Onko paljon jos juon yhden viinipullon per viikko, yleensä siis viikonloppuna,
puolet perjantaina ja puolet lauantaina? Tuntuu että enemmänkin menisi. :(
Kommentit (15)
että juot sen kaksi lasia jompanakumpana päivänä (siis pe tai la).
ole paljon, jos puolet menee toisena ja puolet toisena iltana, jos määrä jää viikossa siihen. puoli pulloa joka ilta kuulostaisi mun mielestä jo aika isolta määrältä...
join miltei päivittäin ainakin 2 kaljaa, kerran viikossa ihan kännitkin. Nyt olen tehnyt päätöksen että arkena EN ota, vkl pitäydyn tuossa viinipullossa. Ärsyttää vaan kun tuntuu etten malta odottaa siihen! Miksi viina voi hallita näin? Mulla on ihanat lapset ja mies, kaunis koti kaikki hyvin. :((
t. ap
Tuo määrä kun ei ihan oikeasti edes tuo mitään hyvää oloa eihän?
Tapa vain.
Itse tein saman päätöksen etät juon vain viikonloppuna ja juon joskus tuon pullon joskus en.
Jos ahdistun asiasta niin en ota mitään.
Ehkä mielialalääke olisi parempi vaihtoehto?
Tsemppiä!
Kannattaa miettiä, mitä tyhjiötä täytät juomisella ja yrittää täyttää se jollain muulla tekemisellä.
Muutamien iltojen aikana, eikä se ole mielestäni paha.
Jos kuitenkin oikeasti koet, että se hallitsee sinua (kuten itse sanoit) niin kannattaa miettiä uudestaan? Kokeilla kuukautta ilman mitään?
12cl = 1 annos. Jos juomasi määrä sinua ahdistaa jätä juomatta.
1-2 lasia/vrk on ihan normali annos aikuiselle, paitsi av mammoille.
alkoholittomien oluiden ja viinien avulla. Nyt juon arkena vain kokista (ja paljon juonkin ;) ). Pitää varmaan alkaa ostaa niitä pieniä vinkkupulloja ja juoda yks sellainen vaik lauantaina ja perjantaina jatkaa kokis linjalla, pikkuhiljaa hyvä tulee.
Ymmärrän täysin alkoholisteja, tuo viina on kummallinen aine, en olisi uskonut että se meinaa viedä näin mukanaan. Kunpa kokis jonkun valaistumisen.
t. ap
et edes miettisi moista. Juomastasi viinimäärästä tulee ehkä noin 5-6 annosta viikossa. En käsitä, miksi siitä pitäisi tuntea syyllisyyttä.
Ai niin, mutta tällä palstallahan lasillinen viiniä per vuosi vaikka jouluna juotuna on jo säännöllistä ongelmajuomista kun ilmankin voi olla ja juoda maitoa sen sijaan.
En ole tosin vielä tuota arkijuomista saanut kuriin, mutta kyllä aina päivällä tulee monta kertaa mieleen, että voi kun olisi jo ilta, että voisi lösähtää sohvalle ja ottaa sen oluen... Eli alkoholi on mielessä aika paljon. Ja viikonloppua odottaa ihan senkin takia, että silloin voi sit juoda vähän enemmän " hyvällä omallatunnolla" . Munkin pitää varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja lopettaa toi arkijuominen kokonaan. Viikonloppuisin kyllä aion juoda vaikka 2 viinipulloa, mutta kunhan saisi tuon arkijuomisen kuriin!
Tosiaan, mullakin on sama fiilis että odottaa että saa kulauttaa juomaa kurkkuun, ihan todella odotan sitä kuin lapsi karkkipäivää :(.
Unelmoin jostain lomasta ilman lapsia, voisin jo aamulla avata ekan huurteisen.
t. ap
itse ainakin suunnittelen kovasti omaa lomaa, en välttämättä edes joisi siellä mitään kuhan vähän pääsisi tuulettumaan..
T. joka ehdotteli pienempää pulloa tai mielialalääkitystä aikaisemmin ketjussa
Pakkohan sitä on rentoutua! Ei mun lapset siitä kärsi millään lailla kun nukkuu ja aamulla olen taas voimissani :)
itsekin koin alkoholinkäytön ongelmaksi aikaisemmin. Joskus harvoin otin myös arki-iltana pari siideriä saunajuomaksi tms. Eihän sitä saunan takia ottanut, vaan sen alkoholin takia. No sen sitten lopetin aika äkkiä, mutta viikonloppujuominen jäi vielä, mutta järkiajattelulla ja itsekurin avulla se pysyi siinä n. viinipullossa per vko. Mutta raskauden myötä se loppui tietty kokonaan. Nyt kun lapset ovat jo isompiakin, otan alkoholia aika vähän. moneen vuoteen en ottanut juuri lainkaan. Nyt tulee otettua joskus lasi tai 2 viiniä ja heti kun tuntuu siltä, että lisää on saatava, niin lopetan kerta kaikkiaan siihen ja alan tekemään jotain muuta, vaikka n.ukkumaan. Isälläni oli pienoinen ongelma alkon kanssa, mutta nyt hänkin on onneksi lopettanut. Se ryypiskely on vähän niinkuin sukuvika.
(ainakaan jos ruoan kanssa juot.)
Mutta jos et voi olla yhtään viikonloppua ilman, niin sitten kannattaa huolestua.