Meidän kaupungin Prismaan on kuulemma tulossa asiakkaille omat käsiskannerit-en oo ennen kuullutkaan moisista
Siis asiakas skannaa kaikki ostokset itse valmiiksi sitä mukaa, kun latoo niitä ostoskärryihin ja sitten itsepalvelukassalla ei erikseen tartte piippailla enää tuotteita vaan skannataan kaikista ostoksista vaan yksi yhteinen koodi.
Aika kätevää, sanon minä.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevää, kunnes joutuu pistokokeeseen maksuvaiheessa ja myyjä joutuu mylläämään jo pakattuja kasseja läpi.
Mutta kyllä tuota tule silti säännöllisesti kaupassa käytettyä.
Onkohan tuo laillista kun asiakas on jo pakannut ja maksanut ostokset ja sitten tulee myyjä tekemään tarkastuksen sillä oletuksella että asiakas on varastanut jotain.
Se satunnaistarkastus tulee ennen maksutapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mari Mari oletko Mari. Tiedätkö tämän uusintaskannauksen.
Toinen vaihtoehto että kaksi myyjää seisoo vieressä.
Vedetään kassin pohjalta joku tuote mikä sitten repii muita tuotteita.
Meillä ostokset noin 150-200 euroa per kerta.
Viidessä ostokerrassa on ainakin yksi tarkastus.Käyt kolme kertaa viikossa kaupassa niin tarkastus on puolentoista viikon välein.
Alussa noita käytettiin huomattavasti useammin ja nykyään harvemmin. Mikäköhän olisi syy.
T.Tampere
Me käymme Tampereen Kalevan Prismassa ja aina uusintaskannauksessa otettu kolme helposti saatavilla olevaa tuotetta. Eivät ole koskaan repineet mitään kassin pohjalta.
Offtopic: Aika hurjaa, että teillä menee jopa 600e viikossa ja yli 2000e kuukaudessa ruokaostoksiin. Suurperhe?
Sama kokemus samasta kaupasta. Eivät nyt ihan päällimmäisiä ota, minkä ymmärrän ihan hyvin, ei kai kukaan varas niin tyhmä ole, mutta eivät todellakaan mistään ihan kassin pohjaltakaan lähde runnomaan ja viimeksikin erikseen sanoi varovansa yrttejä. Mä koen, että tuo uusintaskannaus on todella pieni vaiva suhteessa siihen, että kasaisin sen kaiken siihen ostoslinjalle ja sitten siihen eteen sattuisikin just joku maksusitoumuksella maksaja ja toinen jolle lempiröökin loppuminen aiheuttaa mielipahaa ja sitten siellä ostosten pakkauspäädyssä jonkun lapsi vielä näpläisi kaikki ostokseni läpi.
Saako niillä käsiskannereilla ostettua alkomaholia ja tupakkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee kaupassa kassamyyjän töitä, joten menen tavalliselle kassalle ja yleensä maksan vieläpä käteisellä.
Ihan rauhassa, vapautuupa vaan itsepalvelukassoilta tilaa meille, jotka niitä haluamme käyttää. Mua on aina rasittanut isojen ostosten kanssa jonotella tavalliselle kassalle ja itsepalvelukassalla taas voi helposti maksaa vain pienempiä ostoksia. Siksi tää skanneri onkin niin kätevä, kun tuotteet saa suoraan kauppakassiin, niitä ei tarvitse siirrellä enää edestakaisin ennen kuin vasta kotona.
Tuo menee säätämiseksi kyllä, ostosten järjestelyksi kassissa. Mä haluan painavimmat ja tukevimmat pohjalle. Eli mun pitäisi sitten rampata ympäri kauppaa ja ottaa painavuusjärjestyksessä ostokset kassiin, tai sitten pitäisi tosiaan alkaa järjestellä niitä uusiksi. Ostan kerrallalla muutenkin paljon, joten tarvitsisin kärryt kassejani varten. Eli järkevämpää mun oisi silti kerätä ostokset kärryllä ja pakata myöhemmin.
Kärryn minäkin otan käsiskannerin kanssa, tietenkin. Kassit auki kärryyn, painavimmat laitan kassien pohjalle, kevyemmät laitan usein ensin siihen kärryyn (en siis kassiin) ja nostelen sitä mukaa kasseihin kun kassit täyttyvät painavammista ostoksista. Joskus laitan kevyemmät suoraan omaan kassiinsa. Ei mielestäni minkäänlaista säätämistä.
Näin toimin minäkin.
Kauniit kassaneidit piristää päivääni. Tykkään kohdata kassaneitejä 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee kaupassa kassamyyjän töitä, joten menen tavalliselle kassalle ja yleensä maksan vieläpä käteisellä.
Ihan rauhassa, vapautuupa vaan itsepalvelukassoilta tilaa meille, jotka niitä haluamme käyttää. Mua on aina rasittanut isojen ostosten kanssa jonotella tavalliselle kassalle ja itsepalvelukassalla taas voi helposti maksaa vain pienempiä ostoksia. Siksi tää skanneri onkin niin kätevä, kun tuotteet saa suoraan kauppakassiin, niitä ei tarvitse siirrellä enää edestakaisin ennen kuin vasta kotona.
Tuo menee säätämiseksi kyllä, ostosten järjestelyksi kassissa. Mä haluan painavimmat ja tukevimmat pohjalle. Eli mun pitäisi sitten rampata ympäri kauppaa ja ottaa painavuusjärjestyksessä ostokset kassiin, tai sitten pitäisi tosiaan alkaa järjestellä niitä uusiksi. Ostan kerrallalla muutenkin paljon, joten tarvitsisin kärryt kassejani varten. Eli järkevämpää mun oisi silti kerätä ostokset kärryllä ja pakata myöhemmin.
Kärryn minäkin otan käsiskannerin kanssa, tietenkin. Kassit auki kärryyn, painavimmat laitan kassien pohjalle, kevyemmät laitan usein ensin siihen kärryyn (en siis kassiin) ja nostelen sitä mukaa kasseihin kun kassit täyttyvät painavammista ostoksista. Joskus laitan kevyemmät suoraan omaan kassiinsa. Ei mielestäni minkäänlaista säätämistä.
Näin toimin minäkin.
Te, mutta ketjussa on ylpeilty, miten saadaan pakattua kaikki suoraan niin kätsysti kasseihin eikä tarvi enää nostella tai järjestellä mitään!
Ruotsissa nää ollut ainakin 6 vuotta jo, kun oon täällä asunut. Mut en ole koskaan käyttänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toimin minäkin.
Te, mutta ketjussa on ylpeilty, miten saadaan pakattua kaikki suoraan niin kätsysti kasseihin eikä tarvi enää nostella tai järjestellä mitään!
No jos suurin osa menee kassiin yhdellä kertaa, niin varmaan on pieni ongelma nostaa kahta kertaa jotain lehtisalaattia tai tomattipussia? Verrattuna siihen, että nostaisi jokaisen tuotteen kolmeen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toimin minäkin.
Mulla on ainakin mukana ostosten koosta riippuen kolmesta neljään kassia, ja tarvittaessa ostan vielä muovipussin lisäksi (senkin voin skannata ja ottaa sitten käyttöön), jos näyttää siltä, että en saa hyvin pakattua. Yhteen kassiin hevi-tuotteet, yhteen tai kahteen kylmään menevät, lämpimässä säilyvät kuivatuotteet omaansa. Kaikki kassit pakkaan niin, että painavimmat tulee pohjalle - käytännössä siis aloitan maidoista, mahdollisista jauhopusseista yms., ja käyn hakemassa leivät ja jogurtit vasta myöhemmin. Kaupassa käveleminen ei minua sinänsä haittaa, joten ei väliä, jos ja kun tuosta tulee vähän ylimääräisiä askeleita, kassalla jonottamiseen menee kuitenkin enemmän aikaa kuin omaan ripeään ostoskierroksen tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit kassaneidit piristää päivääni. Tykkään kohdata kassaneitejä 😍
Sama täällä.
En ota käyttöön.
Suuri vaara, että jotain unohtuu skannata, kun keskittyy niihin tuotetietoihin.
En ota riskiä tahattomasta myymälävarkaudesta.
(Itsepalvelukassalla on helpompi, kun siinä systemaattisesti vain skannataan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevää, kunnes joutuu pistokokeeseen maksuvaiheessa ja myyjä joutuu mylläämään jo pakattuja kasseja läpi.
Onkohan tuo laillista kun asiakas on jo pakannut ja maksanut ostokset ja sitten tulee myyjä tekemään tarkastuksen sillä oletuksella että asiakas on varastanut jotain.
Miksi ihmeessä tarkastus olisi laiton?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan kätevää keräillä ostokset kärryyn ja antaa kassahenkilön piippailla ne.
En tiedä miksi minun pitäisi palvella itse itseäni. Siihen on palkattu kauppaan henkilö, joka saa palkkaa ja hänellä on siinä työpaikka.
Jos saisin jotain alennusta itsepiippailuista niin voisin sen tehdä. En viitsi tehdä ilmaiseksi kaupan töitä.
Minusta on paljon kätevämpää kerätä ne ostokset sinne kärryyn, ja samalla ostoskasseihin jossa kannan ne kaupasta ulos, vain kerran, eikä niin että sitten ostoskierroksen päätyttyä täytyy purkaa ne kaikki tavarat kassahihnalle, ja hihnan jälkeen sitten vasta pakata ostoskasseihin. Skanneritouhussa nostan sen ostoksen tasan kerran - kun nostan hyllystä ostoskassiin. Perinteisessä kassahommassa kolme kertaa: hyllystä ostoskärryyn, ostoskärrystä kassan liukuhihnalle, hihnan päästä ostoskassiin.
Vierailija kirjoitti:
En ota käyttöön.
Suuri vaara, että jotain unohtuu skannata, kun keskittyy niihin tuotetietoihin.
En ota riskiä tahattomasta myymälävarkaudesta.
(Itsepalvelukassalla on helpompi, kun siinä systemaattisesti vain skannataan.)
Ei siitä suoraan mistään varkaudesta syytetä. Mulle on käynyt noin ihan itsepalvelukassalla, että olin unohtanut skannata jotain ja tuli tarkastus. Sanoin että on unohtunut skannata, ja sitten minun piti skannata ja maksaa se erikseen. Mitään vartijoita saati poliiseja ei tullut paikalle.
Mutta sen verran varovainen olen että katson ettei kukaa mene laittamaan kärryyn mitään esim. joku ilkeyksissään livauttaa kassiin skannaamattoman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sieltä löytyy yksi hiivapaketti, joka on jäänyt epähuomiossa skannaamatta. Poliisit paikalle, pikatuomio näpistyksestä, ja sitä rataa se elämä sitten jatkuu.
Onneksi olen kiltisti muistanut skannata kaiken, joten näpistyksestä ei ole tullut mitään pikatuomioita.
Ei siitä ihan oikeasti tule mitään pikatuomioita näpistyksestä, jos on joku skannaamaton tuote tarkastuksessa! Sen joutuu vaan sitten joko skannaamaan ja maksamaan tarkastuksen yhteydessä, tai jättämään kauppaan. Ei tämä ole yhtään sen erilainen tapaus kuin mitä ihan päivittäin tapahtuu perinteisen kassatoiminnan yhteydessäkin, että joku yksittäinen ostos jollain asiakkaalla jää sinne kärryn alaosaan tai pohjalle ja sitten hälyttää kun hän lykkää kärryt ulos kassapisteeltä. Ei syytetä varkaudesta, mutta tuote täytyy maksaa jos sen haluaa.
Käyttäisin itse noita itsepalvelukassoja, mutta korttimaksu on liian epäluotettava. Viime vuonna ehkä viisi kertaa oli maksu menemättä läpi ja piti maksaa käteisellä, kun mulla on vaan yksi maksukortti. En sitten tiedä onko toi yleistäkin nordean korteilla vai johtuuko maksupäätteestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ihan oikeasti tule mitään pikatuomioita näpistyksestä, jos on joku skannaamaton tuote tarkastuksessa! Sen joutuu vaan sitten joko skannaamaan ja maksamaan tarkastuksen yhteydessä, tai jättämään kauppaan. Ei tämä ole yhtään sen erilainen tapaus kuin mitä ihan päivittäin tapahtuu perinteisen kassatoiminnan yhteydessäkin, että joku yksittäinen ostos jollain asiakkaalla jää sinne kärryn alaosaan tai pohjalle ja sitten hälyttää kun hän lykkää kärryt ulos kassapisteeltä. Ei syytetä varkaudesta, mutta tuote täytyy maksaa jos sen haluaa.
eli kaupasta saa varastaa eikä tule seuraamuksia?
Tulkoot vaikka mitä härpäkkeitä kauppaan, minä menen silti ihmiskassan luokse ja maksan usein vieläpä käteisellä. Tiedän, olen patavanhoillinen, mutta siitä minä veisaan viis!