ja yksi 2000-luvun puolen välin jälkeen.

Vierailija
40/51 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelkkaonnettomuus

Jään läpi mopollaMoottoripyörällä kaatuminen. Autolla raju ulosajo (alkoholi)

Korkealta putoaminen(10m)

vahingossa jarrunestettä kolme kulaustatammerkoski uituvirta vei

muutamat sähköiskut..ruumiista irtautuminen..(tunne) 2 tulipaloa..

ei edes muista kaikkea, tai ymmärtänyt kuinka lähellä

nyt kun vähän ikää, ollu rauhallisempaa. Ehkä sekin vaikuttaa kun ei oo lätrännyt viinan kanssa